Neuvola

Ensimmäinen neuvola takana täälläkin. Sydänääniä ei yritetty kuunnella (mulla tuota rasvaa on..)
Lapsen isä oli myös mukana. Tosin ei hän paljoa käynnistä irti saanut, koska suurimmaksi osaksi puhuinme suomea. Joitain asioita sitten kävimme englanniksi läpi.

Nyt odotellaan kättäriltä ultra-aikaa ja ens vkolla juostaan labrassa. Vkolla 12-16 sokerirasitus ja seuraava neuvola sitten kk päästä.
 
Eilen käyty neuvolassa, oma th lomalla mutta kiva oli tämä toinenkin. Esitietoja täydenteli, esikoisen jäljiltä paljon jo olikin. Labraan parin-kolmen vk päästä ja ultran varaan sitten vähän lähempänä elokuun alkuun :) seuraava th aika 22.8.
 
Meillä oli eka neuvola ennen juhannusta, meni ihan mukavasti vaikka jännitin sitä myös. Seuraava neuvolakäynti onkin jo ensi viikolla, siinä välissä on nt-ultra ja sitten taas elokuussa neuvolaan. Alkaa tämä raskaus tuntua jo ehkä vähän todellisemmalta :wideyed:
 
Meillä oli tiistaina neuvola, ja ihan kivasti meni. Dopplerilla ei tosin saatu kuulumaan mitään, mutta niinpä se varoittelikin, ettei kyllä välttis kuulla vielä muuta kuin mun mahan möyrinöitä :P

Huomenna labrahommia, ja nyt oottelen että tulis ultra-aikakin pian, niin pääsis ny näkemään että kuka siellä on...

Ainiin ja lasketuksi ajaksi kone antoi 27.1, mutta sekä minä että neuvolatäti oltiin sitä mieltä että siirtynee myöhemmäksi, kun mun kierto on ollut niin laiska ja pitkä.
 
Tänään eka neuvola ja meidän neuvolatäti oli kyllä aivan ihana! :Heartred Parin viikon päästä seulontaverikokeisiin ja kuukauden päästä sokerirasitukseen omasta pyynnöstä (niin vahva sukurasite). Kaikkinensa jäi erittäin hyvä mieli! :)
 
Tänään oli eka neuvola 10+0:
Kaikki oli hyvin, lappuset täytettiin ja rr ja paino mitattiin.
Lopuksi sydämensyke joka huiteli 170++ :Heartred
Kohtu on kuulemma hyvällä korkeudella ja tuntui tosi selvästi, itsekin tunsin sen kädellä :)
Maanantaina verikokeet ja parin viikon päästä ultra :)
Sokerirasitukseen tie käy sukurasitteen vuoksi, se on rv 16.
 
Huomenna eka neuvola. Jännittävää. Jännittää saako noottia painosta ja että voidaanko kokeilla kuunnella sydänääniä. Huomenna siis 8+2.
 
Meillä oli eka neuvola tänään 8+1. Yhdessä käytiin esikon kanssa. Hänellä 2-vee käynti. Pari tuntia siinä melkein menikin. Ultra on elokuun alussa, kun viikkoja on kasassa 11 ja risat.
 
Tänään ensimmäinen neuvola 8+0. Paljon paperia ja kysymyksiä, mutta kaikki sujui hyvin jännityksestä huolimatta. Sydänääniä ei vielä päästy kuuntelemaan, ei lähtenyt edes yrittämään näin alussa. Labrat varattu parin viikon päähän ja siitä parin viikon päähän voi varailla ultraa. Neuvola taas elokuun loppupuolella. On tää jännää aikaa. :)
 
Meillä oli ensimmäinen neuvola viikoilla 9+0 ja sattuikin olemaan tosi mukavan oloinen terkka. Me muutetaan tämän kuun lopussa ja periaatteessa kerkeisin vaan tuon yhden kerran käymään tuolla terkalla mutta saan kuitenkin jatkaa siellä loppuun asti jos haluan. En taida uskaltaa vaihtaakaan. :p Sokerirasitukseen käy tie jo nyt alussa sukurasitteen ja varmaan ikänikin takia mutta eipä se mitään.. Toivon vaan, että saan sen litkun kurkusta alas eikä siinä vaiheessa olisi enää pahoinvointia. :yuck: Sydänääniä kuunnellaan vasta seuraavalla kerralla 11.8.
 
Itse kävimme miehen kanssa neuvolassa tämän vk maanantaina kun viimeisiä päiviä 10 viikosta vietettiin. Aivan ihana oli kuulla ne sydänäänet ensimmäistä kertaa; mikä tahti sykkeellä!! Teki pikkuisen masuasukin todelliseksi enemmän. Elokuun alussa eka ultra ja lääkäri ^^
 
Ensimmäinen neuvola oli tänään. Olin itse laskenut että viikkoja olisi 8+2 ja LA 27.2. Mutta neuvolatäti näköjään merkkasi korttiin lasketuksi ajaksi 26.2. :D noh, eiköhän se tarkennu sitten ultrassa. Muuten neuvolassa kaikki hyvin. Kamalasti oli tullut lisää kysymyksiä ekalle käynnille, mulla meni siellä peräti kaksi tuntia. :P neuvolatätikin manaili et niitä kysymyksiä on nykyään ihan kauheasti! Harvakseltaan näitä käyntejä on kun seuraava neuvola vasta syyskuun puolessa välissä. Välissä toki sekä erikoislääkäri että nt-ultra.. :)
 
Milloin se eka pistosnäyte mahasta otetaan.minua pelottaa se hirveästi,pelkään sitä neulaa kun se tungetaan mahanahkan läpi
 
Aurora ei sitä oteta :) ellei nt-ultran tulos hälytä. Mutta ainaki K-SKS sitä ei oo enää ollenkaa.
 
No huh Kestän kyllä muun ja tuonkin jos pakko on,mut panikoin jo siitä neulasta.Ens vkolla gyne ja seuraavalla lekuri.
 
Lapsivesipunktio otetaan vain jos niskapoilu ultrassa on jotain poikkeavaa. Ja siitäkin voi kieltäytyä.

Mitään ei tehdä vasten sun tahtoas
 
Tänään vihdoin varattu tuo neuvola, laskujen mukaan 9+5 olis nyt menossa, tosin viime viikolla vasta tein testin :D. Olo oli pitkään todella outo ja sit alkoi olemaan jo tosella huonoa vointia, joten hain lopulta raskustestin...Vähän yllärinä tuli tämä plussaus, mutta onnesta soikeana silti. Neuvolantäti vaikuttikin sitten heti siltä, että nyt pistetään toimintaa. Ensi viikolla neuvola ja alkuraskauden verikoeseula, sitten seuraavalla viikolla lääkäri+ultra.

Minulle tuo lapsivesipunktio tehtiin edellisessä raskaudessa, kun keskiraskauden veriseula hälytti, vaikka nt oli olematon. Eihän tuo miellyttävä kokemus ollut, mutta se tieto jonka siitä saa helpottaa loppuraskautta, ainakin meidän kohdalla.
 
Onko muilla varattu jo seuraava neuvola aika? Mulla ensikäynti oli viikolla 9+2 ja sen jälkeen ei vielä tiedossa seuraavaa neuvola aikaa. Neuvolalääkäri varattiin ja se on 19.8 rv 15 aikoihin. Mun kaverilla oli toinen neuvola jo RV 13 ennen yötä lääkäriä jo. Mietin että vaihteleeko eri kaupungeissa vai miks mulla tälleen menee
 
Takaisin
Top