Neuvola

Mie soitin neuvolaan heti plussattuani ja sain ajan 20.10. jolloin olis kaiketi rv9 alkamassa. Täällä tuli ohjeet tutustua netistä oman neuvolan sivuilta löytyviin ohjeisiin ja täyttää sähköisesti esitietolomake. Eilen meinattiin sitä täytellä, mutta sivuilla olikin käyttökatko, joka päättyy vasta 11. päivä. Oli pakko laittaa muistutus torstaille ettei unohdu koko homma :D
 
Tänään varattiin äitiysneuvola mikä on 23.päivä ja terveydenhoitajalle ja lääkärille on sitte aika 26.10 ja siellä ultrataan :) ♡
 
Tänään soitin omalle terveydenhoitajalle ja eka neuvola on parin viikon päästä, jolloin menossa arviolta rv 7+4. Eipä tullut muita ohjeita kuin olla pissaamatta muutama tunti ennen käyntiä. Mukavan kuuloinen täti oli ja kovasti onnitteli plussasta. Nyt sitten vaan ootellaan ja toivotaan että pikkutyyppi pysyy kyydissä sinne asti ja sen jälkeenkin.. :)
 
12.10 nvl ja lääkäriaika! Rv silloin 7+3, omien laskujen mukaan! Sen jälkeen selviää onko laskelmat oikein vai ei! :)
 
Huomenna neuvolaan, aikas kivaa ja jänskää! :) :Heartred Laput täytelty, tuossa odottavat jääkaapin ovessa :) Kun esikoista odottaa ja kaikki on uutta, niin kiva päästä tuonnekin ekaa kertaa, viimeksi en ehtiny vaan piti peruuttaa.
 
Mä kuulin juttua, että pk-seudulla pitäisi itse tajuta varata se eka ultra-aika? Että jos odottelee neuvolan jälkeen niin ajat saattaa mennä tosi pitkälle? Ei mulle neuvolaan soittaessa mitään tälläistä sanottu ja miten mä nyt osaisin mihinkään soitella? :hilarious:
Onko jollain kokemusta?
 
Neuvolaan soitettu tänään(eilen plussa) aika 2.11 jolloin neuvolan mukaan pitäisi olla 7+6.
 
Mä kuulin juttua, että pk-seudulla pitäisi itse tajuta varata se eka ultra-aika? Että jos odottelee neuvolan jälkeen niin ajat saattaa mennä tosi pitkälle? Ei mulle neuvolaan soittaessa mitään tälläistä sanottu ja miten mä nyt osaisin mihinkään soitella? :hilarious:
Onko jollain kokemusta?

Meidän neuvolatäti laittaa lähetteen ensimmäisen neuvolan jälkeen ja sitten sieltä tulee automaattisesti se aika postissa. Ei ainakaan meillä ole ollut edes mahdollisuutta sitä varata itse. En tiedä onko jollain muulla eri kokemuksia... :) Puhelimessa sanoi että ultra on viikolla 12+.
 
Mä soittelen syysloman jälkeen neuvolaan jos on vielä matkassa. Syysloma loppuu 6+0 niin aikaa viel on.

Asutaan pikkukunnassa jossa saa lähes aina samal viikolle aikoja
 
Neuvolassa käyty, tosi kiva kätilö ja käynti oli! :) Hän oli tosi kannustava ja sain paljon tietoa raskauden ajan seurannoista ja kaikesta mahdollisesta, kysellä sai kaikkea maan ja taivaan väliltä :) Sovittiin lääkäri-aika, seulontojen verikokeet ja soittelen ite Tyksiin nt-ultraa viikoille 10-12, Turussa ainakin siis tällainen käytäntö :)
 
Neuvolassa käyty, tosi kiva kätilö ja käynti oli! :) Hän oli tosi kannustava ja sain paljon tietoa raskauden ajan seurannoista ja kaikesta mahdollisesta, kysellä sai kaikkea maan ja taivaan väliltä :) Sovittiin lääkäri-aika, seulontojen verikokeet ja soittelen ite Tyksiin nt-ultraa viikoille 10-12, Turussa ainakin siis tällainen käytäntö :)
Itse asun myös Turussa, mutta ei meillä sitä ultraa tehdä Tyksissä vaan neuvolassa, pääterveysasemalla. Outoa... grrr, hiipivä kateus iskee, onkohan Tyksissä 3D ultra... :sour:
 
Oon ite ollu Tyksissä rakenneultrassa ja kyllä siellä ainakin sillon oli 3D/4D ultraääni (en tiä mitä eroon noilla on). Ensin ultras ihan sillä 2D:llä ja sai sit "lennosta" vaihdettua 3D:n.
 
Eikä! Onpas epäreilua :bored:. Itse kun joutuu maksamaan melkoisen summan tosta 3D ultrasta yksärillä, jos sellaiseen haluaa. Mikä teidän turkulaisten oma neuvola on? Itse käyn Mäntymäessä, ja siellä tosiaan ultrataan molemmat nt ja rakenne.
 
Oho, teillähän on neuvoloita kauheen aikasin! :O Mulle varataan aika ultrassa 24.10. Viimeksi eka nla oli 9+0, silloinkin olin ultrassa käyny pari viikkoo aiemmin.
 
Neuvolassa käyty, tosi kiva kätilö ja käynti oli! :) Hän oli tosi kannustava ja sain paljon tietoa raskauden ajan seurannoista ja kaikesta mahdollisesta, kysellä sai kaikkea maan ja taivaan väliltä :) Sovittiin lääkäri-aika, seulontojen verikokeet ja soittelen ite Tyksiin nt-ultraa viikoille 10-12, Turussa ainakin siis tällainen käytäntö :)

Suosittelen, että varaat vasta ihan sinne 12 viikolle vaikka ei varmaan millään malttais sinne asti oottaa. Aina parempi mitä isompi sikiö on, selkeämmin näkee ne tarvittavat rakenteet :) Itellä oli nt-ultra esikoisesta vasta 13+0. Jotenkin tuo 10 kuulostaa kauheen vähälle viikkomäärälle!
 
Pallokala mää en asu Turussa. Sillon kun olin rakenneultrassa ni oli kesäsulku omassa sairaalassa. Normaalisti täällä kotikaupungissa ultrat eikä oo kun 2D täällä.
 
Nyt on vihdoinkin neuvola varattuna kahden viikon päähän, jolloin pitäisi olla rv8+3.
 
Takaisin
Top