Neuvola

Mintukalle voimia paljon <3 sanattomaksi vetää.. Ja uutta tietoakin tippuu, kun en ole tuosta influenssasta sen kummemmin selvää raskauden osalta ottanut.

tarkotushan omalla kirjotuksellani ei ollut milläänlailla väheksyä kipeitä supistuksia\kanavan lyhenemistä, vaan todellakin mielenkiinto heräsi toisten kanavien pituuteen, niin ällöltä kuin se kuulostaakin :D pitää vakavasti ottaa ja levähtää :) parempi pienellä kasvatella itseään masussa <3

Itellä kans loppuraskauksissa aina toki kanava lyhentynyt\pehmentynyt ja edellisessä viimeiset viikot sormelle auki. Nytkin sairaslomalla supistusten takia(ollut joulukuun alusta alkaen) tällä hetkellä saikku kestää 10.1, enkä kyllä töihin enää palaa muutamaksi viikoksi. Mutta pitää kuulema lekuriaika tarkastukseen ottaa tuohon väliin. Seuraava tavan neuvolakin sattuu samalle ajalle ja kuulema ultrataan vauvan asento kun tuntemukset ois jotta taas ollaan perätilassa...

Sokerit oli ok. Rr-kotiseurantaa tosin pitää nyt harrastaa :/ sitä ongelmaa ei yleensä raskauksien aikana oo ollut, vaan nimenomaan laskenut arvot.

Mintukalle ja pienelle pojalle toivon hurjasti voimia ja tervehtymistä!!
Anteeksi kun edes sanon, mutta ompa ollut typerä kaveri kun sairaana tuli, vaikka eihän hänkään varmaan osannut aavistaa että näin käy. Toivon että kaikki kuitenkin vielä kääntyy parhain päin! Onnea pojasta, ja jaksamista suojelusta teidän koko poppoolle!

Onnea Mintukalle pojasta ja paljon voimia pienelle kasvamiseen!! Onneksi tämä on just se maa jossa keskosista osataan pitää huolta <3

Mulla ollut kohdunkaula aina sen 3cm ja jo 30 viikon jälkeen ruvennut lyhenemään. Esikosta oli viikolla 36 jo sormelle auki ja syntyi 39+1. Eli aina se lyhentyminen ei oo mikään kriittinen merkki, vaan normaalia kypsymistä. Kyllä ne lääkärissä reagoi jos on oikeasti syytä lepoon.

Mulla kans esikoisesta oli joskus 35 viikolla sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1cm, tyttö syntyi 38+1 :)

Voi eikä mintukka, multakin mennyt ihan ohi!! Täällä tulee sympatiakyyneleet. :(

Paljon voimia teille vanhemmille ja voimahali teidän pienelle taistelijalle, toivotaan että hän jaksaa taistella loppuun asti. <3

Paranemisia teille, varmasti tosi inhottavaa että ystävä toi taudin teille, vaikka kielsitte tulematta..

Ihan sanattomaksi vetää!! Saanko udella minkä kokoisena teidän pieni syntyi?

Mulla oli myös esikoisen raskaudessa kohdunkaula sen 3cm jo rv9. Mulla myös alkoi päivittäiset kipeät supistukset heti puolen välin jälkeen, mutta kohdunkaula ei ollut vielä rv36 lyhentynyt ollenkaan. :D

Mulla ei tarkkaan mitattu esikoisen aikaan, 3-4cm käsikopelolla :D Nyt oli reilu viikko sitten ihan ultralla mitattuna 4,2cm. Esikoisen aikaan oli paljon harkkasuppareita ja joskus rv30 jälkeen oli pituus 1,5cm, mutta syntyi kuitenkin vasta 41+0.

Mä odottelen edelleen aikaa neuvolalääkäriin, tietääpähän sitten mikä tilanne tuolla alakerrassa. Muutenhan taitaa jälleen olla lähes turha käynti.

Mintukka, onnea pojasta vaikka varmasti huoli on kova ♡ kunpa influenssa helpottaa ja pääsisit pojan luo ja kunpa kaikki menee hyvin! Itsellä parikin kaveria, joilla lapsi tullu keskosena, ja kaikki menny hyvin. Toinen synty rv 27 ja toinen rv 32. Rankkaahan se sairaalasaa olo ja huoli on.

Täältäkin paljon voimia Mintukalle ja pienelle taistelijalle! <3 Kyllä leuka loksahti auki, kun luin tuon jutun :O :O

Mulla oli viime viikolla neuvola, jossa terkkarilla heräs huoli nesteen kertymisestä ja sitä on tosissaan kertynyt paljon. 6 viikossa noussut paino 5kg ja se on tuota nestettä, eli en ole itseänin syönyt tähän sotanorsutilaan :( Terkkari sano että iha silmin nähden on tullut nestettä (naama turvonnut ja kädet on ihan jäätävät), itse en ollut tuota naamaa edes ajatellut ennenkuin se siitä mainitsi. Nyt on sitten 3 viikon päästä uus neuvola ja vuodelevolla jo peloteltiin. Siis ollut huimausta myös paljon tuon viimeisen 6 viikon aikana, mikä on häirinnyt itseänikin. Vaa nyt ei ois varaa jäädä makaamaan, ku kuukauden päästä ois muuttokin! :/

Nitella mulla tuli esikoisen aikaan tässä lopussa reilu kilo viikkoon eikä mulle sanottu mitään. Turvotusta sekin. Huimausta oli myös ja näky valopalloja silmissä. Sairaalassa olin tarkkailussa raskausmyrkytyksen takia, mutta mitään ei ollu.

Mulla on nyt tullut ainakin reilun kk ajan painoa kilo viikossa, tosin mulla tää kyllä johtuu varmaan perussairaudesta ja kilpparin vajaatoiminnasta. Taitaa olla lääkitykset vähän pielessä.. Turvotusta on ihan kaikialla, mutta varsinkin kasvoissa, käsissä ja tisseissä :o Yläkroppa mulla turpoo kyllä muutenkin helposti ja viime raskaudessa oli samaa, vaikka paino ei silloin tälleen noussutkaan.

Nitella, oliko sulla kuitenkin paineet normaalit ja pissa puhdas? Voisko auttaa ihan normaalit konstit nesteen poistamiseen, eli juot vettä reilusti ja liikut aineenvaihduntaa tehostamaan? Joissain päin maailmaahan ananas on raskausaikana kielletty, mutta sehän voi auttaa nesteen poistamisessa. Mulla tuli tokaa odottaessa lopussa 2kg viikossa turvotusta ja se onneksi lähti ihan kun sai sotten taas luvan kanssa liikkua ja vetelin vettä ja kivennäisvettä nelisen litraa päivässä. Jospa se siitä kuitenkin vielä kotokonstein lähtisi! Paljon kun juo, niin muistettava vain suolan tärkeys, ettei mene sitten elektrolyytit sekaisin...

Mä käytin esikoisen aikaan tuota ananasta ja se autto nesteenpoistoon. Kannattaa tosiaan juoda vettä paljon, nesteen juominen auttaa. Nesteen juominen auttaa myös jos supistelee. :)

Wartheart, on iha puhas pissa ja paineet kans ok. Viimeksi oli yläpaine eka vähä koholla, vaan seuraavassa mittauksessa normaali. Ja mulle kans sanottii tuosta veden juomisesta, ja sitä oon pyrkiny kyllä juomaan enempi (muutenkin juon siis paljon vettä). Eikai tässä turvotuksessa muu häiritse, ku se ettei saa nukutuksi kunnolla kun on sormet/kädet niin kipiät että siihen kipuun heräilee öisin :/
Ja pitänee vissii alkaa ananasta syömään iha urakalla! Kiitos vinkistä ;)

Sit vaan urakalla juomaan ja ananasta kiskomaan :D Tehostusta reippaasta kävelystä, niin olettais turvotuksen edes vähän hellittävän! Toivotaan ainakin näin :)

Mintukka, onnea pienestä pojasta <3 Toivottavasti teillä kaikilla on jo vointi kohentunut <3

Mullakin on ollut kohdunkaula koko ajan vain sen 3cm pitkä. Ei tarttis vielä alkaa lyhetä. Eikö se ensisynnyttäjän ongelma enemmän olekin ettei mitään tapahdu ja vielä ikääkin la:n koittaessa se 40v. No, nähtäväksi jää mitä tapahtuu.

Warheart tänään kävin ostaan lähikaupasta hulluna ananasta. :D Onpaha välipalaa... :D Ja koitan kävellä nii paljo ku pystyy, harmi vaan ku ulkona kunnon pääkallokelit :(

Takaisin