Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zoria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekassa neuvolassa käyty! Unet oli vähän vähissä, jännitti aivan hulluna. Meidän hoitaja oli tosi mukava, onneksi! Ja meillä ultrattiin neuvolassa myös! Viikot oli 8+6, menkoista 9+6 :) En saanut sanaa suusta kun näytöllä näkyi möykky ja hoitaja totesi, että kaikki hyvin.

Hirvee määrä infoa ja papereita tuli mukana, puoliakaan ei varmaan muista edes.

Mulla ois eka neuvola 20.12, sillon on jo 9+2-9+3...tuntuu kyllä niin pitkältä ajalta oottaa. Onneksi meidän neuvolassa on ultralaitteet, niin pääsee vielä ennen joulua näkemään kyytiläisen. Kai se on jouluna kerrottava, vaikka aiemmin meinasin jotta pidetään salassa niin kauan kun joku kysyy/huomaa. Mut mää oon niin huono pitään tälläsiä asioita salassa. :D

Musta tuntuu, että on ikuisuus meillä seuraavaan neuvolaan (18.1.), vaikka hoitsukin sanoi että se aika menee hurjan äkkiä! Tässä välissä pitäisi varata sairaalalle seulonta-ajat ja hammaslääkäriin myös.

Mä olin myös ihan superonnellinen, että meidän neuvolassa oli ultra, sai heti nähä pikkusen :)

Tänään eka neuvola klo 8.15 :) Vaikka eipä siellä varmaan mitään uutta tule kun kaksi raskautta takana, mutta ihan kiva silti mennä :)

8+0

Mullakin tänään eka neuvola. 8+0.

Onko teillä miehet/kumppanit olleet mukana? Meillä mies ei saanut töitä järjestymään niin että pääsisi. Kieltämättä ois ollu kiva että oltaisiin kumpikin oltu, mutta eipä tuolla niin väliä. Miestä tuntui enemmän harmittavan.

Ei ollut mies mukana. Hän käy töissä reilu 70km päässä, kesken päivää ei ole järkeä lähteä ja tuo eka neuvola-aika tuli niin huonoon aikaan tilausten kanssa, ettei halunnut ottaa vp. Katsotaan josko seuraavaan pääsee.

Me yritetään tehdä niin, että mies pääsee kaikille kerroille mukaan. Onneksi on töissä Helsingin keskustassa niin sieltä pääsee helposti meidän neuvolaan. :) Mun mies latasi raskausappeja puhelimeen jotta voi seurata tätä raskautta kans, erityisen innoissaan on siitä minkä kokoinen hedelmä/marja se alkio milloinkin on. :P Koen itse että on tosi tärkeää osallistaa mies eli jos ei pääsisi neuvolaan mukaan niin ehkä voi keksiä jotain korvaavaa?

Maanantaina olisi meillä eka neuvola, silloin 8+6. (La ar-ultra kun haluan varmistaa että papu on matkassa)

Meillä mies oli esikoisen kohalla ekassa neuvolassa mukana, samoin nt- ja rakenneultrassa. Muulloin ei käyny, enkä ite eikä hänkään kokenu sitä tarpeelliseksi. Samoin varmaan tehään tän toisenki kohalla.

Meillä oli mies esikoisen ekalla neuvolakäynnillä ja parilla muulla + ultrat :) Nyt tässä raskaudessa ekalla käynnillä kävin yksin, uskon että tulee vain ultriin ja neuvolaan jos jotain "tärkeämpää" asiaa jollakin neuvolakäynnillä käydään läpi.
Täällä ei saa ultriin ottaa lapsia mukaan, meillä on haasteellista saaha arkipäivisin esikoiselle hoitajaa. Kumminki itelle ja miehellä ois tärkeetä päästä ultriin. Saas nähä miten saatais järjestymään o_O

Mulla on huomenna aamulla neuvola, sen jälkeen ar-ultra yksityisellä. (Pitää ehkä koittaa jos neuvolassa ultraisivat sit kuitenkin, kert teil muillakin on ultrailtu, ja huijata sit ettei pahoinvoinnin takia pääse sinne yksityiseen... :grin ) En jaksais oottaa, en pysty keskittymään mihinkään nyt jotenkin....

Täällä Helsingissä ei oo ultralaitteita neuvolassa ollenkaan. Kaikki pääkaupunkiseudun ultrat tehdään Naistenklinikalla ja Jorvissa.

Täällä Helsingissä ei oo ultralaitteita neuvolassa ollenkaan. Kaikki pääkaupunkiseudun ultrat tehdään Naistenklinikalla ja Jorvissa.
Ai. Mä luulin, et ne ei vaan halua tehdä, ja vois koittaa suostutella, mutta sittenhän suostuttelut ei auta, jos ei laitteita ole...

On joissanin helsigin neuvoloissa neuvola lääkärillä laitteet. Mulla ainakin edellisissä raskauksissa on ultrattu neuvola lääkärillä. Nykyisellä alueella ei kyllä ole tätä mahdollisuutta mutta joissakin tosiaan on.

Tänään oli eka neuvola ja ensi viikon alussa saakin jo käydä verikokeissa, kun tämä ensikäynti venyi näin pitkälle. Yritettiin kuunnella vauvan sykettä, mutta saatiin näkyviin vain sykelukemia. Kotona löysin dopplerilla sitten ihan sykkeen äänen kanssa, kun äsken yritin. Vähän oli kokemattoman oloinen tuo tämänpäiväinen terveydenhoitaja. Seuraava käynti onkin sitten jo omalle uudelle terveydenhoitajalle. Vähän jännittää, millainen terveydenhoitaja sieltä kohdalle osuu, toivottavasti yhtä mukava kuin meidän entinen terveydenhoitaja oli.

On joissanin helsigin neuvoloissa neuvola lääkärillä laitteet. Mulla ainakin edellisissä raskauksissa on ultrattu neuvola lääkärillä. Nykyisellä alueella ei kyllä ole tätä mahdollisuutta mutta joissakin tosiaan on.
Okei. Suurimmassa osassa ei käsittääkseni oo. Eikä varmaan neuvolatädeillä oo kellään? Eka neuvolalääkärikäyntikin on reilusti nt-ultran jälkeen.

Ensimmäistä lasta odottaessa mies oli mukana toisinaan, aina kun oli vapaata. Toista lasta odottaessa olisikohan kerran ollut mukana neuvolassa. Nyt odotan kolmatta. Sanoi miehelle että pyytää vapaapäivän ensimmäisen neuvolan kohdalle, joka on 22.12. En halua ottaa lapsia vielä mukaan sinne, otan kyllä tulevaisuudessa, sitten kun raskaus ei ole salaisuus enää. Ultrat jäi toisessa raskaudessa mieheltä välistä, kun ei saanut esikoista ottaa sinne mukaan eikä hoito järjestynyt.

Mun mielestä neuvolassa on kiva käydä yksin. Voi purkaa mieltä paremmin. Voi puhua vapautuneemmin esimerkiksi siitä, jos mies on jollain tavalla ärsyttänyt [emoji28] Lisäksi on ehkä vähän kiusallista, jos mies on mukana ja ronkitaan alapäätä - esikoisen kohdalla miehestä huomasi että ei tykännyt, kun mieslääkäri oli pariin otteeseen [emoji23] silloin en asiaa ajatellut, mutta sain kuulla siitä.. /7+4

Mies oli esikoisen odotuksessa (10v sitten) muutamalla neuvolakäynillä+ultrissa mukana, toista odottaessa oli mukana ultrissa vaan ja nyt kolmatta odottaessa tulee mukaan vain ultriin :)

Olipas vähän turha 1,5h viettää neuvolassa kun eipä siellä mitään uutta tullut :D

Mulla on ihana terkka tuolla neuvolassa :) Niin lämmin ja huolehtivainen :)

8+0

Mitä ekassa neuvolassa tehdäänkään? Pitääks siinä samalla käydä jo jossain verikokeissa jne.?

Mitä ekassa neuvolassa tehdäänkään? Pitääks siinä samalla käydä jo jossain verikokeissa jne.?

En oo tässä raskaudessa käynyt vielä neuvolassa, mutta muistelen että käydään läpi kuukautiskierto ja tarkastellaan sitten raskausviikkoja. Jutellaan asioita mitä mieleen tulee, oli asia sitten vaikka kummin koiran menehtyminen (kaikki ei varmaan kerro kaikkea, mutta mä juttelen menemään). Pissanäyte jätetään ennen kuin neuvola-aika alkaa, opastavat ensimmäisellä käynnillä uusia odottajia. Paino otetaan ja pituus, jos sitä ei tiedä. Verenpaine. Minulta otetaan joka kerta hemoglobiini sormenpäästä, sillä sen kanssa on aina minulla ongelmaa. Kyllä se sitten siellä selviää :-)

Takaisin