Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymmeli35
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Verikokeet pitäisi ottaa viikoilla 10+0 - 11+6 jos haluaa seulontoihin

Soittelin eilen, neuvola 1.12 jolloin rv 9+6, lomalla terkka niin siks niin myöhään, mut onneks rv 6+4 on varhaisultra ihan neuvolan kautta kun epäsäännöllinen kierto ja pitkä yritys takana.

Niin tarkennuksena siis, sanoivat että ne verikokeet seuloihin tulisi ottaa rv 10 aikoihin ja haluavat ainakin ensimmäistä odottavilla että ensimmäinen neuvolakäynti on ennen sitä. Varmasti voi antaa lähetteen myös puhelimessa. Tuli aika yllätyksenä että neuvolaan on yli kuulauden jonot.

Toki jokaisen oma asia koska sinne neuvolaan ottaa yhteyttä :)
Itse asun pk-seudulla ja soitin pari päivää plussauksesta (eli noin kuukausi sitten) ja sain ajan vasta ensi viikolle (neuvola on 9+4).
Ja tämä kyseinen aika oli ainoita jotka siellä oli enää vapaana, muuten olisi joutunut menemään muualle kuin omaan neuvolaan.
Itse ainakin näin esikoista odottaessa haluan käydä ensikäynnin omassa neuvolassa :)

Oho ai on ihan jonoa neuvolaan! :eek: mä sain omalle terkalle parin viikon päähän soitosta ja myös pk-seudulla

Huomenna olisi ensimmäinen neuvolakäynti, lapsi ja raskaus on siis toinen. Pakko myöntää etten millään jaksaisi kirjautua paikalliseen verkkopalveluun täyttämään esitietolomaketta ja suvun sairaushistoriaa (en edes muista sitä enää). Tekemistä olisi muutoinkin ihan riittävästi - tässä pitäisi muun muassa ehtiä valmista...

Huomenna eka neuvola!! Iiks, jännittää! Toivon niin kovin että siellä vois jo vaikka tsekkailla sykkeitä tai JOTAIN! Mä haluun jotain konkreettista tai kuolen tähän jännitykseen et onko siellä ees ketään :smiley-ashamed004

Meillä eka neuvola takana, paljon tuli kyllä asiaa 1,5 tunnin aikana :D parin viikon päästä seuraava aika jolloin kuunnellaan sydänääniä ja marraskuun lopulla nt-ultra :)
*muoks* viikkoja siis 8+6

Muokattu viimeksi:
Mulla eka nvola 10.11 ja silloin vkoja 7+2 jos nyt äkkiä ynnään :) ultra löytyy sieltä ja kuulemma katsellaan heti että joko näkyy alkua vai ollaanko kuinka aikaisessa katselemassa :happy: Nvolan täti on vaihtunut tässä edellisten kolmen jälkeen, pieni kunta niin muuten tuttu täti kun hoitaa kuitenkin nuo lasten nvolat. Vaikea oli sovitella aika et pääsee ennen töitä sinne menemään kun kesken työpäivän ei pysty ja työt loppuu yleensä niin myöhään. :eek: Ku viikkoja sai kuitenkin olla lähemmäs kaheksan että ees sai ekan ajan :facepalm:

Mä kans pk-seudulla ja sain ekan neuvolan vasta kuukauden päähän soitosta. Siihen on nyt 2 viikkoa ja silloin viikot olis kaiketi 8+6. Toivottavasti seuraavaa ei tarvi odotella yhtä kauaa. Luulen kyllä, et iskee paniikki kaikesta tietomäärästä ja omasta osaamattomuudesta. :nailbiting:

Mä kävin eilen neuvolalääkärissä. Itse käynti kesti ehkä 10 min, mutta siellä oli ultra, missä näkyi kuin näkyikin joku tyyppi, jolla on kaksi kättä ja kaksi jalkaa ja joka nyrkkeilee :) Raskaudesta tuli kertaheitolla todellisempaa, ja uskaltauduin kirjoittamaan ekaa kertaa tänne raskaana olevien puolelle.

Virallisesti viikkoja 9+3, mutta ultra näytti 9+6, eli voi olla että mun laskettu aika vielä siirtyy jossain välissä toukokuulle tuosta 2.6.:sta.

Neuvola olis huomenna, silloin 8+3. Meillä ei neuvolassa ultrata. Ar-ultrassa kävin jo yksityisellä et sit vaan nt-ultraan kutsua odotellaan huomisen jälkeen. Lähinnä mietityttää että kuin monta tuttua tulee neuvolan käytävällä vastaan :D

Onneksi meillä päin on samat hoitajat ja lääkärit ehkäisyssä ja raskauksissa, niin menee käynti ehkäisyn piikkiin ;)
Meillä kun otetaan ekassa neuvolassa virtsa testi, niin mitähän katsovat siitä? En millään pysty pidättämään niin että näytteen antaisi vasta siellä..

Ei sen neuvolan virtsanäytteen tarvi olla aamupissasta ja niille kuulemma riittää ihan pienikin määrä (näin siis meillä ainakin).

Ei sen neuvolan virtsanäytteen tarvi olla aamupissasta ja niille kuulemma riittää ihan pienikin määrä (näin siis meillä ainakin).

Joo ei aamupissasta, mutta 3-4 h pitänyt olla rakossa, ja mulla aamu aika :) kun sanoi että hakea vaikka purkki labrasta.. ja niin hainkin. Mutta ei vastannut kun kysyin ohjeita näytteeseen :/

Aaa, ok.
Aattelin, että jos se on se perus pissatesti joka annetaan sitten joka neuvola kerta, niin ei meillä ainakaan tarvi pidätellä 3-4h. Kunhan saa lirautettua vähän siihen purkkiin.

Voi tulla pitkän sitkeä aamu pidätellä neuvolaan asti :D kotoa kuitenkin matkaa neuvolaan ja pitää elukatkin hoitaa. Jos sitä ei sitten heräisi aamuyöstä vessaan..

Takaisin