Neuvola

Mulla oli eka neuvola maanantaina. Antovat vähän aikaseen sen ajan ku sillon oli 6+4.
En oottanu että ultrataan mutta ekana terkka sano että laitto ultran lämpeemään ja siellä se sydän sykki vaikka meinas että ei välttämättä mitään vielä näy :Heartred
Tammikuuhun saa oottaa seuraavaa käyntiä. Sanottii että ku on niin pitkä aika sinne seuraavaan kertaan ni saa soittaa ja käydä ultrassa jos mietityttää että onko kaikki hyvin :) tuli kyllä niin hyvä fiilis sen käynnin jälkeen!
 
Ihana kuulla suviemma! :)

En vaan voi tajuta miten voi saman maan sisällä eri neuvolat olla niin erilaisia :D Meinaan että en oo kuullutkaan että pääkaupunkiseudulla ultrattaisiin neuvolassa noilla viikoilla tai että sanotaan että tule milloin vain uudelleen ultraan! Täällä ei pääse vaikka miten pyytäisi ja yksityiselle saa mennä jos haluaa ultraan ennen ekaa "virallista" rv10-13......
 
Ehkä miten kaupunki käyttää budjettiaan eli onko laitteita hommattu? :) Vois olla syynä? En tiiä. Kaupungithan ne omat päättää ilmeisesti :)
 
Täällä tampereella ei ees mun tietääkseni oo neuvoloissa ultria. Kaikki ultrat tehdään joko keskitetyssä äitiysultrassa tai sit äitipolilla.
Ja eihän ne ylimääräisetkään ole ilmaisia, jokaisesta joutuu polimaksun maksamaan. Mulla onneks työpaikkakassa korvaa kaikki synnytyksestä ja raskaudesta johtuvat lääkäri- yms. kulut. :)
 
Joo vissii ne lakisääteiset jutut on pakko olla kaikilla, mut ekstraa sit resurssien mukaan ja miten kunnan päättäjät päättää tärkeeks. Upeeta, et toisis paikois on ymmärretty oikein nää asiat ja satsattu perheisiin! :Heartred
 
Balacenia meillä oli Linnainmaalla, mutta sitä käytti (ainakin mulle) vain lääkäri. Täällä uudessa neuvolassa on ultra ja ymmärsin kaverilta, että terkatkin saa käyttää sitä. Ainakin hän oli päässyt ultrattavaksi.
 
Balacenia meillä oli Linnainmaalla, mutta sitä käytti (ainakin mulle) vain lääkäri. Täällä uudessa neuvolassa on ultra ja ymmärsin kaverilta, että terkatkin saa käyttää sitä. Ainakin hän oli päässyt ultrattavaksi.
Aijaa, noh, mä luulin et missään ei oo. Mut kiva jos linnainmaalla on edelleen, me kun nykyään käydään linnainmaan nlassa. :) Edellisen raskauden kävin kaukajärvellä. (me muutettiin vähän raskauden puolivälin jälkeen tähän nykyiseen kämppään)
 
Ai käytte! Mä kävin taas ensin Kaukajärvellä, muutettiin kyllä pian sieltä niin et siirryin Linnainmaalle. Mikä sattuma :D
 
Mä kävin viime raskauden loppuu kauksulla, ku en halunnu vaihtaa kesken. Ja aika vähän sitä loppujen lopuks tuli neuvolassa käytyä, ku mä ravasin äitipolilla kerran kuussa... :)
 
Kuinka pitkälle teillä menee seuraava neuvola aika? mulla neuvolalääkäri joulukuun puolvälissä ja sit seuraava perus neuvola tammikuun viiminen päivä vasta, musta se tuntuu kauheen kaukaselta :D
 
Mul ei oo viel ees varattuna sitä ekaa nla-aikaa... huomenna ultran jälkeen vasta soittelen neuvolaan. Ja mul on tosiaan menkoista laskettuna jo 9+4... :D Epäilen, et varaavat mulle huomenna samalla ajan nt-ultraan...
 
Mulla oli tällä viikolla ensimmäinen neuvola, rv 9+3.Meilläkään ei ole ultraa neuvolassa ja tämä terkka ei alkanut edes kokeilemaan sydänäänten kuuntelua.Itseäni se ei tosin haittaa, tällä hetkellä haluan vain päästä ensin siihen np-ultraan että näkyykö siellä uutta ihmisen alkua.Np-ultraan varasin eilen ajan jouluviikolle.
 
Meillä oliki nyt eka neuvola. Lippua ja lappua. Seuraava käynti on 29.12.

Hyvin oli kaikki ultrassakin. Seuloinnoissa sit pitää käydä enne joulua.

Ihmeen luottavainen on täti tähä. Kun kaikki saatiin nyt, kirjoillekin pääsin. Ja kortinkin sain. Vielä kuitenkin monta riskialtista viikkoa edessä. Jospa tää on nyt SE raskaus. Toivon. Haluan. Silti pelottaa.
 
Mulla on eka neuvola 13.12., silloin 9+3. Enpä tuota niin huimasti odota. Enemmänkin kiinnostaa se, pääsenkö täällä (Tampere) np-utraan tän vuoden puolella. Rv 12 täyttyy just 31.12. ja kaupungin virallisen tiedon mukaan se ultra järkätään 11+-12+6 :D Se on vaan semmonen rajapyykki, kun meinaan sillon julkistaa joillekin tahoille, ja olis kiva kertoa uuden vuoden toivotukset niin että toivojia oiskin meiltä yks enemmän ku normaalisti... :)
 
Takaisin
Top