Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla 22+0 oli sf mitta 18 cm ihan keskikäyrällä. Kuulostaa vielä toistaseks hyvältä kun esikoinen huiteli koko aika noin yläkäyrällä ja aavistuksen nousi koko ajan...
 
Mulla lääkäri kyllä mittas ton sf-mitan jo silloin 17+4 ja se oli silloin jotain 15 cm... ei kyllä laittanut mittaa neuvolakorttiin. Varmaan nyt kelaneuvolassa ens tiistaina terkkari mittaa ja kirjaa sen korttiinkin. :-)
 
Mullakin lääkärineuvolassa lääkäri sen kattoi, olikohan viikkoja rapiat 14, mutta ei sitä merkannut mihinkään, kommentoi vaan olevan ok. Vähän sitä siinä ihmettelin, kun ei aiemmin oo niin aikasin vielä mittailtu tai katottu, mutta jos se on vaan toisilla tapana tarkistaa.
 
Minulla mitattiin ensimmäisen kerran 19+1 ns.harjoitusmitta. Silloin oli 17.5. Nyt viimeisin oli 22+1, ja 21. Taitaa mennä yläkäyrän alapuolella.
 
Mulla oli kelaneuvolassa 22+1 sf-mitta muistaakseni 17,5. Keskikäyrän alapuolella mennää.
 
Edellisessä vau.fi raskausryhmässäni joku asui muistaakseni Saksassa (jossain keski-Euroopassa kuitenkin), niin siellä ei mitattu sf-mittaa lainkaan. On kuulemma liian epätarkka eikä sen seuraamisesta ole vastaavaa iloa. Aika paljon vaihtelee käytännöt maiden välillä ja ilmeisesti myös alueittain Suomessa.

Mulla ei mitattu vielä 19 viikolla neuvolassa. Sanoi, että mittaa todennäköisesti Kela-neuvolassa 22+2, mutta ei se silloinkaan vielä paljoa kerro. Ainakaan kauhean lähellä rakenneultraa ei tarvita, kun siellä se koko näkyy sitten ihan oikeasti ja tarkasti.
 
Mut eikö se sufi oo tuplaodotuksessa ettei oo oikee mihin verrata niitä lukemia...
 
Mut eikö se sufi oo tuplaodotuksessa ettei oo oikee mihin verrata niitä lukemia...
Joo, vissiin näin! Ja tosiaan onhan se muutenkin vähän epäluotettava, niinkuin enough tossa totesi.

Kälyni asuu englannissa, siellä ei raskausaikana punnittu ollenkaan!
 
Neuvolassa käyty taas tänään 22+2. Sf-mitta oli 22cm eli yläkäyrillä mennään, mut kuulemma ihan odotettavissakin ku on ylipainoa. Nyt oli tullu painoa lisää 2,5kg ja kuulemma ihan maltillinen vielä mun painonnousu. Sokerirasitukseen varattiin aika, ku kysy jos haluan siinä käydä ennen seuraavaa neuvolaa. Kaikki perusjutskat ok, paitsi hemppaa se ei mitannu, ku oon ollu niin energinen ja jaksanu touhottaa! :) Eilen illalla tein jo kaikki hakemuksetki Kelalle, niin enää tarvii vaan ottaa kopio raskaustodistuksesta ja lähettää se Kelaan! Onneks niillä on toi sähkönen palvelu! :wink
 
Eilen oli neuvola ja viikkoja tasan 24 Sf-mitta oli 23cm hoitaja kysyi sitten että vastasiko ru:ssa vauva viikkoja ja kyllähän se vastasi, olen normaalipainoinen mutta yläkäyrillä Sf-mitta silti menee, kuinkahan isoksi sitä vielä kasvaakaan.

Vähän huolta aiheutti kuulla että tääläpäin on parvorokkoa liikkeellä ja multahan vasta-aineet puuttuu, tyttö oli pari viikkoa sitten flunssassa ja samoin minä ja kun aloin miettimään niin kyllä ne posket tais tytöllä vähän punoittaakin, ens viikolla pitää mennä vasta-aine testiin ja samalla tehdään tämän raskauden toinen sokerirasituskoe.
 
Tänään oli neuvola. 24+6, pikkunen oli villillä tuulella. Ei meinannu taaskaan saada sydän ääniä kunnolla kuuluviin kun istukan taakse pääsee vielä piiloon. ;) painoa oli tullut lisää mut vielä kohtuudella! n.6 kiloa yhteensä. Nivuskivuista jne oli puhe ja vähä tunnustaa siltä että mä taidan päästä varhennetulle lomalle jo ajoissa. Saa nähä miten kauan jaksaa töissä. Kohdun pohjan korkeus oli 24. Sain voimavarakysely lomakkeet kotiin ja seuraavalla kerralla katotaan ne läpi, myös mies "joutuu" mukaan lähtemään :D
 
Mullakin oli neuvola aamulla. Paino edelleen -4kg lähdöstä :thumleft, turvotus yhdellä plussalla (söin kyllä eilen illalla sipsejä, johtui varmaan siitä),Paineet vähän alakanttiin 96/64, pissa puhdas, hb 122, sf 21cm, eli sijoittuu yläkäyrän tuntumaan jälleen kerran, vauvan sykkeet heilui 140 molemmin puolin. Raskaustodistuksen sain kelaa varten ja sen laitoinkin heti kotiin päästyä eteenpäin. Varasin ajan sokerirasitukseen vaikka eka meinasinkin etten menisi, kun ei mulla neljässä edellisessäkään raskaudessa ole ollut sokrujen kanssa ongelmaa, mutta saahan siinä pari tuntia omaa aikaa ja sen jälkeen meen kahvilaan herkkuaamiaiselle :hungry: Kilpparikontrolli siihen samaan hikeen.
 
^Näin esikoista odottavassa herättää hilpeyttä ajatus sokerirasitukseen menemisestä tuolla perusteella :D voi toki olla että itsekin vielä joskus tuossa tilanteessa...
 
Mä olen suunnitellu, että otan kauppareissun verran omaa aikaa sillon tällön...jätän vauvan isälle ja lähen vaikka Prismaan kiertelee tai kirppikselle! Mies sano heti, että tottakai!! :grin Nää on näitä suuuuunnitelmia vasta...:rolleyes:
 
Zeni oot kyllä niin oikeessa:)
 
Täällä kans samaa mieltä ku zeni. Jopa se roskien vienti on luksusta :D
 
Takaisin
Top