Neuvola

Täällä Hämeenlinnassa ei oo mitään tollasia ultria lopussa, ellei sitten neuvolasta laita lähetettä jos eivät oo satavarmoja asennosta... :-/ Mä varmaan kyl vaadin että saan lähetteen, en luota pelkkään ulkokautta paineluun :-D Ja haluisin vähän selkeempää kokoarvioo...jotenkin on niin paljon kaikkia pelkoja nyt tässä toisessa raskaudessa, vaikka kaikki onkin ollu ihan hyvin tähän asti :-( :-)

miten siellä Mintukka jaksellaan?!?! Toivottavasti hyvin,tsemppiä sinne! Ihan ohi menny et teidän pieni jo syntyny!!!

Mulla vissii se seuraava lääkäriultra on sit 36vkolla(kk päästä) synnytystapa arvio..
Liekköhän täällä yrittää kaveri(toivottavasti) kääntyä oikein päin ku ihan älytön mylläys ollu tänää että iha kipeetä tehny!!! No to neuvolas vissii selvii... Taas oli jossai vaihees alamahalla semmone kipee"kramppi/supistus" vai mikä lie ollukaa...

Muokattu viimeksi:
Täällä mammalla ja vauvalla kaikki ok.
Hg noussut 107 ->122. Painoa 3 vkossa "vain" +750g (vaikka joulu+uusvuos+lentsu ).
Kehui, että kun nyt painonnousu minulla ollut maltillista. Rv 32+0 ja +9kg. Aiemmissa tullut semmonen 18kg.

Huolena vain, kuinka isoksi vauva kasvaa... Vatsa on nyt samoja kokoja ku juniorilla vähän ennen syntymää junnullakin kyllä näillä viikoilla ollut vatsa tätä kokoa ja sentin vielä kasvanut mutta viimeisillä viikoilla sitten pienennyt.
Miksei se tunnu niin isolta..
Vauva oli nyt kääntynytkin ja silti tuo kohdunpohjankorkeus vaan kasvanut. Jospa se kun vauva laskeutuu.. Työtä kuulemma teettäö, jos vauva meinaa vielä kääntyä: huh!!!

2 vkon päästä lääkärinneuvola ja siitä 2 vkon päästä vauvan painoarvio, kaitpa ne sitten käynnistelee jos kovin körmyltä vauva vaikuttaa

Kohdunsuu kypsähkö näihin viikkoihin muttei hälyttävä: pehmeä ja 2,5cm. Kevyitä kävelylenkkejä saan jatkaa. Kunhan tän lentsun ensin selättää.

Ronklas alakertaa kyllä niin kovakätisesti ja kipeästi, liekö yritti synnytystä niin vähä aikaistaa. Siirryin varmaan 20 cm pedillä ku työns käden kyynärpäätä myöten

Sokeriseurantaa ja tuota kävelyä nyt. Sokereita kehui, että pysyneet kurissa vaikka mua nuo 7,2 yms tunnin arvot huolestuttaa. Uimahalliinkin vielä lupasi että voi mennä

Minä en edes tiedä onko vielä lääkärintarkastusta, aika vähäistä mielestäni ollut tämä neuvolaseuranta koko raskauden ajan. Edellinen käynti oli joulukuun alussa, seuraava 17.1. Onneksi sain kuitenkin ajan pelkopolille sairaalaan kun toivoin sitä... Meillä ei oo edes synnytysvalmennusta, onko teillä? Tai en tiedä tarjotaanko sitä ensisynnyttäjille, mutta itsekin oisin mieluusti mennyt kun on melkein 12v edellisestä kerrasta aikaa, ja miehelle tämä on esikoinen :)
En oo kuullu että olis synnytysvalmennusta. 3 vuotta sitten vielä oli.

Meidän kaupungissa eka lääkäri oli rv 14-18, seuraava rv 35-36, jos ei ihmeempiä seurannan aiheita.ja sitte tietty jälkitarkastus. Synnytysvalmennusta vain ensisynnyttäjille.
Itsellä ylim ultra rv 32. Seuraava neuvola rv 30. Jännä verrata, kuinka paljon voi olla eroja:)

Jos radin ja ison koon puolesta aloittavat käynnistyksen, niin se on yleensä rv37+. Jos siis ei liity muuta syytä.

Käytiin yksityisessä neuvolassa ultrassa, kun halusin saada kokoarviota yms.
Tomera tyttö siellä oli asettautunut jo hyviin "lähtökuoppiin", painoa oli 1996g. Hiuksetkin pörröttivät päässä! :)
Onneksi kokoarvio oli, että laskettuna aikana noin 3500-3700g eli ei tarttee sitä minun enää pelätä että kasvaisi yli nelikiloiseksi. Rauhoitti mieltä 63€ edestä kyllä :)

Fransesca: millon Sinulla LA?
Itsellä 1.3. Joko ne on noin "isoja"? ;)
Ei ihme, että lääkäri viikko sitten sanoi, että hyvä kun oli kääntynyt, että ei ole se enää niin iisi juttu vauvalle :D.
Mitäs niille nyt viimosilla viikoilla tulee painoa.. Itseä tuo vauvan kasvu huolettaa, että onko kuinka suuri syntyessään.
Onko Sinulla vatsa kasvanut kuinka?
Itsellä yläkäyrällä.

Tjoo... +4kg 2vko aikana.. Joulu :scared007

Kyllä se Hertta siitä. Monella tutulla tullut viimesillä viikoilla jotain 1kg/viikko. Nesteitäkin kertyy.
Koitetaan nauttia ihanista ilmoista ja hyvin nukutuista öistä ;) Heh, hyvä vitsi!! Meillä poika nukkuu näin alkuillat ja 9 jälkeen kun menen sänkyyn, alkaa reenailemaan. Liikkeet ovat välillä melko kipeitäkin. Yöt kyllä nyt ollut suht rauhassa: kop kop.

Mulla la 4.3 eli nyt rv32+2. Vatsa on muitten mielestä iso, omasta mielestä ei ;) kai siihen ite vaan on tottunut...
En tiedä paljonko oma paino on noussut kun meillä ei oo vaakaa, ja edellinen varsinainen neuvolakäynti oli joulukuun alussa (seuraava 17.1).
Mutta tänään siellä yksityisellä sanoi että vauva on jo tosi alhaalla mutta ei ihan kokonaan "kiinnittynyt" eli pää liikkui vielä hieman kun kätilö sitä kokeili. Muutoin oli jo hyvässä asennossa synnytystä ajatellen.

Ne painoarviot voi heittää paljonki. Mulle ultra lupaili esikoisen kohalla 3kg laskettuna aikana ja synty 3770g.. Myös kaverilla oli painoarvio ollu päin prinkkalaa. Oli luvattu 3,5kg ja oli syntynykki 5 kilosena. Kannattaa vaan kiinnittää huomiota ruokavalioon ja harrastaa liikuntaa niin pitkälle kun pystyy. :)

Tuosta turvotuksesta. Meillä oltais neuvolassa kyllä jo huolestuttu jos ois 2kiloo viikossa tullu painoo. Se ku voi merkitä esim radia tai raskausmyrkytystä.

Hei Fransesca, oliko niin että sinäkin vaikutit täällä Oulun korkeuksilla, vai muistanko ihan väärin? Anteeksi että utelen, mutta missähän päin oli noin edukas ultraus..?
Ja vielä saitte painoarvionkin. Se itseänikin kyllä kiinnostaisi!

Juu noi ultran painoarviot on vähän niin ja näin ainakin omalla kohdalla ollu. Tokan kohdalla ultrattiin pari tuntia ennen syntymää että olis 2800 g mutta kappas vaan olikin 3500g. Aikamoinen kasvuspurtti parissa tunnissa. Mutta sitten taas onhan ne tietenkin suuntaa antavia.

Tuosta turvotuksesta. Meillä oltais neuvolassa kyllä jo huolestuttu jos ois 2kiloo viikossa tullu painoo. Se ku voi merkitä esim radia tai raskausmyrkytystä.

Mulla ei ole missään turvotusta, vain jättivatsa.. Joka raskaudesta tullut +20kg Nyt vko 28+4 ja 14kg.. Ihan samaan tahtiin menee kun aikaisemmatkin. Ja kyllä mä jouluna herkuttelin!!! Nyt taas rauhallisemmin.

Kyllä se Hertta siitä. Monella tutulla tullut viimesillä viikoilla jotain 1kg/viikko. Nesteitäkin kertyy.
Koitetaan nauttia ihanista ilmoista ja hyvin nukutuista öistä ;) Heh, hyvä vitsi!! Meillä poika nukkuu näin alkuillat ja 9 jälkeen kun menen sänkyyn, alkaa reenailemaan. Liikkeet ovat välillä melko kipeitäkin. Yöt kyllä nyt ollut suht rauhassa: kop kop.

Kyllä, mulle aina tullut +20kg.. Ja nukutaan joo hyvin ja levollisesti ja rauhallisesti koko 9tuntia joka yö :love7

Joo siis kyllä mullekki tuli esikoisesta +30 kiloo eikä mullakaan turvotusta ollu pahemmin.
Sanoin vaan, että meillä neuvolassa huolestutaan jos paino nousee tyyliin 2 kiloo viikossa.. :)

Jasmina; käytiin Merioulun neuvolassa jota pitää yksityinen kätilö. Se oli kauppahallin lähellä. Oli tosiaan 63€ ultraus, tarkisti kaikki rakenteet, istukan ja vauvan koon ja antoi osviittaa mikä koko voisi olla syntyessä. Eihän sitä tiedä toki pitääkö paikkaansa tuo syntymäpainoarvio, mutta omaa mieltäni rauhoitti ja oli kiva pitkästä aikaa nähdä vauveli ruudulla :)

Takaisin