Neuvola

Ja meillä täällä päin( en laita paikkakuntaa julkiseksi vielä) ultrataan jo ekalla neuvola käynnillä, eli tarkastetaan alkion sijainti ja tilanne ainakin. Kuvankin lupasivat sitten mukaan :) Sitten isommassa sairaalassa se nt-ultra ja rakenneultra.. taisi olla vielä että jotain muita ultria vielä kuului siihen seulontaan meillä päin..
 
Tänään on neuvolassa käyty, parin viikon päästä eine niin ihanat verikokeet sun muut, viime raskaudessa en muista saaneeni kippoo ja kuppoo mihin on pitäny pissa näytteet ottaa ja viedä mukanaan labraan et vähän on taas muuttunu systeemit. Sitten pääsee myös jo soittaan ja varamaan ekaan ultraan aikaa joka ois sit noin 4viikon päästä ihan liian kauan siihen :) :/
 
Ainiin, virtsanäyte otettiin ekassa neuvolassa. Ja kuulema joka neuvolakäynnillä sama homma, suositteli antamaan näytteen ennen käyntiä niin ei tarvi sit kupla otsassa istua :rolleyes:
 
Mä jotenkin muistin, että on pitäny antaa näyte, mutta en kyllä nyt antanu eikä pyydettykään sanottiin että seuraavilla käynneillä, sitten kun vähän jännitän kaikkii piikkejä jopa vaan sormenpäästä otettua odotin koko neuvolan koska sanoo että nyt otetaan mutta eipä otettu sitäkään :grin
 
Onpas kaikilla aikasin eka neuvola, mä soitin heti plussan jälkeen sillon oli 4+6 ja neuvolaan ajan sain 20.11. jollon viikot on 8+6.
 
Vinkkinä kaikille, kannattaa soitella (ainakin pk seudulla) neuvolaan hetimmiten. Itse viivyttelin, koska takana epäonnistumisia ja en meinannut saada aikaa rv nähden ajoissa omaan neuvolaan.
 
Vinkkinä kaikille, kannattaa soitella (ainakin pk seudulla) neuvolaan hetimmiten. Itse viivyttelin, koska takana epäonnistumisia ja en meinannut saada aikaa rv nähden ajoissa omaan neuvolaan.

Huomasin saman. Mulle yritettiin antaa ekaa neuvola-aikaa ensin marraskuun loppuun vasta mutta reissuihin vedoten sain ajan jo 9.11. jolloin viikkoja on 7+3. Ajatuksena olis saada ensimmäinen kunnallinen ultra (yksityiselle meen jo ens viikolla jolloin 6+0) joulukuun alkuun, koska ollaan joulukuussa just ”parhaat” ultraviikot kaukomailla Reissu varattiin siis ennen tietoa raskaudesta..
 
Minä soitin heti, ja ensikäynti oli silti yli kuukauden kuluttua soitosta, ja se oli ensimmäinen aika omalle terkalle. Aika erikoista, kun ottaa huomioon, että syntyvyys on matalampi kuin koskaan, ja siltikään ei neuvola-aikoja ole saatavana ja synnytyssairaalat täynnä kuin turusen pyssy.
 
Mä täällä viivyttelen vieläkin.. En koe että mulla on kiirettä ja mietinkin että mikä on tuo ”viikkoihin nähden liian myöhään”? Enkö oo tajunnu huomioida jotain ajatellessani tätä.. Lähetteen seulontoihin terkka voi laittaa vaikka heti puhelun jälkeen, joten ei liene se ainakaan.
 
En mäkään ole vielä ottanut yhteyttä neuvolaan ku ohje klinikalta oli että ota vasta ar-ultran jälkeen yhteyttä sinne...
 
KasKas näin mäkin ajattelin tehdä. Mulle sanottiin polilta että voisi ottaa yhteyttä jo ennen ultraa niin saa varmasti hyvin ajan.
 
Mä täällä viivyttelen vieläkin.. En koe että mulla on kiirettä ja mietinkin että mikä on tuo ”viikkoihin nähden liian myöhään”? Enkö oo tajunnu huomioida jotain ajatellessani tätä.. Lähetteen seulontoihin terkka voi laittaa vaikka heti puhelun jälkeen, joten ei liene se ainakaan.

Ei sulla mitään kiirettä ole. Nää on varmaan vähän luonnekysymyksiäkin? Siinä missä yks haluaa harkita rauhassa, toinen haluaa toimia ja konkretiaa. Itse olen jälkimmäistä tyyppiä, töissäkin oon usein jo valmis kun muut vasta suunnittelee Ei mullakaan mitään kiirettä ole, tykkään vaan toiminnasta.
 
Ei sulla mitään kiirettä ole. Nää on varmaan vähän luonnekysymyksiäkin? Siinä missä yks haluaa harkita rauhassa, toinen haluaa toimia ja konkretiaa. Itse olen jälkimmäistä tyyppiä, töissäkin oon usein jo valmis kun muut vasta suunnittelee Ei mullakaan mitään kiirettä ole, tykkään vaan toiminnasta.

Mietin kanssa että monelle varmasti omalla tavallaan asia konkretisoituu enemmän esimerkiksi kun neuvola-aika on varattu. Puhumattakaan siitä että pääsee sinne ensimmäisen kerran. Itselle tuo vu ja hyvät uutiset sieltä on jonkinlainen merkkipaalu, sitten voi sanoa ääneen olevansa raskaana.
 
Täällä viivyttelen kanssa neuvolaan soittamista,ens viikolla ultran jälkeen sitten varata aikaa jos saa hyviä uutisia.
 
Mun neuvola siirrettiin 2 viikon päähän[emoji23] omasta toiveesta. Oli 3v neuvola kuopuksena samal ki alko lapset väsyä jo. Ja sit kun rokotteita pitäs laittaa ja ollaa kaikki lentsus
 
Neuvola antaa lähettää johonkin verikokeisiin mikä pitäisi olla otettuna joihin tiettyihin viikkoihin mennessä.. olisko rv10 viimestään...?
 
Onko ensimmäinen neuvolakäynti ihan vaan keskustelua vai ultrataanko sillon jo? Vai onko neuvolakohtaista? Mulla 8+6 ensimmäinen neuvola, elättelenkö turhia toiveita ultrasta? :D
8+1
 
Onko ensimmäinen neuvolakäynti ihan vaan keskustelua vai ultrataanko sillon jo? Vai onko neuvolakohtaista? Mulla 8+6 ensimmäinen neuvola, elättelenkö turhia toiveita ultrasta? :D
8+1

Meidän neuvolassa ei ultrata muuten kuin neuvolalääkärillä rv 36. Ultraan pääsee kyllä jos on jotain häikkää, mutta normaalisti ei ultrata ollenkaan.
 
Meillä ei oo neuvolassa ultraa ollenkaan, eli riippuu paikkakunnasta että voidaanko ultrata. Meillä vaan np- ja rakenneultra keskusneuvolassa.
 
Takaisin
Top