Neuvola

Mä tässä tajusin, että toinen neuvola onkin jo reilu 2vk päästä :) Eka on sen saman hoitsun aika ja siihen perään lääkäriaika.

Mitähän mahtaa siellä lääkärin ajalla olla? Se ei tainnut varauksessa olla kuin 20min
 
Meillä lääkäri vaan katto papereita, kyseli miten on menny, tunnusteli kohdunsuun ja katto onko sielä kaikki ok ja lopuks se vielä ultras. Joka paikassa ei välttämättä ultrata mutta näin tehään ainaki Isossakyrössä.
 
Huomenna olis toka neuvola käynti ja jotenkin oon tosi huvittunut näiden lappujen täyttämisestä. Että täyttäkää yhdessä juu - siinähän sitten täytät voimavara kyselyyn lapsuus ajan kokemuksia yhdessä, pitäskö laittaa ihan keskiarvo, kun itsellä ja miehellä täysin päinvastaiset kokemukset o_O

Ja siis osa näistä täytettävistä on niin imeliä et hyvä kun ei oksennus nouse kurkkuun - tai sit mun pää ei oo vielä pehmenny tarpeeksi tähän "meidän perhe" muotoiluun..
 
Siska, me ei nyt toisesta olla saatu mitään tollasia kyselyitä. Esikoisesta piti molempien merkata lappuun omat vastaukset. Perjantaina olis seuraava neuvola. Saas nähdä tuleeko nyt koko kyselyitä. :)
 
Meillä ainaki oli siinä ohje et äiti merkkaa ympyrällä ja isä rastilla. Sama lomake täytettiin ennen ja jälkeen esikoisen syntymän.
Kuinka usein teillä on neuvoloita? Mulla oli neuvola 21.12 ja seuraava on 6.2, ja se onki sit lkärineuvola
 
Mulla oli ed. 5.12. ja seuraava 18.1.! Tuntuu tosi pitkältä väliltä.

Ja me saatiin myös yhdessä "täytettäväksi" joku lappu missä toinen rastittaa ja toinen ympyröi.. missä lie se edes menee :D
 
Mulla oli eka 8.12. ja seuraava virallinen vasta 30.1. - joskin kävin yhden nopean 22.12 kun erikseen pyysin ku oli huoli. Tosi pitkä väli. Huomenna verikokeet, viikon päästä nt-ultra, niistä tuloksia jossain välissä ja sit se neuvola.

Se täytettävä lappu on joku voimavarakysely, sitä jo kirosin aiemmin tuolla, kun tehty vain pariskunnille, jäi puolet rastimatta... Varmaan löytyy googlaamalla.
 
Itellä oli eka neuvola 29.11, tänään nt-ultra ja neuvolalääkärille aika 11.1 ja neuvolan terveydenhoitajalle 8.2. En oikein tiiä miks on noin tiheään kun kuitenkin tänään jo sain nt-ultran tulokset, eli ens viikon lääkäriaika ei ainakaan tuloksien läpikäymistä varten ole.
 
Mulla oli eka neuvola 28.11. ja seuraava on nyt ens perjantaina, eli 5.1. Muita ei oo vielä tiedossa.
 
Mulla oli eka neuvola tosi aikaisin, vissiin kun aikoja oli vähän tiukalti, eli 17.11, nyt toinen tosiaan huomenna. NT ultra käytiin just ennen joulua. Neuvolalääkäri aikoja en oo vielä saanut. Eipä musta ainakaan tunnu että olis jotenkin harvoin, kun kerta kuussa tavallaan, jos laskee ultrat mukaan :)

Ja pitänee varmaan pyytää miestä laittamaan omat merkkinsä siihen kyselyyn, niin ei ainakaan tarvii ruveta uudelleen väkertämään sen kanssa.
 
Täällä ensimmäinen neuvola oli 22.12. ja seuraava on 15.1. Nt-ultra on 10.1. :)

Joo, täälläkin lykättiin käsiin tuo voimavarakysely sekä molemmille omat alkoholinkäytön AUDIT-lomakkeet. Yhtään ei kyllä jaksaisi täytellä mitään lappuja.
 
Ääääk hei huomenna verikokeet (seulonta ym.) mut saako syödä aamupalaa ennen vai ei? En saanu mittää ohjei. Kuuluuko siihen joku sokerin mittaus? (ei sokerirasitus).

En muistanut soittaa ja kysyä tänään.
 
Ääääk hei huomenna verikokeet (seulonta ym.) mut saako syödä aamupalaa ennen vai ei? En saanu mittää ohjei. Kuuluuko siihen joku sokerin mittaus? (ei sokerirasitus).

En muistanut soittaa ja kysyä tänään.

Ei annettu täällä ainakaa ohjeeksi olla ruuatta. Eli siis saa syödä ja juoda normisti. Täällä ei kuulunut mitään sokerinmittausta.
 
Itseä on nyt illan ihmetyttänyt, että miksi tosiaan mulla on ens viikolle lääkäriaika neuvolaan, kun nt-ultran tuloksetkin jo sain. Illan asiaa pohtineena tuli mieleen, että viimekshän neuvolassa se terveydenhoitaja selitti, että lääkäri ultraa alakautta ja muuten normisti kuunnellaan syke Terveydenhoitajan käynneillä. Saa nähdä ensi viikolla, että muistelenko tosiaan oikein ja pääsis jo kolmatta kertaa näkemään naperon touhuamista :) meillä tosiaan nt ja rakenneultrat on keskussairaalalla ja neuvolat pidetään terveyskeskuksessa, joten voisikohan tästä johtua, että myös terveyskeskuksessa ultrataan.
 
Meillä myös lääkäri ultraa molemmilla käynneillä. Jiskis myös se terkkariki.
Viralliset ultrat on keskussairaalan kautta, muuten neuvola on ihan omanansa (ei siis tk:n kans samassa).
Mulle annettiin lääkärineuvolan aika helmikuulle ihan sen takia ko ultra on kuitenki tammikuussa ni ei oo järkee laittaa samalle kuulle eri käyntejä
 
Onko kukaan muu samanlainen ko mie neuvolassa? Mie blokkaan vaatteet mahollisimman kevyemmästä päästä, esim mekko ja legginsit jotta vaaka ei näyttäis niin kamalia lukemia :angelic: pelkästään farkut ja villapaita saattaa tehä pari kiloa lisää, ja sitähän neuvolatäti ei usko :shifty:
 
Minä. Esikoista oottaessa oli tullu muka viikossa painoo kaks kiloo, kunnes terkkari sano et otappas se neuletakki pois. Kummasti tippu paino :) sillon terkkari sanoki et vaatteet voi vääristää yllättävänki paljon painoa. Sen takia mulla yleensä on esim. toppi ja hyvin ohuet kangashousut/legginssit.
 
Meillä neuvolassa käydään ite ottamassa paino, verenpaine ja liuskatesti ja ollaan alusta asti tehty niin että ilmoitan saman päivän aamupainon minkä ottanut koti vaa'alla. Neuvola tädin kanssa sovittu että tämä ok. Tulee ainakin joka kerta otettua paino samanlaisissa olosuhteissa niin saa sen realistisen kuvan painon kehityksestä. Teen vuorotyötä ja neuvola ajat saattaa olla ihan aamusta tai myöhempää iltapäivästä jolloin painoon vaikuttaa jo että miten on kerennyt päivän aikana syömään työkiireiltä ja nesteen kertyminen iltaa kohti kroppaan. Meillä ollut toimiva käytäntö :)
 
Takaisin
Top