Neuvolakäynnit

Tanttara

Vauhtiin päässyt keskustelija
täällä heinäkuisissa ei näytä olevan erikseen tätä keskustelua ni laitetaapa. [:)]

Elikkäs tänää oli toinen lääkärineuvola
Nyt rv 27+6
Painon muutos +340g/ vk . Nyt tullu yhteensä 9kg [:@]
paineet 126/76
hemppa 124 . vielä ei oo rautaa tarttenu
pissa puhdas
Sf mitta oli 25 elikkä keskikäyrillä mennää
kaikki oli muuten kunnossa..
 
No mäkin voisin sit laittaa jotain tänne:

Lääkärineuvola oli viikko sitten 27.4, tuolloin viikot 27+0.

Painonmuutos pelottavat 770 g/vk [:@] Yhteensä painoa tullut kuitenkin koko raskausaikana vain 4.5 kg, joten ei tuosta huolestumaan, kunhan nousu tasaantuisi vain.

Paineet 128/7 ja hemo 118, samoissa lukemissa kuin ennenkin.
Pissassa oli paljon sokeria, mutta pistettiin se just ennen neuvolaa syötyjen Jaffa-keksien piikkiin, kun kahta viikkoa aiemmin sokerirasitustesteissä tulokset olivat normaalit. [:D]

Sf 25 kuten tanttarallakin
Vauvan sykkeet 150 ja yli, tyttö oli liikkuvainen [:)]

Veikkaan että seuraavalla kerralla pissakin on taas puhdas, en ole yhtään huolestunut siitä. Kaikki muuten ihan ok. [:)]
 
laitanpa sitte minäki aikani kuluks.. [:)]

eli eilen oli neuvola..
painon muutos 241g/viikko tullut lisää, raskauden alusta tasan 10kg.
hb 115 ja paineet 117/66.
sf-mitta 30 eli takas yläkäyrille noustiin.. [;)]
sykettä pikkuiselta löytyi 145 ja perätarjonnassa köllötteli.. [:)]
viikkoja oli 30+3.
 
Yppy: voi ku sulla on tullu vähän painoo! oon kateellinen [:-] meillä muuten sama l.a!
 
Neuvola tänään (30+0)

Verenpaine 123/69
Hb 144
sf-mitta 29
tarjonta RT
Sydämen syke 135-165 (kätilö vähän liikutteli pikkuista, niin sykkeet vaihteli sen takia)
Liikkeet ++
Paino on pysynyt ennallaan, edelleen siis total muutos n 3kg (uskomatonta mutta totta!)

Lisäksi tällä kertaa otettiin paasto (12h) arvot, koska aiemmin pissassa ollut sokeria. Nyt verensokeri ja pissa ok [:D][:D][:D]
 
Tänään aamulla oli neuvola, rv 29+3

Verenpaine 129/70
Hb 125 (2 x Obsidan Fe-rautalääke päivässä ;)
Sf-mitta 27
Syke 140, liikkeet ++
Painoa lisää hurjat 730g/viikko,
tähän mennessä painoa tullu lisää vähän reilu 10 kg [:@]
Pissa puhdas...

Vauva köllötteli raivotarjonnassa [:D]
 
Tänään neuvolakäynti:

Verenpaine 128/75
Hb - ei mitattu (vain kaksi kertaa otettu, ed. rv 24+2)
Sf-mitta 27,5
Syke: 140
Liikkeet ++
Raivotarjonta edelleen
Pissa puhdas
Painomuutos 595g/viikko (HUI! Oli muuten ennätys..)
Tähän mennessä siis tullut painoa 6,9kg. Etureppu kasvaa, takaa katsottuna ei arvaisi olevan raskaanakaan [:D]
Seuraavaksi kahden viikon päästä eli 21.5. taas tutkailtavaksi [:)][:)] Täti vielä hihkaisi kun mittasi Sf:n että on supistusherkkä kohtu kun hän vähän koski mahaa niin oli jo vatsa piukeena... kerroinkin lisääntyneistä supistuksista joita esiintyy enimmäkseen ruokailun jälkeen. Tarkkailtava tilannetta, koska lääkärikäynnillähän kohdussa ei ollut mitään muutoksia tapahtunut.
 
Kaikki kunnossa :)
Tänään aamuna neuvolassa, eli 28+5
Verenpaine 125/82 oli vähän koholla, mutta kuulema ei syytä huoleen.
Meilläkään ei mitata hb:tä? Vaan yhden kerran otettu raskauden alussa otettavissa verikokeissa.
Syön kyllä jo rautaa neuvolatätin suosituksesta, liekö ennaltaehkäisevästi.
Paino 720g/vko. Nyt tullut alkupainosta tasan 9kg.
Sf-mitta 26, hienosti keskikäyrää siinä yläpuolella hivelee [;)]
Kieltäydyin sokeritestistä, menen jos ongelmia. Pissa puhdas.
Lapsen tarjontaa ei lääkäri katsonut, vielä olevan tilan vuoksi.
Liikkeet ++ ja Syke +150
Seuraava neuvola kolmen viikon kuluttua.
 
Tänään neuvolassa olin, viikkoja 27+2 [:)] kaikki kunnossa mullakin
RR 110/62 p.85
SF mitta 25, käyrillä mennään.
Pissa puhdas
HB 121
Liikkeet ++, syke 145-150[:D]
painoa tullut noin 300g/viikko, yhteensä alusta huimat 11kg700g [:@]
 
Kävin tänään ihan uudessa neuvolassa muuton jälkeen, nyt onkin jo useammin käyntejä, seuraava varattiin jo kahden viikon päähän.
Viikkoja siis 31+2
Painoa oli tullut vaivaiset 219g viikossa, ei oo missään vaiheessa ollut mitään huimaa mun painonnousu. Kuitenkin tullu jo 7 kiloa lisää.
Verenpaine 118/72 on pysynyt melko samana koko ajan.
Hemoglobiini oli taas laskenut 123 kun oon melko satunnaisesti muistanut ottaa rautatabletteja. Saa ottaa taas kahtakin päivässä.
Sf-mitta oli 28,5 ja tasasesti keskikäyrän yläpuolella täälläkin.
Meillä ollaan jo parin neuvolakäynnin ajan köllötelty raivotarjonnassa, toivotaan että pysyykin niin.
Liikkeet ++ ja syke 140
Lapsivettä ilmeisesti aika paljon.
Ja mukava oli uusi täti :)
 
Pariin päivään en oo päässyt kirjautumaan palstalle, mutta nyt näköjään taas onnistuu.
Meillä oli torstaina neuvola 31+2 ja hyvältä näytti kaikki.

Oma paino noussut edellisestä käynnistä 367g/vko. Lähtötilanteesta on tullut kaikkiaan 6,9kg.

Verenpaine 115/75, mutta pulssi huiteli levossakin 95! Taitaa todellakin tämä raskaus teettää sydämellä vähän ylimääräistä työtä. Toki mulla pulssia nostaa varmasti nyt myös tämä kevätallergia, kun koko ajan on hengitys vähän tukossa.

Hemppa 131, Sf 28 ja kauniisti käyrän mukaisesti kasvaa.

Poikasen syke 145 ja siitä ylöspäin. Vaihtelee hienosti, eli mukelo reagoi kovasti ympäristöönsä. Raivotarjonnassa köllöttää ja nyrkkeilee mun arkoihin paikkoihin... [;)]
 
Meil oli tänään neuvolalääkäri (lääkäri sairasloman jatkon takia) viikkoja 31+0.

RR 120/54 painoa tullu edellisestä tasan 2kg.Edellinen käynti oli rv29+0.
Hb 111 , pissa puhdas. Sokerirasituksen tulokset loistavat paasto 4.8 1h 6.8 2h 5.6. Sf-mitta 26(keskikäyrän alapuolella)
Painoa tullu yhteensä 14,2kg lähtöpainoon. Hirvittää ku viikkoja kuiteski 9 jälel laskettuu aikaa.
Sikiön painoarvio 1800g. Ja nyt se on perätilassa. Lääkäri sano et jos on viel toukokuun lopus sama tilanne ni äippäpolille kääntöön.

Ja tosiaan se koulunkäynti nyt loppu tältä erää. Kun ei vaan enää jaksanut.

Edit: niin ja lapsivettä normaalisti mutta saisi olla kuulemma enemmänkin..
 
Meillä tänään neuvolassa:
Rv 29+3
Paino noussu 725g/viikko, eka neuvolakäynnistä tähän mennessä 8.3kg
RR 114/64
Hb ei otettu, terkkari totes vaaan, ettei oteta nyt nii ei tarvi joka kerta pistellä. Inhoan, kun minua pistellään ja ollu 127 4vkoa sitten.
pissa puhdas
Sf mitta oli 27, keskikäyrän yläpuolella, mutta lapsen kokoarvio oli keskikäyrällä, kun käytiin äitiyspolilla sydäntä ultraamassa.
Sokerirasitukseen en ole joutunut vielä vaikka terkkarin sanojenkin mukaan kiikunkaakun pitäisikö käydä iän ja lähtöpainon vuoksi. Marraskuussa täytin 25 ja BMI ennen raskautta 26.3. Totta, kun ei ole näkynyt mitään ihmeellistä, päätynyt siihen, ettei tarvi käyä.
Äippäpolilla todettiin sillon lapsen olevan raivotarjonnassa ja saman varmisti terkkari nyt. Näytti vielä miten voin ite tuntea onko pää alhaalla.
Saatiin vielä synnytysvalmennus ajat ja jonkin verran muutakin paperia synnytyksestä ja lapsen käsittelystä, että voi jo etukäteen tutustua/valmistautua.
 
Täälläki käytiin eilen näyttäytymässä neuvolassa, rv 31+4

PR 120/68
Pissa puhdas
Paino +200g/viikko ja terveydenhoitaja vakuutteli etten ole liian lihava äidiksi [:D]
Sf-mitta oli 32, yläkäyrillä mennään. Terkka sanoi, että jos vielä muutaman viikon päästä mennään yläkäyrillä niin sit saan lähetteen äippäpolille kokoarvioon. Ei häirittis minua, nähä pikkunen ultran kautta vielä kerran ennen ulostautumista [:)] Oon muutenkin siinä rajoilla, kun alle 155cm pituiset äidit menevät kuulemma automaattisesti kokoarvioon. Mulla pituutta on 156cm [:D]
Vauva oli raivotarjonnassa, niinkuin pari viikkoa sitten kun viimeksi neuvolassa käytiin.
Seuraava mamma oli perunut aikansa joten terkalla oli paljon aikaa, juteltiin sitten imetyksestä [:)]
Kuulostaa hankalalta touhulta, toivottavasti se onnistuu sitten aikanaan.
 
Ihan pakko tulla Durinalle kesäkuisista huuteleen, kun samalta paikkakunnalta ollaan. Musta pistivät lähetteen sairaalaan, koska eivät pysty tunnustelemalla selvittämään miten päin vauva on. Epäili jo kaksosiakin [:D] Ja täällä on maha vaaaltavan pinkee, painokin vaan nousee ja nousee ja nousee, nyt tullut yli 16kg ja mitäs tässä on laskettuun aikaan vielä viitisen viikkoa. Noh, pääsen ens torstaina sairaalaan ylim. ultraan (rv 36+3) ja lääkärille. Niin ja mä oon kans menny koko ajan sf-yläkäyrillä, viimeks pompsahdin siitä jo rajusti ylöspäinkin mutta ei ne sen takia mua olis sinne lähetteellä laittanu. Hieman kyllä hirvittää miten käy tälläsen 163cm jos vauva on joku hypersuperiso 
 
Nyt tulee pöhköäkin pöhkömpi kysymys;

onko siis niin, ettei vauvan kokoa saa muutoin tietää kuin vain neuvolatädin kokeiluilla ja sf- mitan käyrillä ja oman painomuutoksen kautta? Tarkoitan siis, että näillä tiedoillako uskaltaudun synnyttämään (tai pakkohan sitä on synnyttää [:D]) mutta luotanko siihen että kyllä se vaavi sieltä alakautta mahtuu kun käyrillä mukavasti mennään..vai olenko nyt missannut jotain oleellista (kuten tapanani joskus on) [:)]
 
pumpuli82:luulen että ensi synnyttäjille tehdään se synnytystapa arvio sitten n.rv36 (ultrataan) korjatkaa joku jos olen väärässä..
siinä katsotaan lapsenkoko ja mahtuuko ihan normisti syntyyn
 
Täällä käyty kanssa neuvolassa 29+1
Painoa tullut 350g/vk, tähän mennessä tasan 10kg
rr: 112/83
pissa ok
sf 26
vauvan painoarvio n. 1346g
Raivotarjonnassa polskitaan
syke 140
liikkeet ++

Mulla siis terveydenhoitaja laitto mut vielä käynnin jälkeen lääkärille ultraan kurkkaamaan tuota painoarviota, koska lääkäri oli jättäny viestin viime kerralla, että olis hyvä kurkata, kun sf- mitta ei oikeen kerro mitään. Olin tosi tyytyväinen että pääsi kurkkaamaan, koska oon myös miettinyt kovin minkä kokosena siellä köllitään, kun mulla ei tosiaan ole mahaa, kun juuri vauvan verran [:D]
Mutta ainakin mun korvaan tuo kuulosti jo ihan kivan kokoselta, käyrien sisällä, ja normaalisti on kasvanut. Jäi tosi hyvä mieli [:)] Seuraavan ajan laittokin jo kahden viikon päähän, eli nyt se ramppaaminen siellä sitten vissiin alkaa.
Ja hei, aivan ihana kesä sää ulkona!!!! jee!
 
Neuvolakäynti takana 31+4

Painoa tullut tähän mennessä vaan 6 kg[:)] Kahdessa edellisessä raskaudessa tähän mennessä oli tullut jo roimasti enemmän.
Tämä raskaus ei muutenkaan tunnu sujuvan saman kaavan mukaan kun kumpikaan aiemmista. Aiemmin mulla ei ole ollut minkäänlaista vaivaa, mutta nyt ovat ennakoivat supistukset vaivanneet[8|] Nyt täytyy välttää kaikkea ylilmääräistä rehkimistä, toisaalta kunnon syy ottaa rennosti[:D]

Vauva on tällä hetkellä perätilassa. Hartaasti toivon että pienokainen ymmärtäisi kääntyä oikeaan asentoon. Yritän olla murehtimatta etukäteen mahdollista perätilasynnytystä tai vaihtoehtoisesti sektiota. Kyllähän tässä vielä on mahdollista että vaaveli tosiaan kääntyisi parempiin lähtöasemiin.

Muuten neuvolassa kaikki hyvin[:)]
rr 110/77
sf 31 (yläkäyrillä mennään)
B-hb 123
Vauvan syke ja liikkeet OK
 
Meillä oli tänään neuvola:

Kaikki suhtkoht ok, paitsi se lähete sokereiden takia äippäpolille.
RR: 104/69
Sf: 26,5
B-Hb 102 -> tipahtanut edelleen vaikka 2kk jo rautaa syönyt
Syke ja liikkeet kaikki OK.

Valittelin näistä jatkuvista selkäkivuistani, niin terkka totesi ylimalkaisesti, että joskus niitä vaan on ja kuuluu raskauteen. Tuli vähän olo, että mitäs siinä nyt turhista valitat. [8|] Mutta sanoi sitten, että soita vaan heti, jos et jaksa enää olla töissä selän takia. Vielä olen kitkutellu siellä kun mua tarvitaan, mutta viimeisen viikon kyllä aion ottaa ainakin saikkua. Meillä kun on se toimiston muutto, niin ei mulle ole edes piirretty pohjapiirrokseen enää paikkaa. [:-][:D] Mitäs mää siellä enää sit notkumaan!
 
Takaisin
Top