Neuvola

Eka nla täällä rv 8. Sitä sitten odotellaan innolla :-)
Eikö sulla mee sitten LA jo elokuun puolelle? Jos nyt vasta rv 8 tai alle? Mä olen rv 12+4, ja laskettu aika ihan siellä heinäkuun loppupäässä...
 
Mamma96 ai poika sinnekkin. Tännekki niptin mukaan. Jotenki silti uskon vasta 100% kun rakenneultrassa varmistetaan :D milloin sulla on rakenneultra?

Ainiinjoo voi ei mun piti varata se Kuhan NIPT tulee vaan oon unohtanut :"D kiitti muistutuksesta :D
 
Käytiin eilen neuvolalääkärissä. Melko turha käynti.. :meh: Kyseli vointia ja pari muuta kysymystä. Siinä se.

Kuunneltiin toki sydänäänet ja 145 jumpsutti :Heartred
 
Eikö Elvi mitään muuta tehty? Mulla ens vkolla se.. luulin rt tyylii ultrataan ja saadaan raskaus todistus
 
Pitääköhän mun ny soittaa neuvolaan ja siirtää lääkäriaikaa ko vauva onki viikon eellä :eek: ki terkka mainitti et 16vkolla lekuri ja se oliski jo parin vkon päästä, varattiin siis vasta 3vkk päähän lekuriaika
 
Mua ärsyttää jo ajatuskin siitä huomisesta neuvolalääkäristä jos ne käynnit on noin yks tyhjän kans. Meillä on tosiaan eka th ja sitten se.. Hurraa, saa toistella 100 samat asiat, th on eri kuin ekalla kerralla (meidän alueella on 2 eri hoitsua jostain syystä), joten sille jo saa höpötellä samat.. Onneks mies tulee tonne th ajalle mukaan, kyselkööt siltä jotain huuhaata vuorostaan :grin

Ainii jessus mä oon unohtanu kokonaan sen jonkun lottolapun mikä sieltä saatiin mukaan, rasti ruutuun ja 1x2 väärin meni...
 
Raskaustodistuksen saa vasta kun on ollut vähintään 154päivää ollu raskaana.
 
Joo meitä vielä huvitti, kun lääkärin ajat oli myöhässä. Odotettiin yli puoli tuntia ja lääkärillä oli noinkin paljon asiaa. Kysyi vaan millä mielellä odotetaan jne. Sydänääniä kuultiin ihan vaan muutama sekunti, kun ne löytyi ja käynti oli siinä :grin
 
Meillä on kans noi lääkärineuvolat aika pitkälti yhtä tyhjän kanssa. Toisella kerralla sentään arvataan kuin päin siellä ollaan ja onko vauva pieni, normaali vai suuri.
 
Mä en tiiä yhtään kuka meijän neuvolalkäri nykyään on. Esikoisen aikanen lääkäri oli ainaki vielä joku aika sitte jollain vapaalla tms, ja se toinen naislekuri (surkea sellanen) oli kans jollain pitkällä vapaalla. Eikä täällä sitte oo ko kaks mieslääkäriä joista toinen on virolainen ällötys :/
 
Mullakin oli esikoisesta joka kerta eri lääkäri. Täällä meillä ei oo "omaa" neuvolalääkäriä.
 
Mulla oli tänään ekaa kertaa käynti nyt sitten "omalla" neuvola th.lla, eka käynti oli jonkun sijaisella. Huomenna olisi pitänyt olla vko14 neuvola, mutta joutuivat perumaan ja sain peruutus ajan tilalle jo tälle päivälle. Tän päiväinen th oli mukava niin sovittiin että jatkan hänen kanssa. Varattiin mulle jo aika maaliskuun puoleenväliin sitä raskaustodistusta varten ja tässä välissä ois sokerirasitus testi, neuvola lääkäri ja rakenneultra. Kaikki vauvan suhteen ollut hyvin, nt-ultrassa kaikki niinku pitääkin, tosi pientä liikehdintää havaittavissa ja tänään potkiskeltiin mikkiin kun sydän ääniä kuunneltiin. Oma olo ollut taas aikas kamala... Univelkaa kun tuntuu etten saa nukuttua kuin päivällä, yöt menee pyöriessä sängyssä mutta päikkäreille jos pääsee niin sammun samantien ja voisin nukkuu vaikka kuinka heräilemättä turhia. Alaselkä, lonkat ja polvet aivan romuna, mutta se johtuu todennäköisesti fibromyalgiasta mitä olen 12vuotiaasta sairastanut. Alkaa käydä vaan henkisenkin jaksamisen päälle kun kokoajan särkee, sattuu ja jomottaa eikä saa tarpeeksi nukuttuakaan....
 
Neuvolassa käyty, samassa yhteydessä ollut lääkäriaika siirtyi lääkärin saikun takia loppukuulle. Samat höpöttelyt kuin ekalla kerralla, neuvolatäti oli nyt eri (eka oli tämän sijainen, joka tekee sillon tällöin näitä), joten vähän sai toistella samat asiat. Tosi mukava oli kuitenkin tämäkin :) Hyvä fiilis jäi taas! Mieskin pääsi mukaan nyt, ei se siitä kyllä irti saanut oikein mitään..

Möykyllä oli ihan jäätävät reivit menossa, koko ajan katos kuvasta eikä millään suostunut pysyy paikallaan niin että olisi saanut parempia kuvia :grin

26804476_10212915094364720_1782929827407154284_n.jpg
 
Onko muilla paikkakunnilla sitä, että neuvolasta tullaan kotikäynnille raskausaikana? Minä aivan hämmennyin, että neuvolatäti tulee käymään kotona :grin
 
Meillä tulee lastenneuvolasta kotikäynnille loppuraskaudesta. Ja tietty synnytyksen jälkeen äitiysneuvola tekee kotikäynnin.
 
Meille tulee maaliskuussa eli abouttirallaa raskauden puolivälissä. Moni ihminen ei ole koskaan edes kuullut, että raskauden aikana tulisi neuvolatäti kylään ja ihmettelevät. Nyt olen alkanut itsekin ihmettelemään :woot:
 
Takaisin
Top