Neuvola

Mulle sanoi neuvolassa th ekalla käynnillä, että paino kannattaa mitata kotona aamupissan jälkeen, antaa luotettavimman tuloksen. Neuvolan vaakan lukemalla ei niin mtn vertailuarvoa, koska jo litra vettä aamulla ja aamupala nostaa painoa, kuten vaatteet :) Ei tosin raskaana kannata kiloista stressata jos elää terveellisesti, vauvaa ja imetystä varten kroppa kerää rasvaa ja luonnollisesti painon on pakko nousta kun painaahan ne vauva, lapsivesi ja istukkakin jo omansa..

Mulla oli tänään neuvola. Verenpaine normaalin matala, hemppa oli itsekseen noussut kymmellä, sf 26cm, vauva perätilassa ja syke 128 keskimäärin. Omaa painoa tais olla tullut joku +500g/viikko. Nyt sit vihdoin sain parin viikon päähän neuvolalääkärin ja siitä sit taas kaks viikkoa niin on taas neuvola. Vähiin käy nämä käynnit ennen maaliskuuta o.O

Samaa minä laskeskelin, riippuu tietysti millä viikoilla päättää pieni syntyä :)

Mulle sanoi neuvolassa th ekalla käynnillä, että paino kannattaa mitata kotona aamupissan jälkeen, antaa luotettavimman tuloksen. Neuvolan vaakan lukemalla ei niin mtn vertailuarvoa, koska jo litra vettä aamulla ja aamupala nostaa painoa, kuten vaatteet :) Ei tosin raskaana kannata kiloista stressata jos elää terveellisesti, vauvaa ja imetystä varten kroppa kerää rasvaa ja luonnollisesti painon on pakko nousta kun painaahan ne vauva, lapsivesi ja istukkakin jo omansa..

Mulla oli tänään neuvola. Verenpaine normaalin matala, hemppa oli itsekseen noussut kymmellä, sf 26cm, vauva perätilassa ja syke 128 keskimäärin. Omaa painoa tais olla tullut joku +500g/viikko. Nyt sit vihdoin sain parin viikon päähän neuvolalääkärin ja siitä sit taas kaks viikkoa niin on taas neuvola. Vähiin käy nämä käynnit ennen maaliskuuta o_O
Millä viikoilla olet? Itse nyt vko 31 ja ihmettelen koska lääkäri seuraavan kerran. Alussa oli kerran.

Otetaanko saga näytettä enää? Ekassa radkaudessa se oli plussaa ja nyt ei mitään puhetta koko asiasta. Pitää itse ottaa puheeks

Känkkis, meilläkin lääkärineuvola oli aika alkuvaiheessa, viikolla 17, ja sen jälkeen ei enää ellei erikseen tule tarvetta

Täällä vaan yks neuvolalääkärikäynti ja sen piti kai olla joskus rv27, mut menee tuonne rv31 kun ei ollut vapaita aikoja ennen sitä.

Meillä myös aika alkuvaiheessa oli täällä ja seuraava vissiin sitten joskus rv35, eli myöhälle menee. Nyt tänään meillä on isyydentunnustus ja yhteishuoltajuus paperin täyttäminen. :)

Mulla oli lääkärikäynti sillon vähän alummassa, olikohan joskus ennen rakenneultraa, eli joskus rv 18 tai 19, seuraava on vielä täällä lopummassa, oliko joskus rv31-32 :-)

Meillä oli ensimmäinen lääkärineuvola rv9 ja toinen on rv36. Tuolla toisessa ultrataan vauvan koko ja katsotaan alakerran tilanne ja synnytysjuttuja, et miten päin vauva on yms.. :)

Meillä oli ensimmäinen lääkärineuvola rv9 ja toinen on rv36. Tuolla toisessa ultrataan vauvan koko ja katsotaan alakerran tilanne ja synnytysjuttuja, et miten päin vauva on yms.. :)

Missä kaupungissa saa noin laajan käynnin? :-o Olispa täälläkin :-D

En oo varma onko täällä pirkanmaalla toista lääkäriä mutta varmaan mulla taas perutaan se koska polilla seuranta radin takia. Riippuu mille viikolle sattuu... Ei kyllä haittais yhtään, tosi tympeeltä vaikutti lääkäri.

Missä kaupungissa saa noin laajan käynnin? :-o Olispa täälläkin :-D

Lahdessa. :D ei se kyllä kauaa kestä, ronklaa alapään, ultraa vauvan koon ja samalla siis näkee onko raivotarjonnassa tms.. :)

Vähän samanlainen oli se meidän ekakin käynti, siellä vain ultrattiin viikot ja ronklattiin alakerta. ;D

Mulle varattiin toinen lääkäri rv 35. Eka oli kait siinä rv 12. Tuntuu että kauheen myöhään on toi lääkäri kun siellä vasta saan sen lähetteen synnytystapa-arviointiin. Sehän on yleensä viikolla 36 tai siinä lähellä. Viime neuvolassa tunnustettiin samalla isyys ja muuta mukavaa. Ja taas toi sf mitta huitelee hieman yläkäyrän yläpuolella ja semmonen on olokin. Maha kasvaa nyt ihan hirveellä vauhdilla. Noh ei oo enää kauaa. Ja samalla sain vahvistuksen tästä ranteesta että todennäkösesti en tunne sormiani ennen kun maaliskuun jälkeen taas.

Minä en edes tiedä onko vielä lääkärintarkastusta, aika vähäistä mielestäni ollut tämä neuvolaseuranta koko raskauden ajan. Edellinen käynti oli joulukuun alussa, seuraava 17.1. Onneksi sain kuitenkin ajan pelkopolille sairaalaan kun toivoin sitä... Meillä ei oo edes synnytysvalmennusta, onko teillä? Tai en tiedä tarjotaanko sitä ensisynnyttäjille, mutta itsekin oisin mieluusti mennyt kun on melkein 12v edellisestä kerrasta aikaa, ja miehelle tämä on esikoinen :)

Meillä löytyy sairaalan sivulta joku videokooste synnytyksestä, neuvolasta olis kai ensisynnyttäjille joku valmennus. Edellistä odottaessa tarjottiin synnytysvalmennusta, koska oli kyseessä miehen esikoinen, mut ei menty. Jyväskylässä näin.

Meil on synnytysvalmennus ensisynnyttäjille ja sit vissii neuvolan kautta viel joku toinenkin. Tällee porissa

Mulla toinen lääkärineuvola 24.1. eli 35+2. Katsotaan ultralla vauvan tarjonta, kokoarvio ja kohdunsuun tilanne. Ei mikään pitkä toimenpide, mutta oon kyllä todella iloinen, että meillä kyseinen käynti järjestetään. :) Ensimmäinen lääkärineuvola oli rv10.

Takaisin