Neuvolajutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilja89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pienitimantti, ClearBlue Digitalin testi joka näyttää viikot hedelmöittymisestä voisi antaa jotain suuntaa? :) Laskee sitä hormonipitoisuutta verestä.

Samansuuntaisen arvion heittäisin Pienitimantti. Jos ette ukkos kanssa ihan joka ilta lemmiskele, koita miettiä oisko n. pari viikkoa sitten ollut joku kerta, joka olis voinut olla tää joka kantoi hedelmää. :) Siihen sit se kaks viikkoa päälle, niin siinä vois olla melko hyvä arvio? Muutamat päivät sinne tänne nyt ei merkkaa mitään, ja ultrassahan se sit tarkentuu. Itsekin tällaisella logiikalla arvoin viikot raskaudelleni. :)

Joo, Hollyn mainitsemalla digillä sit sain itsekin varmennusta arviolleni. Mites sen nyt unohdin. Muistanko väärin että sulla olikin jo hankittuna digi?

Joo laskin et kyllä voi ihan hyvin olla pariviikkoo sitten ovulaatio ja tarrautunut tämä mukaan. Teen digin huomenna :-) ja jonkun netissä olevan laskurin mukaan tänään siis 4+3 [emoji4]

Muokattu viimeksi:
Pienitimantti, mä sanoisin myös että jos viimeisen 6kk ajalta kierron pituus on heitellyt yli viikolla niin soitappa neuvolaan. Voit hyvässä lykyssä saada lähetteen raskauden keston määritykseen. Mulla esim kierto 30-45pvä. Joskus on ollu vieläkin pidempiä.

Pienitimantti, mä sanoisin myös että jos viimeisen 6kk ajalta kierron pituus on heitellyt yli viikolla niin soitappa neuvolaan. Voit hyvässä lykyssä saada lähetteen raskauden keston määritykseen. Mulla esim kierto 30-45pvä. Joskus on ollu vieläkin pidempiä.

Totta. Täytyy soitella sinne tulevalla viikolla.

Mulla on molemmissa raskauksissa nt-ultrat muuttunu varhaisultriks kun viikot heittäny niin paljon. Mulla kierto nyt ollut n.35 päivää ja varmaan tosi myöhänen ovis taas kun sain testiin näkymään vasta viikko sitten pe ja siinä vaiheessa jo kp 41.. neuvolaan soittelin ajan 27.6.

Täytyis varmaa iteki soitella aikaa, jos sais vielä tän kuun puolelle. Mulla on mies ollu hoitovapaalla tammikuusta ja ite piipahdin tämän ajan töissä, niin hän lomailee vielä heinäkuun alkuun, jolloin ei tarttis kikkailla lastenhoitojuttuja neuvolan ajaksi. Kun ei kellekään vielä haluttais kertoa mihin tarvisin lastenhoitoapua.

Mulla siirtyi eka neuvola heinäkuun alkuun kun terkkareiden lomat ja palaverit häiritsi aikatauluja. Eipä sen toisaalta niin väliä kun on toinen nyt tulossa niin on aika tuoreessa muistissa kaikki asiat. Ei vaan millään malttaisi odottaa kun viimeksikin raskaus tuntui todelta vasta ensimmäisen neuvolan jälkeen.

mä en oo viel soittanut..soitan varmaan ensviikolla. onkohan muuten neuvolat heinäkuun kiinni? mistäköhän mulla moinen ajatus..

Ei pitäis olla neuvoloiden kiinni. :) Toki terkat pitävät kesälomansa, mutta sitten siellä on sijaiset.​

Meillä päin neuvoloissa hoidetaan kesälomakautena lähinnä vain vauvojen tarkastukset ja sitten äidit. Kaikki lasten vuositarkastukset ja ns ylimääräset käynnit menee sitte syksylle. Kai ne vielä tässä kohti yrittää kuitenkin tän kuun puolelle survasta ajan myös varsinkin alkuraskauden käynneille, kun niiden tarvii lomakautenakin kuitenkin enempi seurailla niitä viimesillään olevia viikon välein.

Mä soitan keskiviikkona neuvolaan, saa nähä mihin sen ajan saa varattua. Mä saan 3viikon välein työvuorot, niin mitenköhän osataa varata oikee aika kun ens kuun listasta ei oo mitään käryä?

Nyt on mullaki neuvola varattuna. 11.7. saakka meni kun ei kuulemma varata ensikäyntejä ennen kuin 8 viikkoo on täynnä. Ja lasketun laski eri päiväksi kuin vaun laskuri eli 17.2. muuttu 16.2. No pieniä juttuja. Harmittaa vaan etten nyt saanu tälle kuulle ja joutuu nyt lastenhoidon jotenki kikkailee. Toivottavasti päästään helpoimman kautta ja mies sais sen vapaaksi. Kuopuksen voiskin vielä ottaa mukaan, kun se ei sillai ymmärrä, mutta esikoinen kyllä ymmärtää, eikä haluta lapsille kertoo ennen kuin rakenneultran jälkeen.

Mulla menee eka neuvola tosi pitkälle, vasta 21.7... lomareissu sotkee kivasti kuvioita... melkein heti sen jälkeen pitäiski päästä sitten jo ultraan kun alkaa tietyt viikot olemaan käsillä:happy:

Mulle neuvolan lääkäri soitti tänään, ku mulla on erinäisiä lääkityksiä (jättäny omatoimisesti kaikki muut pois paitsi tyroksiinin), niin se vähän kertoili mitä voi ottaa ja mitä ei, ja laittoi betasalpaajat hoitamaan paniikkikohtauksia :)

Oliks täällä muuten muita, joilla toiveena synnyttää kätilöopistolla? Mä aattelin, että ilman muuta sinne, kun siellä noi kaks ekaakin on syntyny, mutta nyt sano terkkari puhelimessa, että kättäri lopettaa ennen kuin tässä pääsee tositoimiin :/ Olinhan mä siitä kuullukin, mutten muistanu. Tosi kurjaa kyllä. Ja nytkin on ollu ruuhkaisaa synnyttää, vaikka pk-seudulla toimii kolme synnäriä, niin mitähän sitten tulee tapahtuu kun yksi sairaala poistuu..? Tuntuu hölmöltä.

Jahas. Kannatti valittaa ensin ja lukee vasta sitten miksi se suljetaan. Ilmeisesti homeessa koko tönö :/ No eipä sitä kyllä tietentahtoen haluiskaan sädesienen itiöitä haistelemaan vastasyntyneen kanssa.. :/

Mä soitan keskiviikkona neuvolaan, saa nähä mihin sen ajan saa varattua. Mä saan 3viikon välein työvuorot, niin mitenköhän osataa varata oikee aika kun ens kuun listasta ei oo mitään käryä?

Neuvolassa saa käydä ihan työajalla, jos ei muuten järjesty ja samoin kaikki ultrat, labrakäynnit ym. kaikki raskauteen liittyvät käynnit on työaikaa, ainakin meidän työpaikan nykyinen ja edellinenkin TES näin määritteli.Toki joutuu tietenkin kertomaan käynnistä pomolle. Jos et halua vielä kertoa raskaudesta hälle ja neuvola sattuu työaikaan, niin koeta vaihtaa työvuoroa niin että pääset vapaa-ajalla käymään.

Takaisin