Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo jotain samansuuntaista mullakin oli, ei oo kyllä hiivan oireita mut mulla on taipumusta siihen ettei kaikki oo ihan balanssissa aina.
 
Mulla oli eilen lääkärineuvola. Kaikki näyttäis olevan kaikin puolin ok. Painoa on tullut hiljalleen, verenpaineet on pysyneet tasaisen matalina koko ajan (siis kutakuinkin samat kuin ennen raskautta) ja pissanäyte ok myöskin. Lekuri kyseli kaikenlaista, ja totesi ettei näe mitään tarvetta tehdä sisätutkimusta, mikä kyllä sopi mulle enemmän kuin hyvin. Sit kuunneltiin vähän aikaa sydänääniä. Niitä oli kiva kuulla taas 4vkon tauon jälkeen!
 
Eilen oli neuvolalääkäri, kaikki arvot mulla ookoo, vauvan sydänäänet löytyi ja syke 160 :-) mulle tehtiin sisötutkimus ja sielläkin kaikki kunnossa :-)
 
Kuulostaa Jetsu aika samalta kun mun eilinen käynti. :D tehtiin sisätutkimus kun sillon päivystys käynnin jälkeen suositeltiin nyt tarkastettavaksi. Oli tosi mukava lääkäri, otti tosissaan mun asiani ja joka asiaan myös vastasi niin ettei tullut semmoinen vähättelevä olo. Edelliset kerrat esikoisesta kesti ehkä 5min ja ei jäänyt kyllä mitään käteen. Tää oli ihana!! Sykkeet 160 tasaisesti joka kerta kun on kuunneltu. <3
 
Peruin mun maanantain neuvola lääkärin enkä oo saanu vielä aikaseks varata uutta.. Yks päivä yritin mut missasin prkl neuvolan puhelun 2 kertaa ja eivät oo enää soitelleet.. Huoh.. No uus yritys huomenna!!
 
Eilen oli toinen neuvolakäynti, viikot nyt 16+1. Neuvolatäti ei meinannut löytää sydänääniä millään. Kerroin mistä olen itse ne kotona löytänyt ja hetihän alkoi jumputus kuulumaan :D Toinen veijari vain pyöri ja potki ja hänen sydänäänet meinasi jäädä löytymättä. Loppujen lopuksi molemmat kuitenkin saatiin kuulumaan ja sykkeet molemmilla ok. Muutenkin kaikki ok, hemoglobiiniarvot vielä ihan ok. Aikaisemmissa raskauksissa olen joutunut turvautumaan rautalisään jo hyvin alussa. Mulla ei todennäköisesti ole neuvolalääkärin käyntejä ollenkaan kun käyn äitipolilla 2 viikon välein ultrassa ja lääkäri ultraa ainakin osan niistä. Taas viikon päästä ultraan. Tuli vain eilen mieleen että joutuukohan poliklinikkamaksut maksamaan itse ultrista. Tulee kalliiksi tämä raskausaika jos joutuu :o. Neuvolassa tuli kelan tuista mulle uutta tietoa, kun en tiennyt että kaksosista tulee 3 äippäpakkausta tai 3x140 eur. äitiysavustusta. En taida ihan kolmea pakkausta ottaa, mutta varmaan otetaan kaksi pakkausta ja sitten se yks rahana niin saa pistää vaikka vaunurahastoon :)
 
Ultra käynnit, jos lääkäri ultraa joutuu valitettavasti maksamaan itse.
 
Ultra käynnit, jos lääkäri ultraa joutuu valitettavasti maksamaan itse.
 
Ultra käynnit, jos lääkäri ultraa joutuu valitettavasti maksamaan itse.
Kiitos tiedosta, pitää varautua tähän. Hyvähän se vain on että pitävät tarkassa syynissä. Pieni rahahan se loppuviimeksi on.
 
Tänään kävin lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. Ei ollut supistuksetkaan tehneet mitään kohdunsuulla. Vauvan sykkeet oli 156 ja kovasti yritti pakoon ettei häntä olisi kuunneltu. :-) painoa tullut vaan 1,5 kg ekaan neuvolaan, jee. :-D
Muoks. unohtuu aina laittaa viikot: 17+1
 
Mulla oli kans tänään neuvolalääkäri. :) Miten huojentavaa se onkaan aina kuulla nuo sykkeet. :) Nyt ei saatu kuitenkaan sykkeille lukemaa, vaikka kuuluivat selkeästi. Kovasti liikkui ja uiskenteli karkuun. :) Aikaisemmilla kerroilla sattunu vauva olemaan juuri siinä, mihin laite on laskettu ja syke kuulunut heti. Nyt haeskeltiin hetki ja itsellä tietenkin alkoi jo hirvittää, vaikka kyseessä oli varmaan vain hetki. Tuo aika tuntui ikuisuudelta. :D Paino kovasti huolestutti, että kuinkahan paljon jo tullut, mutta ei onneksi kuin 1,3 kg ekaan neuvolaan, joten hyvä näin. :) Tuli nyt sellainen olo, että ihana olisi päästä jo ultraan katselemaan pikkuista. <3 kuukausi vielä odotettavaa.

Nyt 16+3.
 
Miulla oli neuvola tänään. Kaikki niinku pitääki. Sain voimavaralapun kotiin täyteltäväks. Seuraava aika oiski 29.9. Riskisuhdeluku downiin on 1:12000.
Sydänääniä ku yritettiin kuunnella ni löyty mutta koko ajan liikku karkuun. Sitte terkka sanoki että taisin kuulla että löyty mutta ku lähti karkuun ni ei saanu kunnolla kuuluviin. :D vikkelä kaveri. ❤
 
Meillä ei ole kuin yksi lääkäri käynti joskus rv 28. Nyt kävin rv 17 neuvolassa ja ihan perus jutut tehtiin. Kaikki oli kunnossa. Jouduin kyllä käymään yksi ilta tarkistuksessa kun on supistanut epämääräisesti ja aika useasti. Kaikki oli silloin kunnossa ja kohdunsuulle ei ollu tapahtunu mitään. Seuraavaksi on ru syyskuun alussa ja sit neuvola rv22. Silloin saa sit ne kelan lippuset
 
Tänään on rv19+0 ja eilen oli neuvola, kaikki oli ok. Juteltiin imetyksestä, tulevasta ja edellisistä, kuopusta 2v2kk imetin vielä jokunen aika sitten kunnes maito yllättäen loppui rv15. Nyt mitattiin myös ekankerran kohdun korkeus. Seuraavaksi saakin sitten odotella ja jännittää 30.8 olevaa rakenneultraa.
 
Torstaina olisikin sitte lääkärineuvola rv 17+4....mulla on piiiiitkä lista mitä kyselen ja mistä kivuista valitan. :) Ei taida mun kohdalla ihan 20min riittää!! :p
 
Mulla oli eilen neuvola ja eka neuvola mihin otin miehen mukaan kanssa. Tosi kiva käynti oli, annettiin niitä ruksitus tehtäviä kotiin missä selvitellään perheen asioista minun ja miehen näkökannasta.
Sydänäänet kuunneltiin ja 150 oli ja sanoi se neukkutätikin että tytöillä yleensä korkeampi syke, mutta se jää nähtäväksi. Eipä siinä sen ihmeellisempää.. seuraava neuvola onkin kela neuvola viikolla 22 :)
 
Neuvolalääkäri teki sisätutkimuksen, kuunteli sykkeen ja totes, että äidillä ja tyttärellä kaikki oikein hyvin! :) Syke 157 ja löyty heti sieltä missä oon liikkeetki tuntenu. Ite oon veikannu tyttöä, samoin äiti on mun vatsan muodosta veikannu tyttöä ja nyt neuvolalääkäriki veikkaa tyttöä! Ihan alkaa jännittää ru, että miten on! :)

Tällä kertaa ei otettu hemppaa, verenpainetta, eikä pissatestiä, kun ne on ollu tähän asti oikein hyvät. Paino katsottiin kun melkein 30kg liikaa ja viimesen kuukauden aikana tullu vaan 800g lisää! :) Oikein mukava ja nopsa käynti! 17+4
 
Mulla tänään 17+4 ja neuvolalääkärikäynnillä kaikki kunnossa. Melkein kiusallisen helppoo tää raskaana oleminen kun aina terkkarit ja lääkärit ystävällisesti kysyvät onko mietteitä/kysymyksiä, ja mä vaan aina "ei oo". Voishan sitä jotain jutellakin, muttakun... Parempi jättää enemmän aikaa käytettäväks sitten niiden kans joilla on se pitkä lista kysyttäviä asioita :smiley-angelic003
 
Perjantaina käyty neuvolassa isäkin tuli mukaan. Näi ylipainosena vaa'alle meno aina jännittää, mut tällä kertaa vähä nauratti. Paino oli pudonnu (huimat 200g) ja neuvola tädin ääni oli nii yllättyny ku mainitsi asian. Viime neuvolasa oli vielä turvotus päällä ja nyt oon aikalailla lähtöpainosa.
Sydänääniä ei meinannu löytää ja pyysi laskemaan housunliitinkiä vielä vähä alemmas ja sitte vasemmalta puolen ihan lantion tienoilta löyty. Kyseli oliko ultrassa puhuttu istukan paikasta ku sydänäänet kuuluu "takaa". Hemppa oli laskenu ja laskee kyl koko raskauden ajan niinku viimeksi eiku verilättyjä ja ruisleipää syömään ettei tarttis heti ottaa lisärautaa. 29. päivä sit nlääkäriä kattoon.
 
Neuvolassa ei ihmeitä, hemppa 134, paineet 118/74, vauvan syke 140-150 valillä( kotona on ollu enimmäkseen 140 paikkeilla) paino edelleen muutaman kilon miinuksella lähtöpainoon, oli tippunukki taas edellisestä. Seuraavaks ens viikolla verikoe, sit ru 9.9 ja 27.9 kelaneuvola :)
 
Takaisin
Top