Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tänään neuvola. Pienen sydämmen tykytystä kuunneltiin ja käytiin asiat aika vauhdilla läpi kun ei edellisestä kerrasta kuitenkaan ole kuin joku kuukausi vasta. Verenpaineet oli vähän alhaiset, sen on kyllä huomannutkin. Kehotettiin syömään vähän väliä että pysyy olot kurissa. Huomenna verikokeisiin seulontoja varten ja pissanäyte joka kuukausi tästä eteenpäin. Nt ultraan aika tulee 12 viikolle jo.
 
Saimai samaa mä mietein ja iski kanssa paniikki jollain tasolla et mitä ne nyt ajattelee ja muuta mut eivät sitä kai pahalla ottaneet.. kauhistuttaa vaan ku on lukenut kaikkia kauhutarinoita miten on puututtu ties mihin..
 
Itsellä oli eka neuvola parisen viikkoa sitten (rv 9 silloin) ja näin ensimmäistä kertaa raskaana olevana niin tuli kyllä niin paljon informaatiota että en vieläkään muista selvästi kaikkea mitä sanoi. En tiedä olinko niin innoissani vai pelkäänkö vain että unohdan jotain tärkeää. Sain aikoja ultraan ja lääkäriin ja vähän jäi epäselväksi että mihin mun pitää edes mennä (täällä kun kaikki on eri paikoissa ympäri kaupunkia) mutta eiköhän se selviä kun neuvolaan soittelee...

Verenpaine oli vähän koholla joten sitä pitää seurata (nyt parin viikon aikana on ollut onneksi normaali kun olen itse mittaillut).

Minullekin muuten tuli mieleen tuo "kyttäysjuttu" ja välillä iskee ihme paniikki että en oo jonku mielestä hyvä äiti ja multa viedään lapsi pois... Pitäisi varmaan rauhoittua ja odotella että se lapsi nyt ensin edes tulisi :D
 
Mekin käytiin tänään neuvolassa, niiden mukaan tänään on 8+3 ja laskettuaika olisi 23.1, eli ei ainakaan vielä paljoa muuttunut, tuskin ultrassakaan :) Oli kyllä mukava käynti ja mielellään mennään ens kuussa uudestaan! Päästään samalle hoitajallekkin, kun saatiin aika sen (ja meidän) vikalle työ viikolle ennen kesälomia :)
Meillä kokeiltiin kans dopplerilla, mutta ei saatu kuulumaan mitään. Ei tässä kuitenkaan hätännytty, vaan ihan luottavaisena ollaan :)
 
Tirpana joo kohdunpohjan korkeutta ei vielä näillä viikoilla mitata kun ei tulis kovin luotettavia tuloksia.

Miulla kyllä kokeili kohtua muuten neukussa kun kuunneltiin sydänääniä ja totes et kohtu on viikkoihin nähden iso..
 
Ihmettelin juu ku mulla ei kokeillu vatsaa mitenkään ja joo ton katoinki vanhasta neuvolakortista et aletaan aika myöhään mittailemaan :)
 
Itsellä oli eka neuvola parisen viikkoa sitten (rv 9 silloin) ja näin ensimmäistä kertaa raskaana olevana niin tuli kyllä niin paljon informaatiota että en vieläkään muista selvästi kaikkea mitä sanoi. En tiedä olinko niin innoissani vai pelkäänkö vain että unohdan jotain tärkeää. Sain aikoja ultraan ja lääkäriin ja vähän jäi epäselväksi että mihin mun pitää edes mennä (täällä kun kaikki on eri paikoissa ympäri kaupunkia) mutta eiköhän se selviä kun neuvolaan soittelee...
Mulle tuli neuvolan jälkeen kutsu labraan ja ultraan. Lääkäriaika jo varattiinki neuvolassa. Silti epävarma et mihin kaikkiin pitää mennä ja millon. Labraan vissiin se kromosomihäiriö-seulonnan tähden.. pitää kyllä soittaa ja kysyy että niin mitenkä x)
 
Mulle tuli neuvolan jälkeen kutsu labraan ja ultraan. Lääkäriaika jo varattiinki neuvolassa. Silti epävarma et mihin kaikkiin pitää mennä ja millon. Labraan vissiin se kromosomihäiriö-seulonnan tähden.. pitää kyllä soittaa ja kysyy että niin mitenkä x)

Jos seulat katotaan siulta, ni sitte rv 10(yleensä) verikokeisiin. Ja kahtoovat veriryhmän+ jotaki tauteja kans verestä(sait vissiin lähetteen?) Vai antaako ne joka puolella ees lähetettä käteen vai meneekö sähkösenä :D ainaki tuolla pohjosessa annettiin lappuna. Ja sitte on se ultra. :)
 
Olen aina luullut, että ns. riskiviikot loppuu siinä 12 viikon kohdalla. Neuvolassa kuitenkin sanottiin, että se on ennemminkin viikko 14. Mitä teille muille on sanottu neuvolassa?
 
Vau-sovellus sanoi, että keskenmenonriksi pienenee merkittävästi 12 viikon jälkeen. En tiedä onko tosin maailman luotettavin lähde.
 
Ja ku koko raskauden ajan voi sattua mitä vaan, ni ei se riski tuohonkaan 14 viikkoon vielä lopu. Mutta kait siihen asti on keskenmeno, siitä ylöspäin kohtukuolema? Toivotaan että säästytään kaikelta pahalta ❤
 
Takaisin
Top