Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei. Toisaalta jos imetän vielä vallan sillon niin vaikea laittaa hoitoonkaan sitten jos osuukin ruokailu siihen juur.. Mut siihen nyt on aikaa niin näkee sit millanen poju on ja jos ois siihen mennes tutustunu johnkuhun ketä pystyis/kerkeis hoitaa
 
Luulen että saat ottaa jossei vaan muuta vaihtoehtoa ole :-)
 
Emiliin Tykkäsin, kun sain valita ajankin vasta iltapäiväksi, kun meillä on lomakin :grin Mä testasin 18.5. ja tuntuu, et siitä on jo ikuisuus :hilarious: Kuvittelen olevani jo paljon pidemmällä raskaudessa ja sitten ihmettelen, kun tarkistan viikkoja :cool:
 
Mulla huomenna neuvola vaikka vasta 4+1. Vähän jännittää kun esikoista odottelen :)
Onko teillä päin ihan rutiinia neuvola noin aikaseen vai onko lapsettomuutta, keskenmenoja, perussairauksia taustalla miks on jo niin aikasilla viikoilla. Mulla oli viimeks 8+4 (9+0) jatällä kertaa 8+3 ( 8+6)

No hyvä et muutkin on ottanu lapsen mukaan neuvolaan. Kun en mä kehtais joka kerralle ja vaikeasti ois sumplittavissa ja noloo aina pyytää äitiä apuun. Kun pääasiassahan siellä neuvolassa vaan jutellaan.
 
Okei. Toisaalta jos imetän vielä vallan sillon niin vaikea laittaa hoitoonkaan sitten jos osuukin ruokailu siihen juur.. Mut siihen nyt on aikaa niin näkee sit millanen poju on ja jos ois siihen mennes tutustunu johnkuhun ketä pystyis/kerkeis hoitaa

Voithan sä Mami ottaa vauvan ja hoitajan mukaan odotushuoneeseen. Sitten ei tule niin pitkä aika erossa. Tutkimushuoneessa vaan ei saa olla lapsia mukana.
 
Mä ajattelin ottaa esikolle hänen kummitätinsä hoitajaksi siksi aikaa, hän on ainoa joka tietää :-D mummi olis muuten mutta heille kerrotaan vasta ultran jälkeen "isoveli" t-paidalla :-D
 
Juurikin tuon työskentelyrauhan takia ei muksuja mukaan. Ja terkka perusteli et onhan se kans lapselle hämmentävää kun alakautta ultrataan, pimee huone jne. Nojaa, ei tuo meillä tajuais vielä mitään varmaan :rolleyes: Ainut vaan, että neiti on niin takiainen varsinkin vieraassa paikkaa, että haluaa olla koko ajan sylissä. Niin ultraappa siinä sitten :hilarious:
 
Mää varasin just eilen neuvolan. Sain ajan 20.6. Silloin neuvolan ja mun tän hetkisten laskujen mukaan 8+4. Tänään kun soitin neuvolaan eilen unohdettua asiaa, niin sain sitten samalla ultra-ajankin jo 13.7. Mies on silloin vapaalla, niin pääsee varmasti mukaan :)
 
Voithan sä Mami ottaa vauvan ja hoitajan mukaan odotushuoneeseen. Sitten ei tule niin pitkä aika erossa. Tutkimushuoneessa vaan ei saa olla lapsia mukana.
Nii meil ei vaa oo kun pojan kummitäti täs lähel ja hänel oma 2v jonka kans kotona ni ei oikee onnsa ja mies haluaa mukaan ultraan.. Noo katotaa mitä keksitään
 
Onko teillä päin ihan rutiinia neuvola noin aikaseen vai onko lapsettomuutta, keskenmenoja, perussairauksia taustalla miks on jo niin aikasilla viikoilla. Mulla oli viimeks 8+4 (9+0) jatällä kertaa 8+3 ( 8+6)

No hyvä et muutkin on ottanu lapsen mukaan neuvolaan. Kun en mä kehtais joka kerralle ja vaikeasti ois sumplittavissa ja noloo aina pyytää äitiä apuun. Kun pääasiassahan siellä neuvolassa vaan jutellaan.

Täällä ainakin pyritään ensimmäinen neuvola käynti varaamaan rv7-9 noin keskimäärin. Itselläni on 7+4 nvl varattuna :) luultavasti vaihtelee hyvin paljon paikkakunnittain.
 
Ja täällä kuulemma annetaan ekat neuvola-ajat sinne 10+. Samalle päivälle terkkari laittoi ne seulontaverikokeetkin.
 
Varasin neuvolan. Eka neuvola 20.6 silloin viikkoja 7+4. Tänään varaan myös ultraan ajan sillä monta keskenmenoa takana ni ultraavat onko siellä mitään ylipäätäsä.
 
Mitä siellä eka neuvolakäynnillä nyt tehtiinkään? Hb, pissanäyte ja verenpaine vissiin katotaan. Kuunnellaanko sydänääniä?
 
Ei yleensä yritetä kuunnella. Turhaa huolta herättäisi jos ei kuulukaan ja kun eka käynti on yleensä ennen 12vkoa, ja usein äänet alkaa vatsanpeitteiden läpi kuulumaan vasta siinä rv11-13 mun nlatädin mukaan.
 
Mä varasin eka neuvolan 9+ viikolle, niin ei tarvii miettii mitä selitän töissä. Sillon alkaa sopivasti loma, nii saan hoidettu myös verikokeet
 
Mä en saa varattua mitään, koska vaikeaa kun soittajat ovat kesken työpäivän (en tajua miksi ei voi nykyaikana netistä varata). Lisäksi en osaa päättää mihin neuvolaan menisin. Kallion neuvola olis matkalla pojan päiväkodista töihin, joten voisin siinä käydä heti aamusta.
Töistä kotiin matkalla taas olis Töölön neuvola, mut lähimpänä kotia oliskin sitten Laakson neuvola. En vaan tiedä saako noihin kahteen viimeiseen enää tyyliin puol kuuden jälkeen aikoja et voisin käydä töiden jälkeen. Niin hirveetä säätöä, et en jaksais käydä ollenkaan. Voisin käydä vaan ultrat ja lääkärit :D lisäksi epäilyttää, et olisin edes raskaana kun testi näytti kp 40/28-37 vieläkin himmeää plussaa kuten viikkoa aikaisemminkin. Sori tämä valitusavautuminen.
 
Tarkista Hillevi alasi TES, ainakin kaupanalalla saa raskauden aikaiset hoidot ja tutkimukset käydä työajalla, jos ei muuten pysty järjestämään :)
 
Mä veikkaan että mä en pysty koska mulla on liukuvat työajat. Eli jos ehdin neuvolasta töihin kymmeneksi niin oon sitten kuuteen ja seitsemältä kotona vasta. Pitää vielä tarkastaa kuitenkin. En kuitenkaan kehtais näin alussa puhua töissä vielä.
 
Takaisin
Top