Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekassa raskaudessa mies oli mukana ekalla neuvolakäynnillä ja ekassa ultrassa. Toiseen ultraan mukaan tuli mun äiti ❤️

Nyt mies ei ollut neuvolassa mukana ja vähän se mua sapettaa jollain tapaa. Ei muka töiltään pääse. Kun taas työkaveri kyllä ramppas oman esikoisensa odotuksen aikana joka neukussa ja ultrassa ja ties missä. Toisaalta, nyt neuvolakäynnit on niin tuttua kauraa, että pärjäähän siellä. Ultrista jos luistaa niin tietää luistaneensa
 
Meillä mies reissuhommissa, joten neuvolaan tai ultriin tuskin pääsee mukaan. Minun serkku lähtee ar-ultraan mukaan ja saattaa olla että pyydän hänet noihin muihinkin :)
 
Mä yritin varata aikaa neuvolaan, mutta en päässyt läpi. Nyt odottelen takaisinsoittoa. Jotenkin nyt rupes tämä jännittämään ihan huolella, hullua :D

Meillä mies oli viimeksi mukana niissä neuvoloissa, joissa isää pyydettiin mukaan ja molemmissa ultrissa. Työmatkan pituuden jne. takia hänen ei käytännössä ollut järkeä olla mukana äitiysneuvoloissa. Vauvan kanssa oli mukana sitten aina kun pääsi.

Mä olen lihava ja koin välillä neuvolakäynnit (erityisesti erään lääkärin) tosi inhottaviksi. Nyt on neuvola vaihtunut ja täällä uudessa on tähän mennessä tavattu henkilökunta ollut tosi mukavaa. Kuitenkin nyt vähän jännittää, että miten odotusaika menee tämän neuvolan tädin kanssa. Tuleeko heti satikutia kun läski on raskaana.
 
Ja siis jatkona vielä, että raskaus meni hyvin, ei ollut radia eikä mitään muutakaan haastetta. Vauva syntyi käynnistettynä 41+6 n. 30 jotain tuntia vesien menosta, mutta se olisi voinut mennä niin ihan ilman läskejäkin.
 
Meillä on neuvola kesälomaviikolla 20.6. Mies siis pääsee hyvin mukaan. Vähän hoitsu kyllä naurahti, kun varasin niin ajoissa. Mulla on vaan niin lyhyt kierto, että olin plussannut mielestäni jo aikoja sitten :joyful:
 
Neuvola on nyt sitten 21.6, kesälomalla sopivasti :) Joudun ottamaan esikon mukaan, mutta ehkä hän vaan keventää äidin jännitystä ;)
 
Meillä on neuvola kesälomaviikolla 20.6. Mies siis pääsee hyvin mukaan. Vähän hoitsu kyllä naurahti, kun varasin niin ajoissa. Mulla on vaan niin lyhyt kierto, että olin plussannut mielestäni jo aikoja sitten :joyful:
Mä plussasin perjantaina 2 vai 3 viikkoo sitte ja seuraavana ma heti soitin. Ei se mulle mitää naureskellu...

Ja mäkin aattelin ottaa esikoisen mukaan! Hyvä et muutkin. Ultraan ei saa lapsia viiä mut ei kai neuvolassa oo kieltoo? Ja ekalla kerralla kun ei paljoo mitää tehäkää paitsi rr hyppää kyllä pilviin jos toi tekee mittauksen aikana just jotai kiellettyä...
 
Meillä terkka sanoi puhelimessa, kun varasin ekan käynnin aikaa, että esikoinen olisi hyvä jättää isille hoitoon. Vähän mietin, että onkohan siis parempi mennä ihan yksin ettei mieskään tuu, vaikka lapsen sais muuallekin hoitoon...
 
Meillä on neuvola kesälomaviikolla 20.6. Mies siis pääsee hyvin mukaan. Vähän hoitsu kyllä naurahti, kun varasin niin ajoissa. Mulla on vaan niin lyhyt kierto, että olin plussannut mielestäni jo aikoja sitten :joyful:

Kävin kattomassa, niin meillä samana päivänä LA ja samana päivänä eka neuvola, hauskaa :) plussasin viime ma ja soitin neuvolaan jo torstaina, mutta mulle terkka sano, että hyvä olla ajoissa, kun heillä on lomat kuitenkin jo tuolloin ja ajat menee sit nopeempaa.
 
Mä en kyllä ny keksi ketää minne mä ton tuuppaisin hoitoon, eikä siitä ollu puhetta niin otan mukaan. Virka-aikaan kun noi neuvolat on niin ei isällekään voi hoitoon jättää ja jos ei olla vielä kerrottuaan niin meiän äiti arvaa kyllä ja ei oo sanottu et pääsee tuleen. Ja eipä siellä neuvolassa viimeksikään niin ihmeitä ollu eka kerralla... Kyllä mä joku kerta meen itekseen mut en nyt rupee järjestelen vielä.
 
Mulla oli kuopusta outtaessa esikoinen aina mukana neuvolassa. Ei ollu päiväsaikaan kukaan joka ois voinu vahtia, eikä neuvolassa koskaan mitään sanottu asiasta.
 
Mulla oli kuopusta outtaessa esikoinen aina mukana neuvolassa. Ei ollu päiväsaikaan kukaan joka ois voinu vahtia, eikä neuvolassa koskaan mitään sanottu asiasta.
Hyvä hyvä!!!
 
Meillä eka neuvola 16.6 :) Niin jännittää ja kaikki on ihan uutta, kun esikoista odotetaan :)
 
Mulla oli kuopusta outtaessa esikoinen aina mukana neuvolassa. Ei ollu päiväsaikaan kukaan joka ois voinu vahtia, eikä neuvolassa koskaan mitään sanottu asiasta.
Mä joudun loman vuoksi ottamaan myös tytön mukaan - mulle tuumas puhelimessa tänään, etttä voi hyvin ottaa. Ultraan ja sisätutkimuksiin ei saa ottaa.
 
Meillä eka neuvola 3.6, jollon omien laskujen mukaan 9+3. :)
Mies lähtee mukaan ainakin ensimmäiselle kerralle, saa nähdä miten jatkossa pääsee kun reissuhommia tekee.
 
Mä kävin ekassa neuvolassa esikoisen kanssa ja terkka totes, että ollaan jatkossakin tervetulleita molemmat :) Ultriin ei sitten voi ottaa mukaan. Mies sai nt-ultra päivän vapaaks, mutta koska sekin haluaa tottakai mukaan niin kyselin jo mummoa/tätiä hoitamaan esikoista :)
 
Miksei ultraan saa ottaa lasta mukaan?Meiän on niin vauva ettei ainakaan ymmärrä mitään siitä niin se ei riitä syyksi..
 
Mulla luki ultraohjeessa että lapset eivät saa tulla ultraukseen mukaan koska ultraaja tarvitsee täyden keskittymisen ja rauhan työhönsä.. Kannattaa kysyä, käytännöthän voivat vaihdella
 
Takaisin
Top