Että sellanen neuvola tällä kertaa.. Oma neuvolan terkka lähti jonnekin muualle kuin menin sijaiselle.. Multa on siis oikeasti jokaisella käynnillä ollu eri ihminen vaikka toi mun terkka on vakkari!
Tänään siis rv 35+0 ja neuvolakorttiin merkattiin seuraavat:
Turvotus: +/-, RR 114/77, Prot ja gluk: -, Sf-mitta 37 huitelee menemään reippaasti yli käyrän..
Tarjonta edelleen rt, Syke 145 ja liikkeet ++. Eli kaikki ok jälleen. Terkka myös kysyi mahdollisia suunnitelmia synnytystä ja imetystä varten ja puhuttiinkin sit niistä..
Sit sain taas lähetteen labraan koska halutaan ottaa vasta-aineet vaikka lapsi on samaa rh:ta ku mie olen.. Kuulemma se vaan kuuluu silti ottaa....
Lisäksi kysyin tyksin reissuista ja kun saatiin valmennuksessa hämmentäviä ohjeita.
Ilmeisesti tosiaan poju saanee sga-diagnoosin ja ei kuulemma pitäis olla haittaa kasvulle ja kehitykselle.. Eli pitäis olla terve lapsi vaikka on pieni..
Sit kysyin että käynnistetäänkö kun on tabletti hoitoinen radi niin vastaus oli että mun tapauksessa tuskin ku poju on pieni ellei tietty tuu jotain muuta..
Lisäks terkka ihmetteli miks tyksissä ei ole tosta koosta puhuttu sen enempää vaan jätetty mut vaan miettimään asiaa ns itsekseen ja sanoikin että kannattaa nyt seuraavalla käynnillä kysyä lääkäriltä lisää..
Neuvolan valmennuksessa myös ohjeistettiin nukuttamaan vauva kyljellään!

Ja vastauksena tohon kysymykseen oli että kyseisen terkan ohjeistus on edelleen että 6kk ikään asti selällään ja toki voi siis asentoa tukea hieman jommallekummalle kyljelle mutta ei täysin kyljellään kuitenkaan saa nukuttaa..
Omasta unettomuudesta terkka sanoi vaan että koita jaksaa.. Ku ei noihin kipuihin jne ole lääkettä mikä auttaa..
Suorastaan vituttaa käydä tuolla mut no varattiin taas seuraava aika 2 viikon päähän..