Neuvola

Voi kamala mikä kokemus! Sittenhän mulla oli helppoa kun huonetta oli jakamassa vain yksi.

Lepo olisi ollut enemmän kuin tarpeen. Onneksi siellä piti olla vain kolme yötä ja sitten pääsi kotiin. Koliikkivauvan kanssa, hah, se siitä levosta :woot:
 
Oiei. Ei sinällään oo tietoa koliikista, mutta kai vauva itkee kokoaja? Sitä ei kukaan kaipaa varsinkaa vauva itse..

Itellä kävi niin hyvä säkä, että meillä oli todennäköisesti hiljaisin vauva ikinä :D Pappikin ihmetteli, kun kävi ennen ristiäisiä ja vihkimistä, että mitä ei Hän kuulu mitään, kun pomppasin keittiöstä makariin tsekkaa. Sanoinkin,että joo ei se itke, kun herää. Ihmettelee vaa simmut auki ja saattaa jotai pientä vauvan ääntä päästää :D
 
Mä odotan kauhulla vauva-aikaa, mutta yritän olla ajattelematta sitä liikaa. Voihan olla, että meille tuleekin tällä kertaa ihan erilainen vauveli :) Meidän esikko itki aamuseitsemästä iltayhteentoista ja yöllä tunnin välein ensimmäiset puoli vuotta. Sitten se alkoi rauhoittumaan hiljalleen, niin että vuoden iässä havahduin oikein, että hei, meillä ei enää itketä! Tai kyllähän se päikkärit nukkui, kahdet sellaiset puolen tunnin pituiset :shifty:

Mutta tunnin ajan ennen kuin se alkoi aamulla itkemään, se oli maailman aurinkoisin vauva :Heartpink Se antoi mulle aina päiväksi voimia, kun lepertelin iloisen ja nauravaisen vauvan kanssa. Siitä tiesin, millainen lapsi meille on tulossa kunhan koliikki loppuu. Niin että tulee koliikivauva uudelleen tai ei, niin kyllä sen aina jotenkin jaksaa.

Silloin ei neuvolantädistä ollut apua. Se oli kamala. Haukkui mut aina huonoksi äidiksi ja väitti, ettei koliikkia ole olemassa. Vaikka nyt on uusi paikka ja uudet ihmiset, niin luotto ei ole korkealla. Olisi pitänyt vaihtaa täti, mutta mä en tiennyt silloin, että niin voi tehdä.
 
Mä saan valita menenkö tayssiin vai hml. Ajattelin tällä kertaa mennö hml. Täältä kuulemma suurinosa nykyään lähtee sinne. Kuullu paljon positiivista ja että on paljon kodinomaisempi ja kiireetön paikka.
 
Tänään oli eka neuvola,ja neuvolakorttikin oli uudistunut sitten 2015:)
Ja sainkin jo varata ajan nt-ultraan ja sinne päästään 20.12 sopivasti ennen joulua.Vaikkakin ne viikot muuttikin yksityisen myötä mut neuvola ei niit vaihda ennen kunnallisen ultran arviota.Mut kelpaa miule et pääsee tavallaan ylimäärästä kertaa kurkkaamaan pikkusta.:angelic:

Mites teillä muilla miten hb kestänyt raskausajab?Miulla ollu molemmista kahdesta raskaudesta paha anemia ja edellisen aikana sain rautaa ihan suoneen tiputettuna kun pillerinä ei imeydy.Vielä ainakin toistaiseksi hb tosi hyvä kun oli 128:wideyed:
 
Esikoisessa lopussa oli laskemaan päin. Tabletteja en pystynyt syömään. Join sit niitä marketin litkua, ne oli ok.
 
Oon muutenkin aneeminen ni vähän pelottaa sen hbn suunta, nyt ekassakaan neuvolassa se ei ollut kuin 111. Aikoinaan valahti 85.
 
Mä söin koko viime raskauden ja imetyksen raskaus&imetys-vitamiinia, siinä oleva rauta ainaki riitti pitään luvut hyvinä. En tiiä miten ois menny ilman.
 
Meillä oli eka neuvola äsken :) sydänääniä en saannu vielä kuulla, eivät kuulemma suostu ekalla kerralla yrittämään edes mit muuten oli ihan jees. Paljon lippua ja lappua ja mieskin viihtyi :) nyt ootellaan ultra aikaa joka tulee postissa :)
 
En itekään viihtynyt sairaalassa ollenkaan esikoisen syntymän jälkeen. Ennen synnytystä oli vuorokauden valvominen takana, ja tietysti synnytyksen jälkeen oisin halunnut vain nukkua. Mutta samassa huoneessa oli neljä muuta äitiä ja vauvaa, joten joka hetkellä jonkun vauva itki. Eihän sille itkulle kukaan mitään voi mutta hormonihuuruissani olin kyllä aika herkillä, kahden yön jälkeen päästiin onneksi kotiin. [emoji173]️

Voisin harkita perhehuonetta nyt toiselle, mutta mullaki mietityttää tuo että tarviikohan siellä sairaalassa ees olla kovin pitkään jos kaikki menee ok. Kun mun serkkuni synnytti toisen vauvansa, hän sai lähteä vielä samana päivänä kotiin!
 
Täällä meillä ainakin perhehuoneet on ensisijaisesti varattu ensisynnyttäjille.
Mut onneks treella on potilashotelli, niin voi päästä sinne miehen (ja esikon) kanssa. :)
 
Mäkin aattelin sitä potilashotellia tällä kertaa! Toisaalta osastolla ollessa sais hetken keskittyä vain vauvaan, kunnes arki alkaa :D Mä viihdyin ihan ok sairaalassa, koska olin sektion jälkeen niin kipeä että tarvitsin apua. Nyt jos ei leikkuriin joutuis, niin voiskin kotiutua vaikka seuraavana päivänä.

Mulla pysyi viimeksi hb hyvänä, mutta nyt oli paljon matalempi kuin ennen esikoisen odotusta. Vaikka oonkin syönyt mammavitskua koko ajan.
 
Mä toivon et ei tarvis kovin kauaa olla tällä kertaa sairaalassa. viimeks olin yhteensä 8 päivää ku käynnistys "vähän" kesti.
Polikliinistä synnytystä (pääsee kotiin 6h synnytyksen jälkeen) en voi saada ku varmaan on tässäkin raskaudessa radi ja siten vauvan sokereita täytyy seurata.
 
Mulla ei nimenomaan riittänyt toi raskaus ja imetys Multivita mihinkää tos raudassa.

Tällä hetkellä en syö mitään mamma vitskuja, kun otan Vitamiinit omista purkeistaan ja foolihappoa syönyt kesästä jo 800mikrog. Imeytyvät paremmin kuin yhdestä monivita tabletista.
 
Minä haluan sektion. En halua enää synnyttää. Mulla on herttamainen kohtu, joten uskon, että se altistaa aina perätilalle. Esikoinen syntyi jalat edellä. Ei väliä kauanko sairaalassa joutuu olemaan, kunhan päästään sieltä pois elävien kirjoissa :sorry:
 
Takaisin
Top