Reissussa ollaan ja eilen piti hakea paperiasioita ja kotilentoa varten uusi todistus raskaudesta paikalliselta lääkäriltä. Kun ei musta tietenkään ollut mitään tietoja heillä, lääkäri oikein ultrasi arvioidakseen lapsen vointia ja raskauden kestoa. Viikot osuivat kohdalleen, arvioi että raskaus on viikolla 32-33 - ja tänään on juuri alkanut 33. viikko [:D] Oli sitten mulle jo neljäs ultra!
Vauva oli yhä hieman keskimääräistä pienempi. Saatiin joku tulostus reisiluun ja vatsanympäryksen mitoista, reisiluun pituuden mukaan LA olisi 30.7 ja vatsanympäryksen mukaan 6.8, kun "oikea" LA on 27.7. Eli tyttö on hitusen keskimääräistä lyhyempi ja painaa saman verran kuin noin viikkoa nuoremmat vauvat? Kokonaismittoja ei saatu, niille kyllä löytyisi varmaan joku laskuohje netistä kun jaksaisi vain hakea... Joka tapauksessa lääkärin mielestä vauva oli koon puolesta ja muutenkin ihan normaali. Intoutuipa hän vielä esittelemään meille neidin alapäätäkin, kun lapsi on kuulemma aivan satavarmasti tyttö [:D]
Ultrauksen jälkeen otetettiiin verenpaineet, olivat 117/70, yläpaine tuntuu vähän laskeneen ja kieltämättä mua välillä hieman huimaakin. Huutia sain "korkeasta" pulssista, joka oli 97. Sanoin että on ihan samoissa lukemissa kuin Suomessa, jossa siihen ei kertaakaan ole puututtu. Kiinnostaisi tietää, kuinka korkeita teidän muiden pulssit ovat olleet. Sain käskyn levätä paljon, syödä magnesiumia ja välttää teetä. Mielenkiintoista, miten eri maissa on niin erilaiset toimintatavat lääkäreilläkin.
Puntarillakin piipahdin, mutta vaaka valehteli ainakin viisi kiloa alaspäin. Pissan testasin itse kotona neuvolatädin matkaan antamilla liuskoilla, puhdas oli. Harmi että unohdin pyytää sf-mittausta. No, kahden viikon päästä pääsen taas Suomessa neuvolaan, jostain syystä luotan niiden tekemiin mittauksiin ja annettuihin ohjeisiin paremmin kuin paikallisten lääkäreiden [:D]