Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirmu: Miksi sinulla on lääkärineuvola ennen seuraavaa normineuvolaa? Vai onko se ihan normaali systeemi? Meinasin kun mulla ei ole, tai ei ainakaan kukaan ole sellaisesta infonnut. Mulla on vaan np-ultra ennen seuraavaa neuvolaa (np heinäkuussa, neuvola elokuussa).
 
Meillä on viikko np-ultran jälkeen seuraava neuvola, eli 21.7 :) Ois varmaan muuten mennyt vähän pidemmälle, mutta meidän neuvolatäti jää lomalle sen viikon jälkeen ja hänkin halusi, että päästään sen luona käymään seuraavallakin kerralla :)
 
Meillä on tosiaan terkka ja lääkäri samalla käynnillä - taitaa olla paikkakuntakohtaisia eroja!
 
Täälläkin piti puhaltaa häkämittariin. Kuulemma viime syksynä tullut heille uutena ja kaikilta otetaan arvo. Siinä on se taulukko minkä mukaan sitä arvoa katotaan. Ympäristöstä tulee myös jonkun verran joten ihan nollaan ei vissiin oikein pääsekkään. Ihan hyvä juttu, jotenkin enemmän konkretisoi sitä tupakoinnin vaikutusta sikiöön :)
 
Kuulemma joku uus juttu se häkämittari. :D en miekkää tienny moisesta vasta ku nytte.
Lehdessä (SS) oli tuosta vasta juttua! Muutama tuollainen saatu tähänkin kaupunkiin eli ei niitä kai joka neuvolaan riitä? Ainakaan heti, ennen kuin yleistyvät.. Ja minä sain sen käsityksen, että olis tupakoiville, mutta alkuun varmaan pääsee muutkin puhaltamaan, kun on "uusi" juttu. Niin oli tossa lehtijutussakin yks tuttu, joka ei polta, mutta oli eka joka täällä puhalsi :grin
 
Eilen oli eka neuvola, kurkattiin sellasella iän vanhalla ultralla ja kyllä se asiansa ajoi ku näki pienen. Sydänäänet kuului dopplerilla, siinä kieltämättä meinas tippa pyrkiä linssiin.. On se vaan niin ihmeellistä ❤ seuraavaksi odotellaan aikaa np-ultraan ja heinäkuun lopussa terkka+lääkäriaika.
Saa nähdä koska tänne rantautuu tuo puhallutus-juttu..
 
Mulla oli koko viime odotuksessa yks lääkärineuvola viikolla 30, sitä en tiiä et oisko loppuodotuksesta ollu toinen lääkäri neuvolassa jos ei ois ollu synnytystapa-arvioo ja koko arvioo loppuodotuksesta...

Seuraava neuvola mulla on viikolla 16 ei ollu mitää puhetta lääkäristä niin on varmaa th neuvola... Luulen et saman kaavan mukaan menee kun viimeksikin...
 
Mullekaan ei terkka ole puhunut mistään muusta kun synnytystapa-arviosta joskus loppuraskaudessa. Mutta jännityksellä jään odottomaan, tuleeko lääkärinkäyntiä ennen sitä. Ilmeisesti aika erilaisia tapoja eri paikkakunnilla.
 
Mulla onkin toinen neuvola jo ensi viikolla, tietääkseni terveydenhoitajalle menen. Rakenneultra on sitten elokuulla, sen tekee lääkäri.
 
Millä viikoilla on toinen neuvola? Meillä rv 16
 
Mulla siis jo neuvola kun on 13+5 viikkoja. Oiskohan siellä terveydenhoitaja sitten lomalla kun noin aikasiin on ajan antanu..
 
Mun ajanvarauskorttiin on merkattu, että lääkäri H 14-15 ja mulla onkin aika heinäkuun alussa. Lähinnä sitä varten, että tekee lähetteen äitipolille. Terkalle sitten seuraavan kerran vasta H 22-24 näemmä.
 
Mun käskettiin vaan soitella uutta neuvola-aikaa np-ultran jälkeen, varmaan menee johonkin viikolle 13-14.
 
Takaisin
Top