Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No kävin kans neuvolassa. Paperit täytettiin, tsekattiin pissanäyte, verenpaine, hb ja kuunneltiin sydänääniä, joita ei kuulunut. Terkka koitti sanoa, ettei näillä viikoilla (8) vielä usein kuulukaan, mutta itellä kyllä vahvistui olo, ettei siellä ketään ookaan. Miten nyt jaksaa odottaa juhannuksen yli, että pääsee kokeilemaan uudestaan kuuluisko äänet silloin? :sad001:arghh:
 
No kävin kans neuvolassa. Paperit täytettiin, tsekattiin pissanäyte, verenpaine, hb ja kuunneltiin sydänääniä, joita ei kuulunut. Terkka koitti sanoa, ettei näillä viikoilla (8) vielä usein kuulukaan, mutta itellä kyllä vahvistui olo, ettei siellä ketään ookaan. Miten nyt jaksaa odottaa juhannuksen yli, että pääsee kokeilemaan uudestaan kuuluisko äänet silloin? :sad001:arghh:

Mikä rv menossa sinulla? Minä kävin eka neuvolan rv 8+0 eikä saanut vaikka kuinka kauan yritti niin sydänääniä kuulumaan. Kysyi jo heti alussa että kuunnellaanko edes, koska näillä viikoilla ne ei välttämättä kuulu ja etten sitten vain huolestu jos näin käy. Sain sitten parin viikon päähän uuden ajan että kuunnellaan vain sydänäänet mielenrauhani takia. Tänään kävin rv 10+2 ja haki taas kauan sydänääniä, mutta onneksi löysi ne. Meinasi jo paniikki itellä iskeä että miksei ne kuulu. Kuulemma neuvolan laitteilla ne ei välttämättä vieläkään olisi kuulunut. Onneksi kuitenkin kuului!
 
Meillä neuvolassa ei ekalla käynnillä kuunnella sydänääniä. Kaikkien kolmen kohdalla oon käynyt neuvolassa raskausviikolla 8 ja aina on vain sanonut että vielä ei voida kuunnella, koska sydänäänet eivät laitteilla kuuluisi. Tässäkin asiassa näyttää olevan neuvolakohtaisia eroja. Toisaalta ehkä näin hyvä niin ei huolestu turhaan jos ääniä ei kuulu.... Mutta toisaalta ei malttaisi odottaa...
 
Meillä neuvolassa ei ekalla käynnillä kuunnella sydänääniä. Kaikkien kolmen kohdalla oon käynyt neuvolassa raskausviikolla 8 ja aina on vain sanonut että vielä ei voida kuunnella, koska sydänäänet eivät laitteilla kuuluisi. Tässäkin asiassa näyttää olevan neuvolakohtaisia eroja. Toisaalta ehkä näin hyvä niin ei huolestu turhaan jos ääniä ei kuulu.... Mutta toisaalta ei malttaisi odottaa...

Tuo on niin totta että ehkä jopa olisi parempi ettei kuunneltaisi ollenkaan ennen kuin niiden pitäisi kuulua. Vaikka sanoin itsekin että voin elää asian kanssa vaikkei niitä kuulu kun yritettiin rv8+0, niin kyllä se vain jäi vaivaamaan mieltä paljon. Vaikka olin käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä 6+5 niin silti tuli tunne ettei kaikki olekaan enään hyvin.. Turhaa huolta ja murhetta. Mutta itse valitsin että kuunnellaan kun olen niin malttamaton :D
 
Meillä kans ei kuunnella ekalla käynilä juurikin, ettei odottajalle itselle tule lisää stressiä jossei kuulu. :) Meillä ainakin doppleri on niin kivikautisen näköinenkin etten ihmettele jos sillä ei saa kuuluviin :D
 
No kävin kans neuvolassa. Paperit täytettiin, tsekattiin pissanäyte, verenpaine, hb ja kuunneltiin sydänääniä, joita ei kuulunut. Terkka koitti sanoa, ettei näillä viikoilla (8) vielä usein kuulukaan, mutta itellä kyllä vahvistui olo, ettei siellä ketään ookaan. Miten nyt jaksaa odottaa juhannuksen yli, että pääsee kokeilemaan uudestaan kuuluisko äänet silloin? :sad001:arghh:

Joo noilla viikoilla ois varmasti suorastaan ihme, että kuuluisi. Mulla koitettiin myös pyynnöstä kuunnella eilen ja ei saatu kuulumaan vaikka oli jo 9+4. Todella kauan yritettiin, mutta turhaan. Tiedän, ettei jollain vaan kuulu näin aikasin, mutta tottakai nyt stressaan entistä enemmän, sillä viimeksi raskaus päättyi keskenmenoon. Kävin jo alkuraskauden ultrassa, jossa kaikki oli normaalisti, mutta mitä vaanhan on saattanut tapahtua tässä välissä :/
 
Kiitos näistä kommenteista. Sanoi terkka mullekin, ettei yleensä näin varhain (8+1 oman laskun mukaan, 8+0 terkan laskujen mukaan) kuulu äänet. Jotenkin silti just vähän huolettaa, kun on aika epäileväinen olo koko raskauden suhteen muutenkin... Mutta sain kans ylimääräisen ajan sydänäänten kuunteluun labrojen yhteydessä ja ehkä ne parin viikon päästä kuuluu, toivottavasti!
 
Ei oo mullakaan missään raskaudessa kuunnelta kun vasta np-ultran jälkeen. Enpä hoksannut edes kysellä nyt viikolla kun kävin, mutta uskoisin että sinullakin Syysmorsian kuuluu äänet sitten kun muutama viikko tulee lisää! Koita olla huolehtimatta, vaikka varmasti helpommin sanottu kun tehty ♡
 
Mullekkin terkka painotti että ei kuunnella ennen 12 viikkoa, vaikka viimeks kävin toisessa neuvolassa kuuntelemassa rv 11 ja ihan mielellään otti vastaan.. Kummallista et on niin eri käytäntö!
 
Varmaan riippuu vähän niistä laitteistakin. Jos on vanhat tai muuten vaan kälyset niin ehkä nihkeemmin alussa kuunnellaan.
 
Meidän neuvolassa on ultra ja eka käynti aloitettiinkin heti alkuun ultraamalla ja sielä näkyi sydämensyke selvästi, koitti sitten myös doplerilla aika kauan etsiä sopivaa kohtaa mutta ei vain saanut kuuluviin, sanoi kyllä ettei kaikki edes kuuntele vielä näillä viikoilla mutta halus nyt jostain syystä yrittää.
Itseäni ei asia jäänyt vaivaamaan kun olinhan ultrassa nähnyt jo sykkeen.
Musta on ihan hyvä ettei liian aikaisin aleta kuuntelemaan, varmaan itseänikin olis jäänyt vaivaamaan jos en ultrassa olis sykettä nähnyt.
 
Mun neukku soitti eilen ja sano et mulla on virtsatientulehdus:woot: ei mulla oo mitään oireita! Juon nyt viikonlopun karpalomehua ja maanantaina käyn hakee pissapurkit labrasta..
 
Mun neukku soitti eilen ja sano et mulla on virtsatientulehdus:woot: ei mulla oo mitään oireita! Juon nyt viikonlopun karpalomehua ja maanantaina käyn hakee pissapurkit labrasta..

Ne voi raskausaikana olla oireettomia. Multakin testataan vaikkei oireita olekkaan. Kuitenkin hyvä hoitaa, voi olla vakaviakin haittoja.
 
Mulla viimeks raskaana ollessa, virtsanäytteestä,löyty täysin oireeton hiivatulehdus.
 
Kauankohan kestää verikokeiden tuloksien saanti? Mitä niitä nyt otettiin kromosomi poikkeavuus ja down. Huomenna verikokeet. Tuleeko itselle tieto omahoitopalveluun suoraan niillä todennäköisyys luvuilla vai mitenkä?
 
Kauankohan kestää verikokeiden tuloksien saanti? Mitä niitä nyt otettiin kromosomi poikkeavuus ja down. Huomenna verikokeet. Tuleeko itselle tieto omahoitopalveluun suoraan niillä todennäköisyys luvuilla vai mitenkä?
Tulokset saa vasta np-ultran jälkeen, verikokeen lisäksi riskilukuihin vaikuttaa se niskaturvotus.
 
Takaisin
Top