Neuvola

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näkyy ajat muuttuneen tuossa sisätutkimusten määrässäkin. Kuus vuotta sitten ja samoin esikoisen aikaan kävin kolme kertaa neuvolalääkärillä ja joka kerta sisätutkimus :O
 
1 muuten, mutta jouduin pari kertaa muuten lääkäriin ja sielä aina tekivät.
 
Viime raskaudessa oli kaksi kertaa lääkäri ja molemmilla kerroilla sisätutkimus. Muistelen, et eka lääkäri oli viikolla 11 ja toinen joskus 33 ehkä.
 
Kuinka usein teklle on tehty alatutkimus lääkärikäynneillä? Mulla tulee nyt tiukkaa seurantaa kun esikoonen oli keskonen "ilman syytä" ja sillon ei tehty kertaakaan tutkimusta
Mulla ehti olla kaksi lääkärineuvolaa ennen vedenmenoa rv29+2 ja kaksi sisätutkimusta myös. Olen riskisynnyttäjä perussairauteni (ja nyt edellisen keskosuuden) vuoksi, niin tutkitaan tarkemmin. Kolme lääkärineuvolaa meillä on. Ja todellisuudessa mulla muuten todennäköisesti ekan kerran tihkutti vettä jo joskus alle rv20+ ja uudestaan alkoi rv26+, tuolloin 29+ viikolla vuoto muuttui verensekaiseksi, mutta lääkäri sanoi vuodon olevan normaalia valkovuotoa (jota tuli lorisemalla kun kyykistyi ja meni yösiteestä läpi parissa tunnissa....).
 
Nykyäänhän ei sisätutkimusta tehdä jos ei ole ns. oikeaa syytä. Sen on ilmeisesti todettu jonkin verran ärsyttävän kohdunsuuta, niin ei haluta ottaa riskiä. Ja bakteereitahan menee joka kerta myös sisään tutkittaessa, niin mulla esimerkiksi sairaalalevon aikana tutkittiin kohdunsuu ja ultrattiin viikon välein rutiinisti ja jos oli ollut supistusten täyteinen yö, ettei varmasti provosoitaisi supistuksia tai aiheutettaisi tulehdusta. Toki mulla oli ne vedet mennyt, niin tulehdusriski oli huomattavasti suurempi kuin normaalisi
 
Täällä myös kaksi neuvolalääkäriä ja kaksi sisätutkimusta vuonna 2014. Ja sitten np-ultra oli alakautta ja yliaikaiskontrollissa tutkittiin myös sisältä.
 
Mulla aamulla neuvola ja jostain syystä mua vähän jopa jännittää :oops: terkka on sama, kun meidän esikoisella, mutta silti.. Esikoista odottaessa meillä oli aivan ihana terkkatäti ja olin ihan murtunu kun jouduttiin hänet hyvästelemään muuton takia..
 
Mie soittelen tänään ekaa aikaa :)nuista sisätutkimuksista olin ajatellu kirjottaa sammaa ku Zeni, niitä ei tosissaan tehä ellei oo jotain syytä että tarviis. Miulle ei edellisen ootuksen aikana taijettu tehä ku kerran.
 
Eka neuvola käyty, ihan turha reissu :D Esitiedot olin laittanut sähköisesti, joten nyt sitten punnittiin minut ja otettiin verenpaine. Kummatkin olisin voinut tehdä itse ja laittaa tiedot siihen samaiseen lomakkeeseen, ei uutta tietoa mihinkään liittyen. Nuori terkkari joka puhuessani hoki koko ajan päälle niin ja joo etc.
 
2. neuvola ja 1. lääkäri takana! Sisätutkimuksen lääkäri teki ja olipa sillä käytössä joku taskumallin ultrakin. Siellä möllötti pieeeni ihmisen alku viikkoja vastaten ja sydän hurjasti lyöden. Kuulemma hän siellä myös liikehti. Seuraava neuvola vasta viikolla 15. Ultraa ei tartte odottaa enää kuin 3vkoa ☺️
 
Eka neuvola takana, olihan siellä jotain juttuja vaihtunut mut periaatteessa kaikki oli ihan tuttua. Mä en ymmärrä miksei täällä voida vaihtaa laskettua aikaa, kun neuvolan tädin mukaan mentäis viis päivää edellä mitä ultra näytti... Silti merkkasi korttiin 28 päivän kierron mukaan lasketuksi ajaksi 12.1 vaikka yritin selittää, että ei ole millään voinut olla noin lyhyt kierto. :banghead: noh kai ne siellä nt ultrassa sit muuttaa, jos siinä on paljon heittoa....
 
Ei välttämättä vaihda, mulla on kolmonen ja nelonen todistettavasti saaneet alkunsa viikkoa myöhemmin kuin mitä kuukautisista voisi laskea, ja ultrissa on olleet vähintään 5 päivää pienempiä, mutta ei ole laskettua vaihdettu. Etenkin nelosen kohdalla olisi pitänyt, kun joka ultrassa oli 1vko-1,5vkoa pienempi. Toka oli taas ultrissa aina 3-4 päivää isompi, mutta laskettua ei vaihdettu. Sanottiin, että heiton pitää olla 5 päivää että aletaan muuttamaan....
 
Just... No sitten se on varmaan taas käynnistys keikka, jos jo alkujaan heittää laskettu aika hirveästi. Mulla siis kummatkin menneet kaks viikkoa yli ja käynnistyksen.
 
Käytiin aamulla ekalla neuvolakäynnillä, koskaan aiemmin en oo käyny. Jäi kyllä hyvä mieli, kiva terkka sattu meiän kohalle :) yritettiin kuunnella sykettäkin mutta eihän sitä vielä näillä viikoilla kuule niin ei jääny paniikkia vaikkei kuultukkaan. Mennään huomenna yksityiselle ar-ultraan ja terkka aiko soitella huomenna niin varaillaan sitte aikoja jatkoa ajatellen kun tiietään viikot. Jännä ettei täällä (Oulussa) näytä pääsevän millään kunnalliseen ar-ultraan, mulla on kuitenki keskenmeno taustalla ja nyt on viikoista epäselvyyttä ja kuitenkin ne ois tärkeä tietää tarkalleen mutta kunnalliseen ultraan ei silti pääse. Kuulostaa että monella muulla paikkakunnalla pääsee vähemmästäki mutta johtuisko sitten paikkakunnan koosta. :)
 
Mulla esikoisen la oli 3.4 ja sit nt ultrassa se siirty 5.4 :D aika hassua kun noin eroo :) tää oli siis jorvissa
 
Mulla myös siirrettiin esikoisen LA ultrassa päivällä eteenpäin. Ihmettelin, että onko se niin päivän päälle ja kätilö sanoi, että näissä asioissa pitää olla tarkka.
 
Mulla myös siirrettiin esikoisen LA ultrassa päivällä eteenpäin. Ihmettelin, että onko se niin päivän päälle ja kätilö sanoi, että näissä asioissa pitää olla tarkka.
Mulla siirrettiin päivä taaksepäin ekassa. Jännä että näissä on näin eroja!
 
Takaisin
Top