Neuvolajutut

Meillä ensi tiistaina 18.7. käynti yksityisellä ja AR-ultra (8+1), siinä selvinnee, että kaikki on kunnossa ja onko laskut oikein ja tämä helmikuun ryhmä oikea (26.2). Pahoinvointia on kovasti, väsyttää ja outoja mielitekoja, eli tuskin ainakaan tuulimuna oli?
 
Tänään iltapäivällä olisi eka neuvolakäynti, neuvolan mukaan viikot 9+5. Ei ole kovin suuret odotukset, tuskin suostuu sydänääniä kuunteleen ja puhelimessa jo sanoi että ultraa ei neuvolassa ole. Painosta varmaan tulee sanomista, sitä on 10 kg enemmän kuin esikoisen odotuksen alussa ja silloinkin olin ylipainon puolella painoindeksin mukaan.
 
Mulla ei oo kummassakaan raskaudessa ekalla käynnillä tehty muuta kuin juteltu, vasta sit nt-ultran jälkeen alettu kuuntelemaan sydänääniä :)
 
mä veikkaan kanssa että ekalla kerralla meillä vaan jutellaan. torstaina ois eka neuvola, ihan kiva kuitenkin, konkretisoi sekin vähän tätä asiaa :)
 
Kävin neuvolassa, tunti meni yhteensä. Hemoglobiini ja verenpaine mitattiin, pissaa ei tarvinnut vielä testata. Kiva kesäsijainen oli, painosta ei sanonut mitään. Kohtua tunnusteli mutta ei halunnut koettaa sydänääniä etten huolestuisi jos ei kuulu.

Mutta ultra-aika tulee piakkoin, koska on 10+0-11+6 välillä ja nyt on 9+5. Seulontaverikoe käydään samana päivänä ultran kanssa, se pitää itse varata kun on saanut ultra-ajan. Kivaa että ei tarvi enää kuin pari viikkoa maksimissaan odotella ultraa! :)
 
Kokkolassa, minäkin oletin että ois 10-14 viikkojen välillä niin oli yllätys että onkin aiemmin. Esikoisesta oli 12+5.
 
Onpa erilaisia käytäntöjä! Mun pitää käydä vähintään kaks viikkoa ennen ultraa seulontaverikokeessa/ennen kuin 11+0 viikko alkaa. Tosin ultra on vasta 12+4. :)
 
On kyl eri käytäntöjä näköjään joo, munki täytyy käydä verikokeissa rv10 viikon aikana, eli tällä viikolla ja ultra on sit 12+2 :grin
 
Mulla nt ultra 11+5 joka on ylihuomenna, alkaa jo vähän jännittää :happy: !!
Muuten meillä tosi tylsä neuvola, ei veri ei virtsa kokeita tai kuullutkaan mistään neuvola lääkäristä...
 
Tänään soittelivat neuvolasta verikokeiden tuloksia.
Hemoglobiini- ja d-vitamiiniarvot oli liian alhaalla(eivät kyllä muita arvoja tietääkseni tarkastaneetkaan,vähän jäi kaivelemaan että mites ne muut vitamiinitasot, jos kerta nääkin on molemmat liian alhaalla :eek:).
Toivon tosiaan,että määrätyt rautatabut auttais tähän voimattomuuteen/hengästymiseen, kamala kun ei yhtä kerrosta jaksais portaita edes kiivetä :oops:
 
Jaa juu ja seulontaverikokeet oli tasan 10+0, terkka oikeen tarkkana katto kalenterista päivämäärän ja merkkas et sillon täytyy mennä :grin
 
Ensin neuvola käynti takana. Pelkkää esitteiden antamista ja höpötystä. Hegoglobiini ja verenpaine otettiin. Ei muuta. Pettymys kun ei saanut kuulla sydänääniä. Mutta ultra varten saatiin lähete ja huomenna pääse tilaamaan ajan. Sitä ultra odotetaan jo kovasti.
 
Ensimmäinen käynti yksityisellä takana. RV8+1 oli ihan oikein päätelty ja lasketuksi ajaksi lääkäri ehdotti 25.2. AR ultra paljasti oikein pirteän 15.6mm kokoisen alkion jonka sydän tykytti kovaa tahtia ja kaikki on tähän mennessä kunnossa :happy: Seuraavaa käyntiä elokuun puolilta välin jolloin tutkittaneen veren kuva ja siitä kohta sitten myös niskaturvotus? He ehdottivat myös NIPTiä (Non-invasive Prenatal Test). Onko kenelläkään siitä kokemusta, ja kannattaako se ottaa?
 
Maanantaina oli eka neuvola. Hirveästi tuli lippulappusia ja mitattiin hemoglobiini ja verenpaine sekä paino ja iloiseksi yllätykseksi kurkattiin myös ultralla mahaan. Eihän siellä muuta näkynyt kuin pieni möykky ja villisti lyövä sydän, mutta tuli ihana fiilis siitä että masussa tosiaan joku kasvaa, minä kun olen selvinnyt ilman suurempia raskausoireita..
 
mulla oli tänään eka neuvola, hirmu kiva terkka osui kohdalle :) kaikki perusjutut käytiin läpi ja varailtiin seuraavia aikoja. ultraan tulee kutsu postissa ja parin viikon sisällä sen pitäis jo olla. ja yllärinä kuunneltiin myös dopplerilla, selkeä syke sieltä löytyi ja liikehdintää kuului, eka kerta kun todistettavasti jotain elämää tuolla sisällä on :Heartred
 
Huoh vihdoin pääsen tänne foorumille pienten alkukankeuksien kautta :joyful: meillä eka neuvola oli jo heinäkuun alussa jolloin viikkoja täynnä 8+5. Jollain tavalla jäi huono maku neuvolan suhteen, hirveästi tietoa kerralla ja kiertävä sijainen vielä otti vastaan :grin esitietolomakkeen täyttö oli ihan turhaa kun ei tämä tuuraaja sitä löytänytkään :shifty:minua eniten stressaava asia on lähtöpaino, jota tiedostin tulleen lisää, mutta kun en vaakaa omista en tiennyt kuinka paljon. Painoa ei edes mitattu neuvolassa vaan kysyttiin minulta suoraan. Kerroin sen olleen joskus tietyn määrän ja se laitettiin alkupainoksi, joka heittikin 10llä kilolla käydessäni vaa'alla myöhemmin toisaalla :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Ekassa neuvolassa käyty heinäkuun alussa. Ensi viikolla neuvolalääkäri rv 13+5 :)
 
Takaisin
Top