Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heihel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla neuvola 5.7. Harmittaa kun en saanut työvuoroja ajoissa ja kun vihdoin sain ne tietää niin soitin neuvolaan ja se olikin jo liian myöhäistä koska mun terkalla oli enää tuo yksi ainoa vapaa aika. Ja mulla just sillon aamuvuoro. Oon yrittäny nyt saada vaihdettua iltavuoron jonkun kanssa mutta pelottaa jos en saakaan vaihettua. Saako ekassa neuvolassa käydä työajalla jos en saa vaihdettua? Tai sitä pitää saikuttaa se päivä :nailbiting:

Yleensä saa mennä työajalla, mikäli työajan ulkopuolelle ei pysty aikaa sopimaan. Riippuu työpaikasta ja oliskohan TES sellainen, josta sen voisi varmistaa.

Sain soitettua neuvolaan viime viikolla ja eka käynti on 14.7 eli rv. 8+5 :talk030 jännittää, kun eka käynti ikinä ja kuin ei tiedä ollenkaan jos kaikki on hyvin... Mutta varmasti on :whacky011 onneksi poikaystävä pääsee mukaan! Tekee varmaan hyvää, vaikka hän mietti että miten voi kestää 1,5 tuntia! :king

Sain soitettua neuvolaan viime viikolla ja eka käynti on 14.7 eli rv. 8+5 :talk030 jännittää, kun eka käynti ikinä ja kuin ei tiedä ollenkaan jos kaikki on hyvin... Mutta varmasti on :whacky011 onneksi poikaystävä pääsee mukaan! Tekee varmaan hyvää, vaikka hän mietti että miten voi kestää 1,5 tuntia! :king

Mä kävin maanantaina neuvolassa. Sain la 30.1
Itse en siihen usko. Alkuraskaudenultran mukaan 9.2 ja oman laskun mukaan 6.2. Neuvolan määrittämä laskettuaika on aina muuttunut lähemmäs viikolla kahdessa edellisessä raskaudessa. Sydänääniä yriteltii kuunnella mut ei saanu (kaikuna sai hetkellisesti 140) seuraava neuvola 25.7. Verikokeet 11.7 varattuna. Kutsua ultraan odotellessa....

Kävin ekalla neuvolakäynnillä eilen. Laskettu aika menkkojen mukaan 6.2. jonka tiesin olevan hieman pidemmällä. Odotin suurempia tuntemuksia mutta epävarmuus raskauden etenemisestä (kontrolliultra yksityisellä oli vasta iltapäivällä, edellisellä viikolla ei vielä ollut ketään näkyvissä) ja se että on joskus itse hoitajaopiskelijana suorittanut neuvolaharjoittelun veivät jotenkin terää fiiliksistä. Luulen että eka kunnallinen ultra, verikokeet, perhevalmennus yms. tulevat vaikuttamaan minuun syvemmin.

Mutta tosiaan iltapäivän ultrassa löytyi 7+5 ikäinen pikkuinen, joten yhdistelmäseulaa ja toista neuvolakäyntiä elokuussa odotellen...

Epäselvän raskauden keston vuoksi ja varmaan kesälomienkin, menen neuvolaan jo tiistaina. Siellä ei ultraa ole mutta tarvii mennä jo sillon, koska pisimmän kaavan mukaan olis jo rv8 ja lähete seulontoihin pitää piakkoin tehdä. Esikoisen jäljiltä hommat kyllä muistissa, mutta ihan kivaa siellä on tälläkin kertaa käydä :)

Mä varailin tänään ekaa neuvola-aikaa. Terkka muistikin mut vaikken häntä ite muistanut, ei ollu mun oma terkka :D Ajan sain rv9 tienoille. Jotenki ite tykkäsin neuvolassa käydä, nykyään vissiin käynnit on harvemmin varsinki uudestaansynnyttäjillä, muistelen et itel oli jo 3. lapsen aikaan niin.

Mammattaa, tottakai saa mennä. Onneksi siellä on yleensä leluja ja muuta tekemistä, niin lapsi ei välttämättä vie koko showta itselleen.

Mulla eka neuvola 5.7 ja silloin on mun laskujen mukaan 9+4.

Miulla ois ensimmäinen neuvolakäynti 6.7 keskiviikkona,vähän jännittää ku mies ei pääse mukaan ja ensimmäisestä lapsesta kyse.

Elisa, hyvin se menee :) se on lähinnä esitietojen ja lappujen täyttelyä. Verenpaineen ja painon mittausta. Meillä mies oli ekan kohdalla mukana sillä kerralla kun erikseen pyydettiin, muuten ei :p

Mammattaa, saa mennä. Mäki joudun esikon ottaan mukaan ekakäynnille, ultraääneen eivät ainakaan täälläpäin huoli lapsia. Ja ymmärrettävää kyllä ku lyhyt aika ja pitää saada tietyt jutut katottua ni jos mukana, ei niin yhteistyökykynen taapero, ni eihän siitä mitään tule.

Ekakäynnillä aattelin et pitää pyytää heti eka kuunteleen sä:t ku aika on aika likellä päikkäriaikaa, et ei jää äänet kuuntelematta jos esikolla palaa käpy kesken kaiken :arghh: mulla siis viikkoja jo 11+ ku meen ekkakäynnille, ni haluun et äänetki kuunnellaan :)

Muokattu viimeksi:
Mä sain ny uuden ajan missä tehdään lähetteet yms. perjantaille. Sillon 8+2. Aattelin kysyä voisko se kurkata ultralla tai kuunnella sydänääniä..

Meillä on eka neuvola parin viikon päästä, viikkoja on silloin 8+1. Kaverini sanoi että kannattaa pyytää kuuntelemaan sydänäänet tuolloin! Oletteko muut saaneet jo ekalla neuvolakäynnillä kuulla ne, vai kuunnellaanko ne vain siinä tapauksessa jos jotai epäillään olevan vialla? Tää on meidän eka raskaus joten tuntuu vielä melko epätodelliselta vaikka oireita on kyllä :) joten senkin takia olisi mukava kuulla pienen sydänäänet, ehkä tuntuisi konkreettisemmalta :)

Taitaa Suklaapehmis olla niin että suurin osa terveydenhoitajista ei ensi käynnillä yritä niitä kuunnella kun harvemmin dopplerilla vielä siinä vaiheessa kuuluu ja sitten turhaan tulee huolta ja murhetta jos ei saada kuulumaan :) Meillä ainakaan ei kuunnella enkä kyllä toivokaan että yritetään.

Okei kiitti tiedosta :) ehkä myökää ei sit vielä siinä vaiheessa uskalleta kysyy, pitää malttaa odottaa! :D

Eka neuvolakäynti oli tänään ja viikot 7+6 eikä sydänääniä ees koitettu kuunnella. Onnekseni sain kunnan kautta ar ultraan ajan ensi maanantaiksi niin varmistuu onko tuolla masussa elämää

Takaisin