Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja ku koko raskauden ajan voi sattua mitä vaan, ni ei se riski tuohonkaan 14 viikkoon vielä lopu. Mutta kait siihen asti on keskenmeno, siitä ylöspäin kohtukuolema? Toivotaan että säästytään kaikelta pahalta ❤

Kohtukuolemaksi luokitellaan vasta rv22 eteenpäin. Sitä ennen se on keskenmeno.
 
Sain tuon 14 viikkoa vastaukseksi, kun kysyin neuvolantädiltä, millä viikolla se kaikista suurin keskenmenoriski on ohi. Ei se riski siis tietenkään varmastikaan koskaan poistu kokonaan ja aina voi tapahtua ihan mitä tahansa, mutta puhe oli siis ns. suurimmasta riskistä.
 
Mulla on huomenna eka neuvola, vähän jännittää :happy: musta on muutenkin hassua jutella "vauvasta" jota en ole edes nähnyt eli en edes tiedä onko siellä ketään.
 
Mulla on huomenna eka neuvola, vähän jännittää :happy: musta on muutenkin hassua jutella "vauvasta" jota en ole edes nähnyt eli en edes tiedä onko siellä ketään.

Mulla oli ihan samat fiilikset viime perjantaina ekassa neuvolassa. Odotusaulassa istuminen tuntui ihan rikolliselta, koska en ollut silloin vielä nähnyt sinttiä, enkä näin ollen ollut edes oikein tajunnut olevani raskaana. Mun ensimmäiset sanat neuvolantädille esittäytymisen jälkeen oli "Mä en sitten tajuu edes olevani raskaana…" Ja on kuulemma ihan normaalia :D Siitä se pikkuhiljaa sitten kuitenkin konkretisoituu. Pelkkä juttutuokio neuvolassa teki asiaa jo jotenkin konkreettisemmaksi ja tietysti ultra sitten rysäytti koko potin :)
 
Mulla kun ei ultrata kun vasta nt-ultrassa :shifty: Niin tässä nyt vielä yli kolme viikkoa odotellaan...
 
Jennimus ja Hellu, itsellä oli vähän samat tunnelmat ja varsinkin mies kyseli että mistä sitä nyt oikeasti tietää oletko raskaana... Neuvolassa mietiskelin että onkohan tässä mitään järkee, eikö ne voi tarkistaa että siellä on jotain. :D Raskaustesti kun näytti heikkoa plussaa vasta kahdeksannella viikolla. Itelläkin tuli ultra kuukauden päähän ekasta neuvolasta ja kyllä tuo aika kulkee hitaasti... No, enää 1,5 viikkoa jäljellä. :) Nyt on kyllä jo niin selkeät raskausoireet että alkaa mieski uskoa että oon raskaana!
 
Mulla piti olla perjantaina eka neuvola, mutta just ku olin lähdössä sinne, soittivat että terkka sairastunut.. Siirtyi nyt sitten tiistaille. Sitä odotellessa..
 
Ensimmäinen neuvola takana :happy: Oli tosi mukava terkka! Ja muutenkin se puolitoista tuntia humahti äkkiä. Kaikki omat arvot oli kohdillaan. Ainut että jo sovittu ultra-aika peruttiin, kun he miettivätkin tekeekö sen nt-ultran lääkäri vai hoitaja. Laittoi kuitenkin toiveeksi sen päivän mikä oli jo alunperin sovittu. Sokerirasitukseenkin joudun jo heti ultran jälkeen. :dead:
 
Mua vähän harmittaa kun ei kokeiltu kuunnella niitä Sydänääniä eikä edes kokeiltu kohtua.. mutta en kyllä yhtään muista mitä tehtiin muiden lasten eka neuvoloissa. Seuraava neuvola vasta elokuussa. Lääkärineuvola siinä välissä.
 
Mua vähän harmittaa kun ei kokeiltu kuunnella niitä Sydänääniä eikä edes kokeiltu kohtua.. mutta en kyllä yhtään muista mitä tehtiin muiden lasten eka neuvoloissa. Seuraava neuvola vasta elokuussa. Lääkärineuvola siinä välissä.


Ei meilläkään tehty mitään noista. Sydänääniä ei ainakaan eilisellä 8+4 viikoilla olisi luultavasti löytynyt.
 
Miullaki oli neuvola. Mukava täti, kaikki mitatut jutut oli kunnossa. Joutuko muut puhaltammaan häkämittariin? :D kuulemma kaikilta mitataan kehon häkäarvo, vaikka ei tupakoi. Mie ite lopetin huhtikuussa. Sain lähetteet verikokeisiin ja ultra-aika tullee postissa. Vissiin heinäkuun toisiks viimeselle viikolle. Ens viikon tiistaina meen yksityiselle ultraan :)sitä jännäillessä.

Miullekki sano se terkka että sydänääniä ei niitten dopplerilla kuule ku vasta rv 10+ että ei ees yritä, ettei tuu vaan lisästressiä. Seuraava neuvola elokuun 10.
 
Mäkään en oo kuullu, että pitäs puhaltaa :eek: Ei oo yhdenkään raskauden aikana tarvinnut, vaikka esikoisen aikaan lopetin rv6.

Mulla ol eilen neuvola. Kaikki siellä ok. Puoli tuntia meni aikaa. Tuttua toimintaa jo. Harmitti vähän ettei ultrattu, mutta ymmärrän sen toisaalta kyllä. Sydänääniä ei yritetty kuunnella, ei kuulemma neuvolan laitteilla kuuluisikaan. Omalla doplerilla olen saanut nyt pari kertaa kuulumaan :) Maanantaina on verikokeet, silloin 10+0 (apua, niin paljon jo!) ja sen jälkeen tulee ultrakutsu postissa n. 12-13 viikolle.
 
Kuulemma joku uus juttu se häkämittari. :D en miekkää tienny moisesta vasta ku nytte.
 
Mulla oli tänään eka neuvola, oli tosi mukava käynti. Ajattelin aiemman th:n olleen hyvä, mutta tällä hetkellä tuntuu, että tämä nykyinen on vielä parempi.

Olen stressannut monia asioita, en keskenmenoa tai itse raskautta vaan omaa painoani, omaa masennustaustaa, perheemme kokonaistilannetta jne. Hän osas ottaa asiat tosi ihanasti ja osoitti tukevansa meitä kaikkia. :joyful:

Eikä muuten puhallutettu, eikä kuunneltu sydänääntiä - sanoi, että heidän laitteillaan ei kuluis koska kohtu on häpyluun takana.

Seuraavalla neuvolakerralla (mulla elokuun puolessa välissä), kuulemma sitten ultrataankin :) Meillä on tk:ssa kokenut lääkäri joka kulemma määrittää jo rv 16 istukan paikan :)
 
Takaisin
Top