Neuvolajutut

Mä ootan kuumeisesti että tiistaina saan varattua neuvolan :)

Maanantaina soittaa lääkäri, sillon varmaan kyselen varhaisultrasta ja koitan aikaa varailla, varmaan sen alun vuodon takia ei pitäis olla hankalaa saada aikaa :)

Samalla pitää selvittää että lentääkö (luultavasti joo) Concertat (adhd-lääke) roskiin.
 
Nyt viikkoja 5+3, ensi viikolla varaan ajan. Miten tuohon varhaisultraan pääsee??
 
Nyt viikkoja 5+3, ensi viikolla varaan ajan. Miten tuohon varhaisultraan pääsee??

Varhaisultra on omakustanteinen, ellei sitten ole esim lapsettomuushoitoja takana tai edellisessä raskaudessa ollut jotain poikkeavaa, vaikka kohdunulkoinen raskaus. Valaiskaa muut jos olen ihan hakoteillä :D
 
Ja raskauden keston varmistus. :) sekin on välillä aika haastavaa mutta jos kierto huitelee päälle 40 päivää niin silloon ainakin täällä suunnassa pääsee.. :) toki suositeltavaa mennä yksityiselle varhaisultraan jos mahdollista. Kunnalliset lähinnä tarkistaa keston ja paikan.. Esim. Meillä päin ei saa kunnalliselta edes ultrakuvia mukaan :/
 
Mää varasin neuvolan viime viikolla ja aika on 28.6. rv 8+0. Puhelimeen vastannut sairaanhoitaja oli tosi mukava ja rento! Toivottavasti oma neuvolan täti on yhtä kiva. Ja toivottavasti tällä kertaa pääsen sinne neuvolaan asti eikä tarvi aikaa perua. Vähän huolettaa :sorry:
 
Tänään sit tuli soitettua neuvolaan.. Sydän hakkasi jostain syystä ja jännitti, varmaan siitäkin syystä kun piti soittaa työkavereilta "salaa" ja koko ajan miettiä millon joku pamahtaa huoneeseen kysymään jotain. Täti puhelimessa oli kyl tosi mukavan oloinen. Eli nyt on eka neuvola varattu 19.6 eli sillon olisi 6+6 vissinkin.. Lasketuksi ajaksi sanoi 6.2, joten lasken nyt sen mukaan aluksi.. Vaikka itse luulen että oikeasti on muutaman päivän myöhemmin. :)
 
Muokattu viimeksi:
Sain vihdoin varattua ajan neuvolaan, se hoitaja oli ollu kipeenä eikä siellä oo sijaisia niin sain nyt vasta kiinni :)

28.6 eka neuvola :) hassua että ultra on varmaan ennen sitä, toisaalta tosi kiva että näkee onko siellä pieni sykkivä sydän :Heartred
 
Holly, muakin jotenkin jännitti tosi paljon soittaminen ja varmaan äänikin vähän värisi. Samaten soitin myös kesken työpäivän ja oli aluksi vähän hankalaa löytää hiljaista paikkaa, mikä lisäsi jännitystä. Varmaan neuvolassa totuttu! :)
 
Deb, se on hyvä just noin päin. :) Mulle terkka asioikseen varas eka ultran ja sitä seuraavalle viikolle nla ajan. Sen perusteella sit osataan heti puhua oikeista viikoista, varata aika nt ultraan jne.
Muistaako joku muuten miten tarkat ne nt ultraan passelit viikot oli? Ollaan just siinä rv12 molempaa puolta parin viikon reissussa... (Kuhan nyt sinne asti pysyy pieni kyydissä :Heartred )
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Ootteko soitellu suoraan neuvolaan vai jonkun terkkarin ajanvarauksen kautta? Mua vaan hämmentä, kun on miljoona numeroa minne soittaa( +kammoan sitä soittamista:eek:).
Meillä raskaus alkoi hedelmöityshoidoista, mahtaakohan sillon tuo alkuraskauden ultra kuulua ns. vakiona meille vai pitääkö olla useita keskenmenoja tms. taustalla, jotta sinne pääsee? Edellinen raskaus tosin jouduttiin keskeyttämään 12+4 anenkefalian vuoksi. :sad001
 
Rousbe, kysy vaikka neuvoo sieltä, missä kävit hoidoissa :) sieltä varmasti ohjataan oikeeseen paikkaan jos et löydä oikeeta neuvolan numeroo netistä :)
 
Suoraan äitiysneuvolaan soitin, kunnan nettisivuilla oli asuinalueen mukaisesti numerot eri neuvolantädeille. Sitä en tiedä onko kaikkialla sama juttu. Eipä siinä muuta tarvinnut sitten sanoakaan että kuin plussattu on ja että soitan ekaa kertaa.. ja sen jälkeen multa kysyttiin vaan viimeisimpien menkkojen alkupäivä ja vähän olosta ja sovittiin aika ensikäynnille. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli esikoisen jäljiltä numero tallessa puhelimessa, niin en osaa siihen auttaa. Mutta muistan että silloin aikoinaan soitin ensin johonkin "väärään" numeroon, joka oli tarkoitettu vähän niinkuin hätänumeroksi (pidemmällä) raskaana oleville... no ihan kiva kun ko. tieto ei ilmennyt mistään, saati se oikea numero tai hoitaja tai soittoaika...

Hollylla ollut tehokas puhelu, minulta terkka kyseli jo vaikka ja mitä esitietoja jo luurissa, sekä minusta, että lapsen isästä. Joutui hoitamaan jonkun asian välissä, niin soittipa vielä takaisinkin. :)
 
Minä reippaana soitin väärään paikkaan :banghead: !! Eli ei soiteta neuvolaan vaan äitiyspolille vai mikä nyt oli :) !!
Aikaakaan en vielä saanut kun kaikki ok....
 
Mä soitin tänään neuvolaan:)
Varattiin mulle ensin varhaisultra 20.6, jossa tarkistetaan millon on laskettu aika. Saadaanpahan siihenkin selvyys!:happy:
Neuvola on sit alustavasti varattu 29.6. jos se vastaa niitä viikkoja mitä ne luultavasti nyt on.
 
Pientimantti, eikös yleensä eka aika oo tuolloin?

Tinja, multakin kyseltiin jo vaikka mitä puhelussa :D tosin jo senkin takia, kun mulla on niin paljon lääkityksiä. Hassua että nyt on vaan yks lääke minkä otan aamulla (Thyroxin), kun ennen ollu 3-5 :shy: Ja sit menin nettiin täyttää niitä esitietolomakkeita ja kyselyitä :)
 
Mä soittelen ensviikolla neuvolaan. Suora numero omalle terkalle puhelimessa kun esikoisen kanssa sielä samalla ollaan käyty :) eli vissii paikkakuntakohtanen että minne kuuluu soittaa.
 
Meillä edellisellä paikkakunnalla sama terkkari hoiti myös raskausjutut mut nyt täällä uudella on äitiysneuvola ja lastenneuvola erikseen:)
 
Mä oon vähä ny pihalla. Kun mulla oli viime vuonna kkm. Tehtiin lääkkellinen tyhjennys. Ja siitä meni menkat täysin sekasin oli kierto yhes kohtaa 60päivääkin. Sit oli primolutteja ja terolut kuuri ja terolutit vähän helpotti viime kierto oli 34pv mutta plussasin tänään kunnolla ni en nyt tiedä miten mä lasken lasketun ajan. Tai en tiiä yhtää mis kohtaa tää raskaus nyt on veikkaisin rv3-5 .. onks kellää neuvoja?
 
Takaisin
Top