Neuvola

Mikä on Netposti?

Minä en ainakaan saanut mitään käyttäjätunnuksia tai mitään ohjeistusta mihinkään verkkohommeliin.
 
Posti oma palvelu johon voi itte luoda tunnukset postin sivuilla. Sinne saa tarvittaessa/halutessaan laskut, palkkakuitit ym
 
Mulla netposti toimii S-pankin verkkopankissa kätevästi, postin omaa en ole käyttänyt kun tuo on aika helppo. Lisäksi tulee mailia aina kun netpostiin kilahtaa jotain. :)
 
Ai sen sais liitettyä s-pankkiin? Ompa kätevä! Mulla on kans s-pankki, toisena pankkina, mutta en oo vielä sitä alkanu kunnolla käyttämään.
Postin omalle palvelimelle saa tehtyä omat tunnukset, voi olla jollekki helpompi kirjautua ko pankin kautta joutuu verkkopankkitunnuksilla kirjautumaan.
 
Nannarii: Mä olen siis HUSn alueella kans ja neuvolan hoitaja kysyi suoraan haluammeko ultrat Naistenklinikalla vai käykö myös Jorvi. Pyysin Naistenklinikkaa ja tänään tuli tieto ajankohdista kirjeellä ja toiveen mukaisesti meni, ei tarvii raahautua Jorviin.

Multa ei kyllä kysytty kumpaan haluaisin. Asun (tai siis asuin) Helsingissä ja oletin että Naistenklinikalle mutta aika tulikin sitten Jorviin. Sinänsä ei haittaa kun nyt sunnuntaina muutettiin Vantaalle ja Jorviin on ihan yhtä pitkä matka.
 
Eka neuvola takana, sydänäänet kuuluivat, oli hurja 180/min syke. Hurjaa, siellä sellanen iiiiihan minityyppi sykkii vinhasti. On se tosi jännä ajatella vaik on jo toista kertaa hommassa mukana. Huomenna soittelen äitipolille ja varaan ajan ultraan. Verikokeisiinkin sain jo lähetteet ja putket pissanäytettä varten.


Terkka sanoi että nyt on ainakin varmasti 9 viikkoa täynnä, koska ennen 9 viikkoa ei sydänäänet kuulu laitteilla.
Miul tänään 9+6.
 
Mulla huomenna neuvola :) Jotenkin kyllä ei oo semmonen odottava fiilis, kun oon aika varma ettei siellä kuunnella vielä sydänääniä saatika ultrailla. Huomenna 8+2. Varmaan vaan höpötellään niitä näitä..
 
Mulla netposti toimii S-pankin verkkopankissa kätevästi, postin omaa en ole käyttänyt kun tuo on aika helppo. Lisäksi tulee mailia aina kun netpostiin kilahtaa jotain. :)

Juu, mulla tämä sama, S-Pankin kanssa siis. Mun piti aikoinaan luoda netposti-tunnukset jo vuosia sitten, kun joku taho (en muista enää mikä) ei suostunut lähettään laskua muuta kuin sähköisesti. Lisäksi työpaikka velvoitti myös liittymään, palkkakuitit tulleet jo kauan pelkästään sinne. Jännä Rana, ettei sun oo tarvinnut vielä ikinä asioida netpostin kanssa.
 
Ekassa neuvolassa käyty. Ei kuunneltu sydänääniä :sad001 Juteltiin niitä näitä ja tietysti kaikki perustiedot ym käytiin taas läpi. Verikokeisiin varailin aikaa ja huomenna varaan nt-ultran, se menee tammikuun alkuun. Jotenkin turhauttavaa kun ei saa mitään varmuutta koko raskaudesta kuin vasta siellä ultrassa :shifty:
 
Mulla on kuulunut sydänäänet rv8+3 kahdessa raskaudessa, että nyllä me voi kuulua :)

Joo siis tuo terkka sano et ennen 9 viikkoo ei kuulu nimenomaam noilla laitteilla mitä tuolla meijän neuvolassa on :)
 
Vihdoin neuvolassa käyty täälläkin!
Ei mitään ihmeellistä, perusasiat käytiin läpi. Ens maanantaina onkin lääkärille aika, niin päästään taas näkee pikkusta! Siitä taas muutaman viikon päästä on nt ultra, joten meillä seuraava neuvola aika on vasta rv16, hurjan pitkälle menee. Sokerirasitukseen joudun ekan kerran kun lähisuvussa meillä diabetestä on. Ihme vaan ettei kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ole tarvinut käydä.
 
Mulla oli eilen lääkärineuvola ja jeee, siellä omi vanha ultralaite, jolla päästiin katsomaan vauvaa. Eka ehdin säikähtää kun läänäri sanoi, ettei voi olla niin pitkällä kun sydän hakkaa noin heikosti....muutti onneksi asentoa ja alkoi näkyä hieno jumpsutus ♡ Vastasi myös viikkoja 10+5, vaikka tätäkin eka meinas että on viikon pienempi.
Sanoin vain että sit oisin tehny pos raskaustesti tyyliin kiinnittymispäivänä :D
 
Mulla eka neuvola vasta maanantaina, viikkoja silloin jo 10+3. Silloin tekee lähetteen seulontaverikokeisiin, joissa käyn heti tiistaina. Laittaa lähetteen myös np-ultraan, se menee uuden vuoden puolelle. Saa nähdä kuunteleeko sydänääniä, mutta eipä tuolla niin väliä, kun kotona olen kahdesti dopplerilla niitä kuunnellut.
 
Neuvolalääkärissä käyty ja minityyppi on kasvanut niinkun pitääkin. :Heartred Tää ultra tuli nyt niin tarpeeseen. Tuli eilen yhtäkkiä tosi epätodellinen olo, että jotain on vialla, kun katos kaikki oireet (ne vähätkin) melkein kokonaan ja menkkakivut tuli vatsaan ja selkään. Onneksi kaikki on hyvin, ja nyt voi taas hengittää seuraavaan ultraan asti mikä onkin kuukauden päästä! :D
 
Star, millä viikoilla olet?

Itsellä hävisi eilen/tänään kaikki oireet kuin seinään. Perjantaina neuvolalääkäri ja ultra onneks :D Itsellä viikot 8-9, tarkkaa ei vielä tiedossa.
 
Lulu-- oon 8+3 nyt. Tosiaan eilen pelästyin kun oli niin oireeton päivä, ja mahaa/selkää koski, mutta jo tänään aamulla ennen ultraa, kaikki oireet palas sitte eilisenkin eestä takasin! :D
 
En löydä oikein mistään selkeää vastausta, niin tietäiskö joku : Pitääkö noita raskauden verikokeita varten paastota? Vai voiko syödä aamulla.

Ihan kauhistuttaa jos pitää tyhjällä vatsalla lähteä sinne. Kyllä varmaan yrjö lentää. :hungover:
 
Huomenna ois eka neuvola ei kauheesti kiinosta meno kun jo kolmas ensikäynti tälle vuodelle.
 
Takaisin
Top