Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
just tänään kysyin neuvolassa tuosta uimisesta ja neuvolatäti sanoi että mielellään noin 1kk kun on enää laskettuun aikaan niin ei suositella järvessä uimista. elikä siis rv 36 jälkeen ei...

Hmmph, pikkisen ärsyttävää tollanen odottelu lääkäriin...
Mut mullaki on nyt sit oma eikä vieras lääkäri 5.7,huh.[;)]

Mut joo, pääasia että kaikki oli hyvin.

Mulla mies lupas nyt tulla mukaan.Ihanaa,kun ei kertaakaan oo päässy mukaan.[:D]
Ensi maanantaita ootellessa..nyt on siivouspäivä..ei innostaisi...

Ny mua jänskättää vielä enemmän tää oma napa; tai kohdun kaulan tilanne[&:]. Ku kuulee kui teillä muilla tuntuu olevan nyt 1- 1.5cm enemmän kaulaa jäljellä ja kiinni toisin kun mulla. No tosin eipä täs kovin moni ole vielä käyny et ootellaan pari viikkoa nii sit olis ehkä parenpi vertailla. Nii ja te ootte tarkastuksessa ainakin viikkoa isommilla viikoilla ku mä olin. Noh, onhan tää vielä sisällä.......[:-][8|][:-]

Eemi, mä luulen, et sit jos sä saat tuupattua pienen maailmaan siin kolmen viikon päästä niin moni muukin olis ilonen sellasesta[:D]
Mun serkulla oli menny vedet toissayönä, eli kohta varmaan syntyy pienokainen. La hänellä oli muistaakseni 9.7. ja jotenki ajattelen, et ihana jos itelläki olis tollain, ettei tarvis "odotella".
En tietenkään toivo, että minulla nyt ihan vielä syntyis mut siin 1-2 viikkoa ennen la:ta olis ihan kiva, jos saa toivoa?????
Ja jos saat lapsen tuupattua ulos jo heinäkuussa niin saat elokuulta jo lapsilisät[:D] Serkkuni vaan naureskeli, et vois nyt syntyy jo kesäkuun puolella niin sais lapsilisää heinäkuulta.
Isäni on naureskellu, että mä oon syntyny hyvään aikaan (28.12.) kun la ollu 7.1. Silloin ku mä oon ollu pieni niin on saanu verovähennyksiä siltä kalenterivuodelta joloin lapsi on syntynyt. Eli musta sai laittaa tiedot verotukseen koko vuodelta[:D]

Juu kolmen viikon päästä kyllä passaa ihan hyvin. Ja alkaa sitä olla tähän odottamiseen vähän kyllästynytkin. Mut mä haluan et vauva ehtii kehittyä kunnolla ennen kuin tulee kylmään julmaan maailmaan. Ja toine asia on sit se oma pää. Mikä alkaa jännittään pikkuhiljaa ku aika lähenee. Vaikka toisaalta ihan rauhallisin mielin odotan, eikä se synnytyskään niin pelota mut alkaa jänskättään. Ymmärrättekö? Kohta se tapahtuu[:-].

Ja edelleen se et se ei tulis sit sit super Womanina syöksyen ulos.

Lääkärissä käyty, ja nyt sainkin lähetteen Jorviin, kun sf-mitta on 36. Se kuulostaa jo ihan järkyttävältä ja on paljon enemmän kuin alle kaksi viikkoa sitten. Nythän sitten pääsen sinne ultraan vielä kerran, mutta olisin ehkä vähän kaivannut lohduttelua lääkärin suunnalta, koska nyt jo hieman huolestuttaa...

Muuten kaikki oli kohdillaan, joskin huomenna käyn varmuuden vuoksi verikokeet, kun mua kutittaa koko ajan melko paljon.

Paino ei ollut onneksi noussut ihan hirveästi verrattuna viime neuvolakäyntiin... nyt "vaan" 700g/vko

Mitä se oli Illi se SF sitten viimeksi? Mut on toi 36 kyllä aika hurja mitta!!! Eli kuinka paljon on tullut senttejä ja missä ajassa?

Viimeksi ollut 33 ja alle kaksi viikkoa sitten... voikohan olla lääkärillä nyt vähän mittausvirhettä...?

Se vaikutti muutenkin vähän oudolta, kun ei oikein osannut kokeilla, miten päin vauva edes on, vaikka kauheat muhkurat oli masussa, kun se juuri möyri siellä. Päätä se ei edes kokeillut.

Neuvolalääkäriyhdistelmäkäynti 35+2

Painoa 1200 g/vko...Nyt on siis tullut yhteensä 16,3 kg ylim.[:'(]
Paineet 145/89, lääkitys siis meneillään
SF 33
Tarjonta RT
Syke 130
Liikkeet ++

Kohdunkaula kiinteä ja kiinni ja 3 cm pituus...Eli ei mitään muutoksia...

Sit lääkäri sanoi et tehdään loput tarkistukset Koksissa...Kun olin sinne menossa parin päivän päästä...

äippäpolikäynti
35+4
Paineet 132/74
Pissa puhdas
Lapsivedenmäärä normaali
Tarjonta RT
Sykekäyrä oli hyvännäköinen ja liikkeet näkyi käyrässä hyvin...++
Tarjonta RT
Tutki ja ultrasi vielä kohdunkaulan, samat mitat kuin neuvolassa...Ultrasi Tiitiäisen sydäntä yms...Kaikki näytti normaalilta...

Verikokeen tulokset muuten ok, mutta uraatti arvo kohonnut edellisestä viikosta, joten ensi viikolla uusi verikoe ja seuraavalla viikolla uudelleen äippäpolille tutkimukseen...
Sain ohjeet seurataa ja kirjata ylös verenpainetta kotona ja suorittaa liikelaskentaa...Ei kuulemma mitään hälyttävää, seuraavat vain varuilta tiuhemmin..Helpotuksen huokaus....No onneksi ei tarvi ensi viikolla ajella Kotkaan...[;)]

Sit kuulemma heti yhteys jos omassa tai Tiitiäisen voinnissa tulee muutoksia...

mitään muita tutkimuksia ei tehty...Onkohan joku synnytystapa-arviointi vielä eessä???

Kävinpä taas neuvolassa, eli 32+2. Ei sitten mitään ihmeellistä, kaikki oli ok. Uusi täti sai sydänäänet kuulumaan heti kun laitto anturin kiinni mahaan eli hieman muutosta viime kertaiseen[:D] Hemppa oli onneksi noussut 104->110, mutta vielä rautaa naamaan.

Sain jopa "painoarvion"! tai ennemmin kokoarvion. Täti sano, että ei mikään jättiläinen, mutta ei kovin pienikään[8|] Eli pitäiskö olla tyytyväinen vai huolissaan, että siitä tulee vielä jätti?[:D]

SF-mitta oli 29 eli 3cm kasvanut kahdessa viikossa. Vähän mentiin keskiviivan yläpuolelle taas. Painoa oli tullut 210g/vko eli ei onneksi hirveästi[:)]

Tää kuuluis varmaan enemmän jurptutusosiin, mutta liittyy mun eiliseen neuvolaan, niin kirjoitan kiukkuni tänne:

Voi urpojen urpo, mikä lääkäri [:@][:@][:@]

se siis lähetti mut eilen labraan otattamaan maksa-arvot, ettei ole raskaushepatoosia... no menin sitten tuohon lähimpään labraan, jossa käyn neuvolassakin, mutta se onkin koko kesän kiinni!!! Ajoin pidemmälle, jossa sanottiin, ettei koetta voi ottaa, kun pitää paastota 10-12 tuntia - tämä oli ihan sitten sattunut unohtua kertoa lääkäriltä!!! Jorvistakin soitettiin ja ihmeteltiin, että lääkäri oli laittanut kiireellisen lähetteen kokoarvioon, kun siellä erikoislääkäri oli sitä mieltä, ettei ole mitään järkeä vielä näillä viikoilla tehdä synnytystapa-arviota, kun vauva vielä kasvaa ja viikolla 26 tehdyt sokeriarvotkin olivat normaalit. Näin ollen menen sinne sitten vasta parin viikon päästä.

illi, jännä että sanottiin että pitää olla paastoarvot - minulta otettiin nuo hepatoosikokeet toukokuussa keskellä päivää ja sanottiin ettei niihin tarvi olla paastoarvot..[8|]

EDIT: googlasin ja sitä sappihappokoetta varten pitäisi olla paastoarvo - ateriointi nostaa sitä, mutta omissa tuloksissa sillä ei varmaan sitten niin ollut merkitystä, koska oli silti alle viiterajojen, mun kutinat silloin todettiin johtuvaksi todennäköisesti vaan pahasta siitepölyallergiasta.

Kiitos Lila tiedosta.

Minäkin tuon kutinan takia sinne olin menossa, joten ehkä ne olis voitu ottaa. Toinen maksakoe otettiin, mutta ei niitä sappihappokokeita.

Milläköhän verukkeella täällä Kouvolan seudulla pääsis johonkin ultraan missä sais tietää vauvan koon..? [8|]
Mua häiritsee kun ei oo mitään tietoa ja melkein kaikille muille on jo annettu kokoarvioita..
Mäkin kun oon tällänen mini-ihminen, nii mitä jos vauva onkin tosi iso ja ei meinaa mahtua ulos..
Tai näkeeköhän ultrassa hyvin jos napanuora on esimerkiksi kaulanympärillä?
Mun pikkusiskolla oli napanuora seittemän kertaa kaulan ympärillä... Onneks se leikattiin kun äitillä nous verenpaineet, muuten ois käynny huonosti...[&o]
Mulle alkaa vissii iskee joku paniikki... [8|]

Essi Mä "pääsin" ultraan kun paineet nousi ja pissassa näkyi +proteiinille...+ kamala turvotus...Siis neuvolan mittaukset hälytti ja sain lähetteen äippäpolille...

Voithan sä kysyä neuvolasta sillä varjolla kun pelottaa et mahtuuko alateitse ulos vai ei???Meinisköhän läpi..?[;)]

Eilen oli mulla taas kaynti.
viikkoja 34+1
Ensimmaisena kun istuin tuoliin laakari sanoi "Aamu, sulle on tullut liikaa painoa." Eli 2kg kahdessa viikossa, ja varoittelia diabeteksesta [X(]
Pissa oli kuitenkin puhdas.
Paineet oli 103/69 jos oikein muistan, ei oo sita vihkoa mukana.
Ei muka turvotusta ikina, vaikka on omasta mielesta.
Sf-mittaa ei siis vissiin taalla enaa mitata. Taas se laittoi sen ihme "3/4>O" -merkinnan...
Nyt otettiin multa koko raskausajan toinen verikoe, eli jipii, saan tietaa toistamiseen mun hemoglobiinin [:D] ja onko hivia tai kuppaa :D
Vauvelin painoarvio oli 2,2 kg, ihan ok :)
Paa oli alaspain edelleen ja on koko ajan ollutkin :)

Milloinkohan olis sitten se synnytystapa-arviointi?Kukaan ei oo neuvolassa maininnut sanallakaan...Pitäisköhän huomisella käynnillä kysyy?Valitettavasti vaan oma terkkari on ensi viikon lomalla ja huomenna ois sijainen paikalla...Täytyy varmaan oottaa sitä seuraavaan viikkoon niin voi kysyy omalta terkkarilta...

Oli neuvolalääkäri aamulla:

Rv 36+0

Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ,sanoi että on pehmentynyt.
Kohdunkaulan pituus 3 cm
painoa tullut +269 ,viimekerralla tuli se 1167 12 päivässä.(22.6)
RR136/88
turvotus ++
pissa --
Sf 36
Painoarvio ultraten 2728
Rt
syke +
liikkeett ++

Neuvolakäynti tänään...36+1

Paino -1100/vko YES!!!Turvotusta hävinnyt!!!Tai sit ei oo vielä kerennyt turvota ku aamusta oli aika...[;)]
Turvotus +
Paineet 138/85, paljonkohan ois ilman lääkitystä?
Pissassa + proteiinille, mutta huomenna uusix koska juoksin yöllä niin monta kertaa vessassa ettei neuvolassa tullut kuin pieni tippa...
Hemppa 141
SF 33, sama tulos kuin viime viikolla, mutta tänään oli tuuraaja...
Tarjonta RT
Syke 130 Liikkeet ++

eli näin...
BTW kysyin synnytystapa-arvioinnista niin kuulemma KOuvolassa ainoastaan pienikokoisille synnyttäjille tehdään tarkempia tutkimuksia...Siis täh!!!Mä kun oon normikokoinen kaikinpuolin(en yli enkä ali), niin ei tuu semmoista arviointia...

Takaisin