Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nt-ultran jälkeen seuraavaksi neuvolalääkäri rv 15+6. Eli seuraava neuvola menee sit aika lähelle rakenneultraa.
 
Meillä rakenneultraa ennen ja jälkee neuvola on 1kk ennen ja jälkeen
 
Miul on seuraava neuvola kun viikkoja 13+6 ja melko varmasti ennen rakenne ultraa on vielä neuvolaan aika terkkarille. Ja mie en käy ollenkaan neuvolan lääkärissä, vaan äitipolin lääkärin seurannassa...
 
Mulla on seuraava neuvola 16+6 heinäkuun puolivälissä. Siitä noin kuukauden päästä rakenneultra. Lääkäristä ei ollut viimeksi puhetta, ekasta raskaudessa oli kaksi lääkärikäyntiä. Ekalla käynnillä taisi saada Kelaan sen raskaustodistuksen, että voi hakea tukia ja pakkauksia yms. Vai muistanko ihan omiani..
 
Mulla on lääkärintarkastus rv 14 ja seuraava neuvola rv 19. Ultra ens viikolla eli rv 13 :)
 
Kaikenlaisia käytäntöjä näyttää olevan :) Mulla ei ekalla käynnillä muuta ku juteltu ja laiteltu seuraavia aikoja terkkarille ja lääkärille yms. Lääkäriaika on jo kun olen 11. viikolla koska mulla on masennustaustaa ja verenpaine tuppaa nousemaan ni varmuuden vuoks halus että meen jo niin aikasin lekurille. Katotaan myös lääkityksiä siinä. Ultraan tulee kutsu ja seuraava neuvola on elokuussa. Labrassa pitää käydä viikkoo ennen lekuriaikaa. Ja tälleen siis Helsingissä (vaikka kai kaupungin sisälläki voi olla eroja käytännöissä).
 
Mulla on seuraava neuvola rv 15 ja neuvolalääkäri rv 19. Esikoista odottaessa oli neuvolakääkäri vasta joskus rakenneultran jälkeen, mutta nyt se on ennen ja sitten toinen neuvolalääkäri joskus loppuraskaudessa. Ihan kiva, kun meillä pääsee neuvolalääkärissäkin kurkkimaan ultralla vauvaa. Viimeksi ei ollut sitä mahdollisuutta :)
 
Mulla on seuraava neuvola rv 15 ja neuvolalääkäri rv 19. Esikoista odottaessa oli neuvolakääkäri vasta joskus rakenneultran jälkeen, mutta nyt se on ennen ja sitten toinen neuvolalääkäri joskus loppuraskaudessa. Ihan kiva, kun meillä pääsee neuvolalääkärissäkin kurkkimaan ultralla vauvaa. Viimeksi ei ollut sitä mahdollisuutta :)


Mulla oli kans edellisessä raskaudessa eka lääkäri vasta rv 26, nyt on kiva että on jo aiemmin :)
 
Neuvolassa käyty ekaa kertaa viikko sitte ja oli mukava huomata, että meillä on niin ihana terkka! Mieskin aivan mahtava, haluaa tulla mukaan joka kerta. Seuraava neuvola viikolla 12 ja ultra pari päivää ennen, rv 11+4. Labra on nyt jo perjantaina. Kuulemma neuvolassa kuunnellaan sydänääniä sitte seuraavalla kerralla. Saatiin kotitehtäväksi joku kysely, johon yhdessä vastattava ja se kysely menee myös hoitsulle, joka tekee kotikäynnin 2 viikkoa ennen la:ta ja 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Tarkkaa touhua meillä täällä tuppukylässä. :D
 
Terkkari oli tänään. Sydänääniä ei saatu kuuluviin joten ultralla katsottiin sydämen pamppailua. Ensi viikolla sokerirasitukseen.. :depressed:
 
Mulla on ensviikolla lääkärineuvola. Onko joku jo käyny? Mitä siellä tehdään?
 
Mulla on ensviikolla lääkärineuvola. Onko joku jo käyny? Mitä siellä tehdään?
Mulla oli maanantaina. Aika pikanen ja mielestäni turha käynti. Kyseli vointia, käytiin lääkitykset läpi, teki alatutkimuksen ja kuunteli sydänäänet. Sitä ennen terkka otti mitat ja kerto seulojen tulokset.
 
Eipä mittään :) Voihan se varmasti vaihdella paikkakunnasta/ lääkäristä riippuen mitä siellä tapahtuu :) Ja toki ihan äidistä/raskaudestakin riippuen (perussairaudet jne.).
 
Mulla oli tänää neuvola. Painoa ei onneks ollu tullu, kun joku 100 g ja paineet oli hyvät. Sain kuulla sikiön sydänäänet, kova meno oli päällä. ☺ potkiskeli anturia ja sykkeet oli 152... lääkärineuvola seuraavaksi 5.8.
 
Täälläki tänään neuvolassa kuunneltu sydänääniä. Ensin pikkusen syke löytyi heti, mutta ku liikuin niin toukka lähti karkuun ja saatiin ainakin 10min etsiskellä uudestaan. Löytyihän se syke lopulta ja oli 159. Selvis myös, että mä olen eläny valheessa kaikki 28 vuotta...mun omassa neuvolakortissa lukee, että mun veriryhmä on A+ ja tänään selvis, että jopa kahdessa testissä tulos oliki O+! Ihan pieni moka käyny terkalla sillon.....
 
Mulla oli tänään kans neuvola. Paino oli pudonnu reilun kilon. Lääkärikäynti oli samalla ja saatiin kuulla maailman helpottavinta jumputusta :Heartred seuraava neuvola onkin vasta syyskuun alussa.
 
Mulla on ollu tähän mennessä yksi käynti nla terveydenhoitajalla, neuvolalääkärin ultra, nt-ultra, perjantaina taas terkkarille ja ensi viikolla (vk 16+3) varhaisrakenneultra. Nlalääkäri kysyi äitiyspolilta täytyykö minulle tehdä varhaisrakenneultra kun olin syönyt vahvoja antobiootteja ihan raskauden alussa. En tyhmänä älynnyt edes lopettaa niiden syömistä ennen kuin menin ensimmäisen kerran terkkarille viikolla 7. :nailbiting:

Onko muita joille tehdään varhaisrakenneultra?
 
Mulla oli kolmas neuvolakäynti viime tiistaina, viikkoja oli kait 14+jtn.
En oo lainkaan varma oltiinko terkan kanssa samalla aaltopituudella. Hän lopuksi kysyi, että onko jotain kysyttävää ja minä siihen, että ei, että samaa kaavaa tämä näyttää menevän kuin ekakin, ilman isompia oireita ja suht hyvällä ololla. Jatkoin tarinaa niukasta vuodosta, jota tuli siis alusta asti ehkä viikolle 12. Muistaakseni vuoto ei housuun asti koskaan päässyt, vaan pyyhkimällä tuli vaan. Taisin siitä täälläkin joskus tarinoida. Noh, terkka sitten vouhkaamaan, että mikset oo soittanut, kyllä lääkäriin pitää mennä ja voi kauheeta ja miten sää voit ja oivoivoi... Minä siihen, että ei, en halua lääkärille, kun ei siellä oo mitään erikoista tai tutkittavaa, oon lähes varma. Esikoisesta oli samantyyppistä ja silloin sain äippäpolilla ylilääkärin naurut päälleni kun kävin tarkistuksessa...
Terkka ei jotensakin ollenkaan ymmärtänyt mun tyyneyttä. Yritin "kantaani" perustella, että jos tämä nyt menee kesken niin se menee. Näillä viikoilla paljon ei lääketieteellisesti voida tehdä. Miten voit olla noin tyyni ja ottaa asian noin rauhallisesti, vauhkos terkkari... Enemmän se oli paniikissa kuin minä :D tie minkä lasun merkkas papereihin :D

Seuraava neukku vasta viikolla 22 :O
odottavan aika on pitkä!
 
Takaisin
Top