Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se streptokokki näyte otetaan lääkärissä loppuraskaudessa. Kaikilta se pitäs mun käsittääkseni ottaa. Jos se on positiivinen ni heti ku synnytys käynnistyy ni antibioottia suoneen. Ettei vauvaan tartu. Ja jos synnytys käynnistyy vesien menolla ni pitää mennä heti sairaalaan eikä jäähä kotiin odotteleen supistuksia. Siitä streptokokista voi siis tulla verenmyrkytys vauvalle (en tiiä voiko tulla jotaki muutaki) mut että ei mikään pikkujuttu oo.

Kannattaa kysyä neuvolasta tuosta jos ei oo enää lääkäriaikaa!

Pitääpä soitella neuvolaan. Kun ei täälläpäin tosiaan ole kuin yksi ainoa lääkärikäynti ja sekin ennen rv30..Eipä terkka kyllä eilenkään mitään puhunu. Seuraava varattu aika vasta la:n jälkeen eli voi olla ettei käyntejä enää olekaan. Influenssarokotusta mulle on kyllä tarjottu jo kolmella viime käynnillä..

Ahaa, oiskohan mahollisesti sit täälläkin niin.. No, tarkistan kuitenkin neuvolasta. Luulis kyllä, että noinkin tärkeä asia muistettais neuvolassa kertoa..

Meillä ei ole kans ollu puhetta tuosta ja synnärille mennessä kait testaavat koska ohjeistus muutenkin on että heti synnärille jos vedet menee :) toki siis saa pakkailla rauhassa ja mennä suihkuun jne mut ei kovin pitkään sais odottaa..

Mut miten kerkii testaan ja sit viel tiputtaan antibiootin jos onki tosi nopee synnytys. Kummallista et jossain jätetään toi noin viimetippaan. Me otettiin eilen influenssarokotus koko kööri. Tosiaan se et se suojaa vauvaa oli ainoo syy miks sen otin

Meillä neuvolasta tehtiin lähete ja streptonäyte otettiin labrassa. Mun mielestä kans ihan kiva, että vastaus on valmiina ennen h-hetkeä.

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Nyt sit odotellaan kutsua äitiyspolille, ku sf-mitta oli pompahtanut nyt liikaa... että nähdään, minkä kokoinen vauveli sit on... nyt vaan toivon, ettei olis mikään jättivauva, mut mun tuurilla o. Vaikka paino oli muuttunut vaan +100g edelliseltä kerralta.

Mulla ei kyllä yhtään mitään tekemistä oo sf-mitalla vaan Vauvan kokoon.. Vauva on siis pieni ikään nähden ja silti sf-mitta on reippaasti yli yläkäyrän..

^ minäkään en oo saanu sit minkäänlaista arviota minkä kokosta vauvaa tässä ootellaan vaikka huoleni oon ilmottanu koska suvussa on taipumus isokokosiin vauvoihin, itsekin painoin 4,2kg. mietin jo että pitäisikö vaan raaskia maksaa miljoona että menisi yksityiselle ultraan mutta ei taida ehtiä enään...

^ minäkään en oo saanu sit minkäänlaista arviota minkä kokosta vauvaa tässä ootellaan vaikka huoleni oon ilmottanu koska suvussa on taipumus isokokosiin vauvoihin, itsekin painoin 4,2kg. mietin jo että pitäisikö vaan raaskia maksaa miljoona että menisi yksityiselle ultraan mutta ei taida ehtiä enään...

Mut siis mieki olin jo synnytystapa-arviossa tyksissä jne.. Ja silti ei ole sanottu..

Ei mullakaan tuolla sanottu mitään koosta. Tai ne sit oli, että turhaan he lähtee täs arvailemaan, että laitetaan lähete. Mut en sit tie, että sanovatko tuolla Porissakaan mitään tarkempaa. Ku sit ne sitä puhu kanssa, että ku oon 161cm, niin varmaan sitä samalla pohtivat.

Ei mullekka oo sanottu, arvioon tääl pääsee vaan jos sf mitan kasvu pysähtyy, tai on alle käyrän tai paljon yli. Mä sanoin kans terkalle et pelottaa et tulee iso vauva ku ollaan miehen kans kumpiki painettu melki 4.5kg! Mut terkka sano et kyl siihen melki vaatii korkeet sokerit... en sit tiä. Meilläki kumminki sf mitta on yläkäyrällä jollei vähä yliki.. Mut koitan luottaa siihen et ei tuu jättivauvaa :D

Miks tarvis korkeat sokerit? Meillä ei oo diabetesta lainkaan suvussa, mutta äitilinjassa lapset olleet aina isoja. Kyllä minulla helpottaa mieltä kun seurataan ja ultrataan vaikkei radia ookkaan

Takaisin