Neuvola

Mun neuvola 10.11. Viikoista en tiiä. Sano että pitää varata 1,5h. Kuulostaa tosi pitkältä. Mitään ennakkotietoja ei meillä täytellä.
 
Meillä lähetetään etukäteen lappusia mitä pitää täytellä ja ensikäynnillä ne käydään läpi. Sen lisäksi käydään läpi omat ja puolison sairaudet sekä mahdolliset sukurasitteet ja jutellaan niitä näitä.. Muistaakseni esikoisen odotuksesta eka neuvola kesti ehkä n. 45min vaikka olikin varattuna 1,5h..
 
Meillä menny aina se 2h ekalla käynnillä. Käyty kaikki mahdollinen läpi ja itse oon kova kyselemään... [emoji5]️

Esikoisen odotin yksin niin sen takia meni tosi pitkään kaikis neuvoloissa. Oli neukku huolissaan miten 18v pärjää yksin... asuin porukoil kylläkin just sen takia et olis apua ja tukea...
 
Varasin neuvolan, se on lähes kuukauden päästä. Hassua, kun esikoisen kanssa ensimmäistä neuvolakäyntiä odotti kuin kuuta nousevaa, ja nyt lähinnä toivoisi, ettei sitä olisi ollenkaan. Kyllä ne samat lätinät ovat vieläkin muistissa. o_O Neuvolatätikin on vaihtunut, mikä on tosi harmi, koska edellinen oli niin kiva.
 
Mä en kanssa välitä noista turhan lätinän käynneistä, esikko on vasta 2v niin lähes kaikki on vielä hyvin muistissa.. Mulla vaihtuu myös neuvolatäti, edellinen jäi eläkkeelle ja koska muutettiin 500m, niin mulla on neuvola eri paikassakin..:hilarious:
 
Mua ei hirveästi nappaa noi neuvolakäynnit.
Ehkä vähän ärsyttänyt kun neuvolasta tulevat neuvot on ihan ristiriitaisia ja välillä ihan suositusten vastaisiakin. :confused: Eikä oikeen kemiat kohtaa nykyisen terkan kanssa muutenkaan.
 
Mä en myöskään oo mikään neuvolan fanittaja, toki mittaukset, pissat ja sydänäänet on hyvä tehdä, mutta en tykkää niistä parisuhde, ruokavalio ja päihde lässytyksistä, lähinnä kun tiedän että meillä on kaikki kunnossa ja en jaksaisi käyttää aikaa siihen että pitää todistella jollekin ulkopuoliselle.

Mä kyllä tulen hyvin juttuun meidän terkkarin kanssa, kahden edellisen lapsen kanssa ollut sama.
 
Ja muistan, että esikoista odottaessa toivoi, että neuvolakäyntejä olisi enemmän! Nyt minulle sopisi hyvin, jos ensimmäinen neuvola olisi joskus 20 viikon kohdalla. :grin
 
Minä ootan neuvolaa ihan hulluna!! Se on sitä mun omaa aikaa:p
 
Meidän ois neuvolaan pitänyt täyttää netissä sellanen kilometrin mittainen kaavake.. Onni onnettomuudessa ne niiden nettisivut päivittyi viime viikolla ja sieltä puuttuu nyt mm. se esitietolomake :hilarious: Otin yhteyttä sit neuvolaan ja sanoivat ettei sitä nyt sitten tarvitse täytellä, kyselee vaan olennaisimmat asiat ekalla käynnillä. Ja kevyen pissahädän kanssa olis syytä mennä, jos - tai siis kun - haluan että ultrataan.
Toi meidän neuvolan täti on kyllä ihan super ihana! Vastailee sähköpostiin ja tekstareihin melkein välittömästi, eikä tarvi yhtään miettiä et kyselenkö tyhmiä - tsemppaa ja tuntuu et on oikeasti kiinnostunut ja mukana tässä hommassa :)
 
Herimi onpa teillä ihanan kuuloinen neuvolatäti :)
Mä en vielä oo muuten soitellut ees neuvolaan.. En uskalla! Ajattelin, josko vielä pari viikkoa odottelisin ja soittaisin vasta sitten, pelkään kovasti että menee kesken.
 
Ajattelin odotella muutaman viikon ennen ku soitan neuvolaan aikaa, toki mulla onki vasta menossa 3+3. Tällä viikolla tulee varmaan vielä muutama varmistustesti tehtyä :laughing002
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ois huomena eka neuvola! Jännittää melko paljo ja miehen kans ollaan kyllä ootettu huomista ku kuuta nousevaa. Se vaan mietityttää, ku mulle ei puhelimessa annettu mittään ohojeita, et täytys olla pissaamatta.. Eli onkohan täälä eri käytäntö ettei näytettä anneta eka neuvolakerralla vai oonko nyt vaan teijän muitten puhheista sekottanu omat ajatukset johonki eri käyntiin tms?
 
Meillä kans huomenna eka neuvola. Postissa pitäis tulla lomakkeita täytettäväksi, vielä en oo postia hakenut.
 
Noin 25,5h ekaan neuvolaan :joyful: Jännittää niin kovasti. Tota ar-ultran ketjua kun vielä tässä selaillut, lukenut hyviä ja huonoja uutisia ni tuntuu, että jännitän entistä enemmän. Huomenna siis ultrataan myös kun viikot 8+0, lienee ihan hyvä aika jo ultralle? Siis sen puoleen, että pitäisi näkyä jotakin jos on näkyäkseen?
 
Mulla neuvola 24.10 ja ite oon ajatellu että ultrat ois tyksissä, mutta en tosiaan tiedä selvii varmaan tiistaina neuvolassa. En tiedä esikoisen kohdalla miten menee turunseudulla, kun silloin kävin kaiken salossa, mutta sieltä synnäri harmikseen lopetettiin :sad001
 
Takaisin
Top