Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli neuvola, viikkoja oli 29 + 6..

- Painoa tullut alusta asti 12 kg!!!!

- RR 130 / 69

- HB 114

- Kohdunpohjankorkeus 27,5 cm

- Perätilassa!! Ollut jo 3 viikkoa, et toivottavasti kääntyy, laitto lääkäriajan vk 35, et jossei oo kääntyny, ni varata aikaa sit eteenpäin, kattovat ultralla,ja yrittää kääntää.

- Syke + 140 liikkeet ++

-Pissa puhdas

Eli vaavilla kaikki hyvin [:)]

Tänää täälläki mittarissa 30 + 0 [:D]

heka21 mulla vauva oli tosiaan viikko sitten pää alaspäpäin, mutta selkeästi parina päivänä sitten toisinpäin ja taas alaspäin. Neuvolassakin sanoivat, että voi hyvin vielä kääntyillä ja vasta sitten viikolla 37 aletaan toivoa, että nyt pitäis kääntyä... ilmeisesti yrittävät odottaa mahdollisimman myöhään sitä kääntymistä, ettei taas käänny takaisin. mut en kyllä tietysti tiedä...

Älä kuitenkaan vielä ole huolissasi [:)]

Just tulin neuvolasta, viikot siis 30+0.
Ei siellä mennytkään kun puoli tuntia vaikka piti kun oli hyvinvointineuvolan lappusten purku. Ollaan varmaan niin ongelmattomia tulevia vanhempia ettei aikaa siksi mennyt kauaa[:D]

Oli ihan outo täti vastassa. Piti olla uusi neukkutäti, mutta se kuulemma vasta perehtyy niin ei sitten voinut ottaa vastaan. (koko ajan se vaan istu pöytänsä takana ja ei näyttänyt kamalan kiireiseltä)
Tämä täti sitten etsi vauvan sydänääniä varmaan 5 minuuttia Etsi jostain navan yläpuolelta ja meinasin sanoa, että se on kyllä siellä alhaalla, mutta pidin pääni kiinni kun ajattelin, että kyllä se täti varmaan paremmin tietää kun just tunnusteli itse. Alhaaltahan ne sitten lopulta kuului[:D]

Paino +550g/vko, viitisen kiloa nyt tullut.
Sf 26. nätisti menee viivalla koko ajan.
sykkeet +140
verenpaine 117/69
Hb 104 ja taas päivittäin rautaa naamaan
pissa puhdas

Kaikki hyvin taas siis [:)] seuraavan kerran 2 viikon päästä.

30+1 käynti vedetty läpi ja oi että kun oli ihanaa.. oikeesti... oma neukkutäti on lomalla niin mä olin
jollain toisella (en kuitenkaan kesäapulaisella, vaan ihan oikealla tädillä) ja se oli aivan mahtava!!
nyt ymmärrän vihdoin mistä jotkut puhuu kun sanoo saavansa apua ja tukea neuvolasta..
en "jaksais" odotella seuraavaa käyntiä kun se on vielä tällä samalla.. sitten palaa taas omalle [:'(]

anyways asiaan...

painoa tullut 200g/vko lisää (ja korjasi sen viimekertaisen niinkun olin itse katsonutkin että ei ollutkaan 1000g/vko vaan 550g.)
ja sanoi että paljon enemmäkin olis saanut tulla... ihana asenne!
paineet, jotka oli maanantain tays-käynnillä koholla niin oli nyt normalisoitunut, huokaus syvään.. nyt siis taas 122/76
pissassa oli jotain, eli siitä vein labraan kunnon näytteen, eli jotain tsekattavaa nyt kuitenkin..
sf-mitta oli 25, hassusti nyt on menty mittauksissa ekalla kerralla olin yläkäyrällä, tokalla keskikäyrällä ja nyt sen ali hiukan..
taysin painoarvio tosin oli 1,5 kg eli hyvin sillä pienellä sujuu [;)]
pää alas edelleen ja sykkeet 140 kieppeillä hyppii..

antoi vielä mukaan liikelaskentaohjeen jos alkaa huolestuttaan että vauvasta ei kuulu paljoa, kuulemma koska tila vähenee ja
liikkeet pienenee niin monella tulee huoli helposti...

all in all, nopea peruskäynti, mutta voi että kun tuli hyvä olo sen hyvästä asenteesta...

No mina kavin kans tanaan, kesti ehka 5 minuuttia [8|]
32+1
Ei edes mitannut kohdunpohjan korkeutta, mutta laittoi siihen kohtaan jonkun ihme merkin. Jotain etta 3/4> ja sitten joku kreikkalainen merkki? (ympyra missa piste keskella) Puhui jostain tasoista, etta mulla on tasolla 3... joo en tajua. [:D]
Painoa tullu 2 viikossa noin 1 kg... sais alkaa kylla jo vahan vaheneen toi painonnousu, kommentoikin, etta painoa tullut kivasti [:D]
Penskan painoarvio oli 1,8 kg, sille olikin tullut 2 vkossa lisaa noin 400 grammaa [:)]
Pissat puhtaat ja sykkeetki jotain 109/70.
Kiitos hei, nahdaan 1.7.! [:D]

Takana äitipoli jälleen, 30+3:

Muksulla painoarvio tällä hetkellä 1,7 kiloo, mikä kuulemma vastaa viikkoja hyvin. Kaikki muutenkin oli ok, sain ihan kahden lääkärin tutkittavana olla..toinen sellanen saksalainen mieslääkäri/vaihto-opiskelija tms (hoono-soomi) ja sit tutumpi naislääkäri.

Tutkivat ultralla vaavia melkein tunnin!! Meinas jo käydä unettamaan [:D]. Ne jutteli keskenään latinankielisillä nimillä jostain verisuonista ja vaikka mistä, mie olin pihalla ku lumiukko [:D]. Kysyin vain välillä että näyttääkö kaikki siltä niinku pitää..kuulemma siis näyttää.

Edelleen RT:ssä oli vaavi, kovasti kasvonsa painoi kohdunseinään kiinni niin ei saatu kasvokuvaa mukaan..mutta kiva reissu taas muuten.

Neuvola takana 30+6
Painoa tullut 565g/vko edellisestä kerrasta.. [&o] Alusta alkaen 11,8 kg...[:@]
Verenpaine 120/80, eli mulle normaalitaso
Hemoglobiini oli taas laskennu vaikka syönkin Obsidania, nyt 113
Kohdunpohjan korkeus 26 cm.
Vauvan syke keskimäärin 150
Pissanäyte on vietävä terveyskeskukseen uudestaan, kun näytteessä näkyi +1. [&o]
Turvotukseen terveydenhoitaja merkkasi yhden plussan ja suositteli ottamaan sormukset pois..
Sellanen neuvolakäynti tällä kertaa.. Seuraava olisi sitten 6.7.

Mä soitin neuvolaan noista mun suppailuista. Vähä alkoi hirvittämään ku se neuvolatäti sanoi et mulla on jo niin hyvin viikkoja et jos se ihan väkisin lähtis syntymään niin kyllä sen annetaan syntyä!! APUA!!! No mut se varas mulle huomiseksi lääkäriajan et pääsee kattomaan sen kohdun kaulan tilanteen. Onneksi nyt tänä aamuna on ollut hyvä aamu eikä ole ollut vielä yhtään kivuliasta supistusta. Eikä oikein muitakaan. vaikka tuossa kylppärin otin ja pesin lattiasta kattoon.

Mut nyt kauppaan ja tekeen raksamiehille sapuskaa.

Huojentavaa kun huomenna saa tietää missä vauvelin kanssa mennään. Miu mä taidan kans kohta pakata sen kassin valmiiksi. Ainakin jos siellä lekurilla olis jotain sanottavaa huomenna.

Joo tänään käyty turhista turhin nla käynti,kesti ehkä sen 10 min ja oli pelkkää turhaa jutustelua.

Rv 32+3
pissa puhdas
turvotus+
Painoa + 15 alusta[&o]
rr 120/62
syke 130 krt/min
Likkeet++
Sf 30cm(eli kuukaudessa tullut vaan 1cm lisää ja yläkäyriltä tiputtiin alas)
rt

ja seuraava käynti nla lääkäri rv 36+5[8|]

Essi83, ehkä se Obsidan ei sovi sinullekaan? Minulla lähti hemot hurjaan nousuun kahdessa viikossa (102->114) kun neuvolantätin suosituksesta lopetin kyseisen valmisteen syömisen eikä mahakaan ole enää kuralla [:D]

Onko noissa rautavalmisteissa c-vitamiinia? Tuli vaan mieleen, että aika harva nimittäin saa ruoasta tarpeeksi c-vitamiinia, jota tarvitaan esim. raudan imeytymiseen. Kesä ja marjat varmaan helpottaa, mutta eihän siitä oo mitään iloa vaikka mährystäis kilotolkulla rautaa jos se imeydy mihinkään.

Mulla Obsidan autto ainakin näköjään jonkin aikaa.. mulla oli alimmillaan hemoglobiini 107 ja sitten kun aloin Obsidania syömään niin pysy kolme kuukautta 120 ja 125 välillä, mutta nyt oli kolmessa viikossa laskennu 125 -->113...
Sano että jos seuraavassa neuvolassa on vielä laskennu niin sitten pitää alkaa syömään jokatoinen päivä kaksi pilleriä kerrallaan.. Saa nähä mitä vatsa siitä tykkää.. Tyhjään mahaan en oo pystynny missään vaiheessa ottamaan, tai muuten iskee kunnon vatsakrampit..
Mua ärsyttää kun täällä meillä päin ei tehdä mitään kokoarviota vauvalle kun neuvolassa ei ole ultralaitteita..  Ois kiva tietää minkä kokonen pikkunen on tällä hetkellä..

Mä syön joka päivä tai siis yöllä ne kyllä syön 2 Obsidania tyhjään vatsaan eikä tunnu missään. Sisuskalut vissii sitte rosteria tai jotai.. [:D]

mä otan kans tyhjään vatsaan obsidanin..illalla yleensä nukkumaan ruetessa, enkä ole huomannut mitään erikoista muutosta vatsan toiminnassa...

Jeps jeps... taidan vetää kyllä pohjat tässä painossa. Neuvola oli eilen, ja painoa tullut +18kg alusta ja nyt parin viikon aikana +1,5kg [:@][:@][:@]

=> okei, no syynä saattaa olla mahdoton turvotus ja se, että paino on aikaisemmin otettu aamulla... mut on se silti mahdoton... kaikki kyllä vakuuttelee, ettei tuo 18 kiloa juurikaan näy kuin mahassa, mutta taitavat olla vaan kohteliaita...

Kaikki oli muuten hyvin. SF-mitta edelleen yläkäyrillä, mutta ensi viikolla on sitten lääkäri. Vauva on raivotarjonnassa, vaikka tätsy ei meinannut ensin päätä löytää millään. Hän myös kovasti kehotti sanomaan, jos tuntuu pahalta, mutta naureskelinkin, että kyllä edeltäjä oli huomattavasti kovakouraisempi, kun oli siis kätilö, ja se oikeasti jo sattui ja välillä tuntui, että se runnoo vauvan ihan kunnolla.

Katotaan Illi kohta, juuri lähden neuvolaan, kumpi vetässyt pohjat[:D]
Viimeksi oli tullut 16kiloa alusta lisää, saa nähdä mitä puntari tänään näyttää......

illi78: Eläs ny ole painostas huolissaan mun paino lähti 67kilosta ja nyt tänään vaaka näytti 90.2 että jos tästä nyt laske niin paino on noussut hurjat 23.2 kg ja vielä olis viikkoja jäljellä tosin paino ei juuri näy paljoa muualla kun mahassa ja rinnoissa rinnat kasvanu E-kupista I-kuppiin.. Mä taidan kerätä aika huikeet puntari lukemat.

Noh tänään sitten shokki itelle (hehheh, lähinnä nauratti)

Painoa tullut edellisestä käynnistä eli
rv32+3 :sta oli 70 kg ja nyt rv34+1 oli 72 kg
ihmettelen sitä laskutoimitusta että on tullut per vko 1167 lisää? ööööööö???
Kävin sit koti vaaalla ja se oli 71,8 NO JOOOOOOO, IHAN SAMA ... [:D]

rr128/89
Rt
liikkeet ++
turvotus +
pissa+/- -
Sf 34
aamulla masun ympärys oli sen 108 senttiä.

On sul Ginessa hurja tuo SF-mitta[:)].

Mulla myös neuvola käytynä ja lekurilla tosiaan vaikka piti olla vasta viikolla 36. Ihan hyvä et tuli tarkastettua ku kerta vaivas. ja aihettakin oli:
-Kohdun kaulaa jäljellä enää just ja just 1,5cm
-pehmeä on kauttaaltaan
-etuosa sormelle auki
----> son sit lepo tällä mammalla edessä. Ei nyt onneksi ihan vielä vuodelepo mut mitään raskasta ei saa tehä.

Mites muilla jo synnyttäneillä on aiemmat raskaudet menneet tämän suhteen? Mulla viimeksi viikolla 36 oli vielä 2,5cm kaulaa, pehmentynyt oli mutta kiinni koko kanava.

Noh. viikot siis 34+2
painon lisäys +700g/vk[&:]. Ohhoh! No viimeksi oli vain 100g. tuli vähä tasotettua[:D]. 10kg tuli täyteen.
turvotus +/-
RR 107/71
SF 32
pissa puhas
sykkeet ok
RT ja liikkeet taas +++. Ei saanu sykkeitä kunnolla mitattua ku melskas just. Mut eipä tätä lekuria hirveesti kiinnostau jäädä kattelemaan. Laitto vaan anturin pois ja sanoi hyvä se on. Syke korkealla ku just vauhtipäällä.

Ginessa...
Ne näköjään laskee tosi tarkkaan noi painon muutokset ja jos lukua ihmettelet niin sehän tulee kun 2000g/12pv=166,7 g/pv ja se sitten kerrotaa 7 tulee n.1167g/vko.
Mulla on vissii taas vähän tylsää kun oon tähänkin jaksannu perehtyä.. [:D]

Takaisin