Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi jestas mitä tyyppejä löytyy neuvolalääkäreistä...
Menin tänään tosiaan sit aamulla neuvolalääkätille, kun neuvolatäti oli eilen sitä mieltä, et häneltä sit loppuajaks saikkua ja että hän kattoo et kaikki on kunnossa tuolla alhaalla, kun oli sitä valkuaista virtsassa. Ja siis peruin työterveysajan tämän takia.
Meen sit sinne vastaanotolle niin sit se kyselee ihan tyhmiä. Se ei löytäny neuvolakortista verenpaineita, ku ei tajunnu avata sitä. Sit se ei osannu oikein käyttää sitä verenpainemittaria, joten jouduin vähän avustamaan. Sen mielestä ei tarvinnu katsoa onko kohtu ok, kun onhan se ollut viime lääkärikäynnillä ok, siis joku 5 viikkoa sitte. Sit se kuunteli mun keuhkoja???? WHAT??? Miten se liittyy tähän mitenkään???
Sit se olis kirjottanu mulle lloppuviikon saikkua, sanoin sit vaan, et puhuttiin kyllä ton mun "omantädin" kans, et loppuajaks saikkua. Että sain sitte siltäkin oikein kahteen kertaan pyytää ennen ku ymmärsi. Ja sit pyysin viel et kirjottaa huomisesta 1.7. asti, ku 2.7. on jo äitiyslomaa, niin eiköhän paperi ollu tästä päivästä 2.7. asti. No eipä sillä niin väliä, mut tuntu ettei se tajunnu mistään mitään.
Ehkä olis kuulunu tonne jurputus-osioon, mut olipa kuitenkin neuvolakäynti [:D]

Tänään siis vein virtsanäytteet labraan ja menee kuulemma torstaille, että saa tulokset.

Miu82: En mä sitä pahalla ota. Mä oon 171 pitkä, en mun mielestä mitenkään hirmusen pitkä jos en kyllä lyhytkään. Mulla on koko ajan menny sf mitta käyrän yläpuolella, eikä tiiä et mist johtuu. 24+2 se oli 26 sitten 26+3 29 ja nyt 30+3 32 tässä vaan mietin et mitä se on viikol 38 tai 40?!

Yskittää kyllä joka kerta yöllä kun kääntää kylkeä [;)]
Ja soffalla könöttäessä painaa rinnusta että on vaikea istua välillä[:D]

Noooo, ei kai se nyt sieltä nuin vain Miu tipahda,hui [:D]
Onko sulla paino laskenu/noussu, miten onko vettä tarpeeksi ja paljon sulla on kohdunkaulaa
jäljellä?
Supistaako usein?
Entäs tiedätkö minkä kokoinen vaveli siellä on?
Onko tutkittu enempi vai joudutko johonkin tutkimuksiin/ovatko nähneet sen aiheelliseksi?

Miu, mun esikoinen oli kanssa tosi alhaalla - meinas neuvolan tadit saada kohtauksen kun eivat loytaneet sydanaania, kun sydankin roikkoi melkein haarovalissa. Eipa kukaan synnyttaessa maininnut, ettei lapsi ollut viela laskeutunut. Jos se ois viela enempi laskeutunut, olis varmaan nakynyt pyllistaessa paa[:D]

Tanaan neuvolassa minakin kavin. Taisi olla tadilla kiire, meni kontrollit niin nopeeta, etta hyva kun kerkisin istumaan.. Mutta kaikki hyvin.[:D] sain kehuja hyvasta verenpaineesta ja etta mukula kasvaa normaalisti, sydanaanet oli selkeat ja painoa ei ollut tullut yhtaan lisaa viime kerrasta[:D] (Vai kyl tas viela kerkiaa lihomaan) Pissanaytekin oli puhdas, vaikka olikin vahainen. En millaan nahnyt aamulla mahan yli ja pissin kasille suurimman osan - kylla otti paahan[&:]. No, kylla sinne kuppiin tarpeeksi meni, mutta huvitti vieda vaan pari teelusikallista aamuvirtsaa, jota kai luulis olevan litra kaupalla yon jaljilta..

Juhlistin vahaista painon nousua irtokarkeilla - nousee paino sitten seuraavaan kertaan[;)]

Mulla on kans ollut tuo sf-mitta mielestani aika korkea. 2 viikkoa sitten vkolla 30 se oli 29,5 cm ja oon lyhyt ku 158 cm.
Ylihuomenna mennaan taas sinne laakariin. Katotaas vielako on kasvanut... Ainaki happii meinaa loppua asennossa kuin asennossa.

Mä kans puhkun ja puhisen ja ähisen aina ku veivaan ittee johonki suuntaa.[&o] kyllä ton mukelon pää on silti hyvin alhaalla. Kukaan ei kyllä oo puhunu mistää kiinnittymisest mitää. Mut ei toi paljoo alemmas voi päästä tai tippuu kans kyydist.[:D] Mutta kyllä se silti potkii tonne ktlkiluitten kieppeille ja joskus tuntuu kuin koittas kaivautuu niitten alle.[8|]

Mullakin oli viime viikolla neuvoläkäynti jossa kaikki oli muuten ok paitsi sokeri oli ++. Tänään sitten vietin aamun sokerirasituksessa. Ihanaa!

Sf-mitasta ootte keskustelleet. Mä taidan vetää pohjat: RV 29+3 34!!! Mä oon 176cm pitkä joten mahtuu mitta vielä kasvamaan mutta aika selkä suorana saa kyllä istua että pystyy hengittämään[:D]

No mutta scarletilla onkin kaksin kappalein [;)] Ma just luin vau-kirjasta etta kaksosia odottavalla on kohtu naihin aikoihin samankokoinen, kun taysaikaisella yhta odottavalla. On se varmaan aikamoista puhisemista :)

Pitipä tarkistaa omakin sf-mittani,

29+1 se oli 23 - onko toi jotenkin pieni? Ei lääkäri kommentoinu muuta kuin että vähän mittaajasta riippuu toi mitta. Välillä kasvoi maha tosi nopeaan ja nyt tuntuu, ettei se ole vähään aikaan kasvanut juuri ollenkaan.

Aamu81, on todellakin puhisemista. Ja jännityksellä seuraan mihin kokoon asti tää kasvaa. Onhan tässä vielä aikaa useempi viikko h-hetkeen.

Lidia10, mun tulkinnan mukaan toi sun sf-mitta on alakäyrällä ihan nätisti. Joten tuskin on syytä huoleen. Tohon mittaan kun vaikuttaa vauvan asento ja myös mittaaja. Ihan niin kuin sun lääkärisi sanoikin.

Mulla oli viime käynnillä sf mitta yläkäyrän päällä,rv 28+5 oli 29cm ja varmasti on nyt kasvanut huikeesti.
Vaikka oon lyhyt ja pienikoinen,on sf aina ollut suuri!Viidennen lapsen kohdalla tuli ennätyslukemat,rv 39+0 oli sf mitta 40cm[8|]
Muutoinkin sf ollut vikoilla viikoilla 36-38cm kaikissa raskauksissa,vaikkei vatsa ulospäin niin suurelta oo näyttänyt.vy ei koskaan oo ylittänyt 100cm....

Nii,mulla ensi ma seuraava neuvola,edelleenkin menty 4 viikon välein.Säästävät erityisesti mun kohdallani ilmeisesti[:@]

Nyt mua kävi tosiaan mietityttämään oman mahan koko... tänään neuvolassa viikolla 32+4 tuli sf-mitaksi 32! Onkin ollut jotenkin iso olo, ja yläkäyrällä tää näköjään menee. En sitten tiedä, voiko tästä jo vetää johtopäätöksiä, että iso vauva olis tulossa.

Miulla on tuo sf ollu alusta saakka yläkäyrän yläpuolella, vaikka vauva on kasvanu normaalisti viikkojen mukaisesti. Ja ei, sf-mitta ei todellakaan kuvasta vauvan kokoa. Kohdun kokoa pelkästään.

mulle sanottiin tuosta sf-mitasta äitipolilla että se voi johtua joko lapsen koosta, lapsiveden määrästä, lapsen asennosta tai sitten kohdun koosta. minun kohdalla asia johtui todella suuresta kohdusta. siitä ei ole mitään haittaa, mulla mennyt koko raskauden ajan sf-mitta yli yläkäyrän.

Kuulemma ainakin täälläpäin ainoastaan ensisynnyttäjät käyvät tiuhemmin kontrollineuvoloissa...uudelleensynnyttäjät aikasta harvemmin...sulla Elysee kun löytyy jo useampi niin...[;)]

No täälläkin pitäis käydä uudelleensynnyttäjien harvemmin mutta mulla tota verenpainetta seuraillaan...
Siksi oon nyt alkanu käymään 2 viikon välein ja sitten kohta viikon välein....

Okei, eli jos mä teen toisen tähän perään, niin näillä paikallisilla käyntitiheyksillä käyn varmaan vaan ilmoittautumassa ja sitten synnyttämässä [;)][:D]

Tweety: Mulla on vähän samat fiilikset noiden neuvolakäyntien suhteen! Täällä oli kahden ekan neuvolakäynnin välissä 12 vk. Toki tuossa oli ultrat synnärillä välissä, eli viikoilla 12 ja 20. Neuvolat oli viikoilla 10 ja 22. Silti tuohon väliin tuli 8 vk tauko ja meinas mennä hermot, kävin sit yksityisellä tsekkaan. Nyt on ollut sitten neljän viikon välein neuvola ja saa nähdä tiheneekö välit yhtään! [8|]

Takaisin