Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sme Samaa lääkettä kiskon minäkin [;)]Parhaimmillaan ennen synnytystä annostus oli 3x 200mg, nyt toistaiseksi 3x 100mg eli onneksi sullakin on vielä varaa nostella määrää paineitten takia ja paljon.. tuo lääkityshän puretaan sitten pikku hiljaa synnytyksen jälkeen, voi mennä parikin kk pahimmillaan ennenkuin siitä pääsee eroon.

Toivottavasti vointisi nyt paranee hieman, lepää paljon! todella paljon, ettet joudu osastolle makaamaan.

Neuvolakäynti takana ja kaikki aikalailla ok. Verenpaineet oli koholla, niinku ne aina neuvolassa on, mut kotimittaukset ollu hyviä, joten siitä ei huolta. Painoa alkuraskaudesta tullu 2,7kg ja pissa oli puhdas. Kohdunkorkeus oli nyt 31 ja sano vaan täti, et aika kiree kohtu mulla, ja kyllä sen iteki huomaan ku maha on ku potkupallo!

Mies oli mukana kun puhuttiin synnytyksestä. Mä jo kotona itkeskelin asiaa enne ku lähdin neuvolaan ja sielläkin tuli pariin kertaan itku. Sain lähetteen pelkopolille, eli nyt odotellaan sit sinne kutsua. Oon tyytyväinen, et pääsen sinne vähän tutustumaan jne. Nyt sitten seuraavan kk reissaan toisessa neuvolassa, kun oma neuvola on kiinni. Senkin takia ahdistaa synnytys, kun joka kerta on eri tyyppi mahdollisesti neuvolassa, niin ne ei tiedä mitä oon edelliseslle puhunu jne.

Mutta nyt jo parempi mieli[:)]

Tää kävi kanssa sovitulla käynnillä äippäpolilla tänäaamuna. Päästiin taasen käyrille ja sykkeet sekä liikkeet hyvät. Huh. [:)], samoin verenpaine ja pissa. Lääkäri olikin sit melkonen "ukko jörrikkä".. en oo ikinä ollut niin nopeessa sisätutkimuksessa!! [8|] Ultrattiinkin, mut Hulda on jo niin iso, ettei juuri yksityiskohtia näe. Katsoi 4d:kin jotain, mutta sanaakaan ei sanonut koko ultran aikana. Keskikäyrällä kuulemma kasvaa, kohdunsuu kiinni ja lapsivettä vielä hyvin. Ja kaikki kuulemma hyvin.. lantiossa tilaa. Jotenkin jäi "tyhjä olo": olisin halunnut tietää paljon enemmän, mutta tähän on tyytyminen ja pitää osata iloita siitä, että asiat oli hyvin..

Täällä on kanssa neuvolasta kotiuduttu

RV 32+2

paino +538g/vko (alusta 24kg, hui kauhia [&o])

RR 145/62

pissa puhdas

B-Hb 125 (viime kerralla 107, noussut hyvin mutta vielä jatketaan Obsidanin syöntiä 2kpl päivä)

SF-mitta 32 (sama kun viimeks, vissiin vähän laskeutunu lantioon)

tarjonta rt

syke 146

liikkeet ++

kävin kanssa äippäpolilla tarkistamassa lapsiveden tilanteen. sitä oli hyvin, eli huoli oli turha.
poju esitteli välineitään siellä niin reippaasti että ultralääkärillä oli naurussa pitelemistä..
(ihan kiva että reagoi tuollalailla ihmisläheisesti, vaikka kaiket päivät tuijotteleekin noita ultria)

pissassa oli nyt kuitenkin glukoosia (aina ne löytää jotain lisätutkittavaa) eli torstai-aamuna meen nyt sokerirasitukseen tarkistaan että onko kaikki ok.

vauvelin painoarvio oli 1911g eli hyvin on kasvanut, mittojen mukaan keskikäyrällä edetään hienosti.

neuvola taas reilun viikonpäästä ... tahti tiivistyy..

Tänään käytiin kans neuvolassa.
Paino 75.3 Kg
Iiks, oli sitten pompsahtanu viime kerrasta (11.6 72.8) Vähä reilu kilo per vko. Turvotustakaan ei oo ettei siitä johdu, mutta täti sanoikin että nyt on varmasti syöny suolaisempaa ja rasvaisempaa ruokaa, ni kestää hetki ennekö ne poistuu kropasta[:)] Just eilenki grillattiin ja herkuteltiin...
Verenpaine 110/78
Hb 124
Kohdunpohjankor. 30cm viimeks 27
Pissa puhdas
Tenava oli pääalaspäin, täti katsoi ultralla,kun sanoi ettei viitti niin lujaa painella, että tietäisi ihan varmaksi.
Nähtiin siis Piipiäinen[:D] Ensi se makoili kyljellään, mutta sitte käänsi selkänsä, ei halunnu tirkistelijöitä. Nähtiin pikkuisen sydämensykkeet ja hengitysliikkeet.
Sydämensyke oli 138,mutta kun liikku se nousi 142 ja ylemmäs, ja laski taas kun rauhoittui. Ei vaan tykänny tuostakaan hommasta vaan yritti koko ajan karkuun. Ihana kattoo siinä kun maha vaan muljahteli puolelta toiselle[:D]

Parin vkon päästä sitten lääkärineuvola, pitää ens vkolla soitella vielä aikaa, kun en sitä vielä saanut.

Näin meillä.

Mulla soi tänään puhelin joku 3 tuntia neuvolareissun jälkeen ja kutsuttiin sinne pelkopolille. Eli nopeeta toimintaa! Ei ne kuulemma yleensä soittele, mut nyt meen sinne jo perjantaiaamuna, niin sano ettei viittiny vaan kirjettä lähettää näin lyhyellä varotusajalla. Nyt vaan toivon, että mieskin pääsee mukaan, kun se ei oo ihan itsestäänselvyys. Mut kai siellä yksinki pärjää tarvittaessa[:-]

Sartza: hienoa, että pääset sinne!! Mä kävin siellä viime viikolla ja kokemus oli ehdottomasti positiivinen!!! Ja peukutan, että miehesi pääsee mukaan: meillä oli myös mukana ja koki hyväksi. Kuten minäkin. [:)]

Mirde, kauanko olitte siel pelkopolilla? Tietää vähän varautua, et kauanko suunnilleen itellä saattais mennä...

Nemiah Kiitos tsemppauksista...Tota en kyllä tiennykkään et lääkitys puretaan asteittain....Ei ollut mitään mainintaa...Mut kaitpa ne sit infoo mua kun on tarpeen...Oliko sulla jokapäiväinen päänsärky lääkityksen alkamisen jälkeen?Mulla on nyt jokaikinen päiv särkenyt päätä ja tänään vielä lisäksi närästävä tunne kurkussa...

Soittelin paastopissanäytteen tuloksista ja joudun nyt vielä viemään uuden kontrollin keskiviikkona, samalla kun meen verikokeeseen äippäpolia varten...pissassa oli jotain kasvua taas...Aargh!!!!

Huomenna olis sitten viimeinen neuvolalääkäriaika...Terkkari sanoi et pidetään siitä kiinni niin tulee tarkistettua kohdunkaulan tilanne...

kiitos Mirde! Näillänäkymin mies pääsee tulemaan[:D] Mutta hänen pitää olla töissä viim. klo. 11 eli jos matkat miinustaa niin aikaa meillä olis siellä olla 2h. Toivottavasti riittää tai sit mies vaan lähtee aikasemmin pois. Itse kuvittelisin, että mulla pelko hälvenee siinä paljon, kun nään paikan ja joku ammattilainen kertoo kivunlievityksistä jne. Eli ite en usko, että mulla menis siellä 3 tuntia. Mutta eipä sitä koskaan tiedä!

Onkos kukaan kysellyt neuvolasta, kuinka voi raskauden loppuvaiheilla käydä uimassa (järvessä siis)?? Mulla on viimeinen neuvolalääkäri ensi tiistaina ja pitäisi silloin asiasta kysyä, jos vain muistan!!
Jostain olen kuullut, että viimeiseen neljään viikkoon ei suositella uimista...[:(] Kaksi kertaa olen tänä kesänä päässyt järveen, mutta voipi olla että siinä ne kerrat sitten tältä kesältä olikin, nyyh! Ja synnytyksen jälkeen joutuu myös olemaan uimatta ties kuinka kauan...

Äitipolikäynti takana taas, 32+0.

- Liikkeet ++
- Napavirtaukset ja muut normaalit
- Painoarvio 2,1 kg, eli hintsusti keskikäyrän yläpuolella kasvaa poitsu

Saatiin katella taas 4D:llä vauvaa, saatiin mukaan paperikuva 4d:llä otetuista kasvoista..on se vaan ihana <3

Gazelle, mä käyn uimassa uimahallissa, et sinänsä ehkä vähän eri asia, mut oon ymmärtäny just niinku miukin, että jos limatulppa ei oo irronnu tai vedet menny tms. niin saa mennä. Limatulppahan pitää bakteerit loitolla ja jos se lähtee niin ei sais enää mennä tollasiisn "bakterripaikkoihin". Että ihan rauhassa vaan uimaan järveen[:D] (mua ei järveen saa vaikka asutaan 200m uimarannasta, mut onneks on halli lähellä kans, jossa tosin kesäsulku alkaa ens viikolla ja joudun lähteen 12 km:n päähän...)

Ai mä en kyl sit uskaltaudu uimaan jos viileä vesi aiheuttaa suppareita[8|]. Pitää paikkansa et silloin jos kohdun suu on auki ei saa mennä uimaan pöpövaaran vuoksi. Mut jos ei ole tarkastettu niin eihän sitä voi tietää.

Mä taidan ens viikolla pyytää neuvolassa et saisin vielä yhden lääkärin tsekkauksen tähän loppuun. Jos siis ehdin. Eilen oli Tampereelle ajomatkalla 2 ja siellä kaupassa 1 niin kipeä supistus et oikeesti rupes hirvittämään. Onneksi loput päivän supistukset ei ollu ihan niin kipeitä. Illalla tosi kotona oli pakko mennä jo nukkumaan ajoissa sen takia et koko ajan suppas. Ja osa sattui selvästi. Mää ihmettelen jos tää pysyy loppuun asti sisällä.

Mua hirvittää se et jos nää suppailut koko ajan vähän avaa sitä kohdun suuta nii mitäs sit ku se oikeesti lähtee tulemaan. Jos paikat on jo puoliksi auki? Vaikka viimeksi synnytys kesti yli 11 tuntia niin ny mua pelottaa et se tulee sit hirveen nopeesti ku lähtee tuleen[&:]. Sen takia tahtoisin vielä käydä lekurilla kattomas et tietäis kui nopeesti sitä kannattaa sit sairaalaan lähteä. Mekin kun aika paljon oleillaan tuolla maakunnassa. Tai ainakin ukko. Sillä menee vähintään 15 min vaikk ylinopeutta tuliski laihialta vaasaan. Ja mä haluisin mennä sinne sen kans enkä millään ambulanssilla. Tai jos sillä nii sit et mies olis mukana.

vaik olen toisaalta kovasti odottanu ja odotan edelleen sitä synnytystä nii ny alkaa pikku hiljaa hirvittään, et miten se menee? Sen tietty näkee sit ja se menee niinku se menee mut se on sellanen asia mitä sä et koskaan tule elämässäs unohtamaan. Sitä toivois et siitä jäis edes vähän hyvät kokemukset. Loppu on tietty pelkkää hurmaa vauvasta mut se miten sinne asti päästään nii olis ihan kiva jos se menis edes suht hyvin.

Hurjalta kyllä kuulostaa Eemi noi sun suppailut [8|] Onneksi sulla on vauveli noin hyvillä viikoilla, sitä varmaan tympii ja paljon olla siellä mahan ahtaudessa [;)] Toivottavasti saat sen lekuriajan vielä ja pääset tsekkaamaan tilannetta!

neuvolalääkäri takana...35+2
Paineet samaa luokkaa kuin ennenkin 138/88
Paino +1.5 kg/vko[:'(]
pissaa ei otettu kun jouduin viemään uuden kontrollinäytteen...
Hemppaa ei otettu...
Turvotus +++++

Sit lääkäri puoli...
Sf 33
kohdunkaula kiinni ja 3 cm (ei merkkiä käynnistymisestä)
syke 133

Sit kuulemma muut katsotaan torstaina äitipolilla...Täytyy muistaa vaan mainita et mitä siis pitää katsoa...
Lääkitys jatkuu verenpaineeseen ja huomenna sit selviää, saanko juosta joka viikko KOKS:issa...[:'(]

Kysyitkö Haniliini että kattositko koon?

Muutoin vaikuttaa hei tosi hyvältä,ei hätää kuules ton painon kanssa!!![:D]

Kiva kun kattoivat ultralla, haluun miekii ja äkkiä ultraamaan tyttöstä [:)]
Tänään autossa tuntu että häppäreihin ois tullu lisää massaa kun tää työns itteensä alas minkä ehti..
ai että tuntu inhalta... huh.[;)]

Täällä Trella ei enää katota ultralla...[>:] (Eli täällä on vaan np-ultra ja rakenneultra, ei muuta.) Ens viikolla mulla on vika neuvolalääkäri ja kai se sit vaan katsomalla ja kopeloimalla tekee jotain painoarviota ja sitä mahtuuko penska ulos?? Emminä tiiä!
 No, ei täällä oo synnytysvalmennustakaan, eikä sairaalaankaan pääse tutustumaan. Niin ja synnyttäneiden osastolla kamalat ruuhkat, osa joutuu olemaan käytävällä ja osastolla on vielä putkiremppa! Jihuu!![:@] Vessat ja suihkut kortilla ja kaikkiin huoneisiin ei tuu vettä...Toivottavasti saisivat sen remontin pian valmiiks siellä!!!

Takaisin