Neuvola

Mulla on neuvola vasta 22.2. (9+6) :shifty: ja ultra joskus maaliskuussa.

Nyt on kyllä semmosia tuntemuksia että taidan mennä jo loppuviikosta yksityiselle ultraan..(tänään 6+0, todellisuudessa varmaan ei niinkään paljon joten tuskin näkyy vielä..)

Minkälaisia tuntemuksia sulla on Jean_bean? Meen aika samoissa sykleissä sun kanssa noiden pvm kanssa...

Ensimmäinen neuvolakäynti on ohi, ei siellä paljon mitään tehty, mutta sen jo tiesinkin. Täällä meillä onkin sitten sellainen käytäntö, että uudelleensynnyttäjät käyvät seuraavan kerran neuvolassa rv 16, jolloin on lääkärikäynti, joten siihen on pitkä aika...

Onneksi on doppler kotona niin voi sykkeitä kuunnella itse :wink Ehkäpä jo reilu kuukauden päästä saattaa jotain kuulua.

Miina mulla ei oo ollu mitään raskausoireita ja eilen alkoi alaselkää särkemään niin vähän epäilyttää :/ Mites sulla?

Jelly_bean epäilevin mielin täälläkin. Viikko sitten katosi raskausoireet, mutta perjantain ultrassa kaikki kuitenkin hyvin. Alaselkää särkee niin, että öisinkin on vaikea nukkua. Viime raskaus päättyi sikiön kuolemaan viikolla 9 ja hyvin samalla kaavalla on tämäkin raskaus mennyt. Yritä tässä nyt sitten nauttia raskaudesta..

Lälly onneksi oli kaikki hyvin! Monesko viikko nyt on menossa? Pidetään peukkuja!

Mulla auttaa selkäkipuun lämpötyyny (neuvolasta luvattiin että on turvallista käyttää). Vaikea olla ajattelematta asiaa kun on särky koko ajan muistuttamassa ja pelottelemassa.

Mulla eka neuvola tänään. Luultavasti aloitetaan verenpaine lääkitys. Nyt 6+4 kuukautisten mukaan mutta en usko että todellisuudessa ihan noin paljoa.

Hyi että ku jännittää tässä oottelen pääsyä ultraan ja neuvolaan :)!

Jelly_bean tänään 8+0 ja oireetonta edelleen. Ei tarvitse edes vessassa ravata. Ei kyllä särje selkääkään. Kauratyyny on kyllä ihan huippu. Se on mekkojenkin aikaan ihan ehdoton.

Mamma96 onneksi ultrassa kaikki hyvin!

Ei vielä aloitettukkaan neuvolassa verenpainelääkitystä. Mutta lähellä on jo aloitus. Ja sanoi että luultavasti insuliini aloitetaan jossain vaiheessa. Ja viikon päästä pitää olla palautettu tarkka viikon mittainen seuranta verenpaineista sokeriarvoista. Pissatulehdus testit kerran kuussa käydä labraan viedä. Ääh, tuntuu että voiko tästä raskaudesta nauttia kun koko aikaista kaikkien arvojen mittaamista vain ja näytteiden viemistä. Eka ultraääni 17.2 sillon rv 9+4 ei ollut aikaisemmin aikoja.

fanny, onko sulla ennestää jo sokereissa häikkää vai kuin ne nyt jo käskee tehä ton tiiviin kotiseuranna?
Mun oma terkka totes pari viikkoa sit et himas voi seurailla jos huvittaa, mutta heitot ei näy viel näin pian kun raskaus ei viel ihan kauheesti rasita elimistöä. Mä oon ite seurannu plussa testistä saakka ja toistaseks on pysyny arvot niissä mitkä mulle muutenkin on normaaleja.

Eka neuvola takana ja en nyt ehkä ihan vakuuttunut omasta "tädistäni". Ravitsemusasioissa hän mm. viittasi "ravitsemusterapeutin luentoon 90-luvulla". Toisaalta ihan symppistä kyllä :) No mutta, on mulla nyt elämäni ensimmäinen neuvolakortti, jännää!

Ensimmäinen neuvola puolentoista viikon päästä, silloin 6+9. Mulla on sama neuvolatäti kuin seikoista odottaessa, joka on koulutukseltaan kätilö. Se on ihan kiva plussa. Esikoisen aikaan ekalla käynnillä ultrattiin automaattisesti, nyt on ilmeisesti asiat tiukentuneet eivätkä sitä automaattisesti tee. Kun kuitenkin tiedustelun mahdollisuutta ultraan, lupasi että voidaan tuolla käynnillä varata erillinen lyhyt aika 7+viikolle. :)

En nyt tiedä kumpaan kirjotan "ultra" vai "neuvola" -osastoon, kun ultrakeskustelussakin seulonta-aikoja vertailtiin :) Ei kai liene niin vaarallista.

Neuvolareissu takana, oikein mukava sellainen! Viimesyksyiseen ensineuvolaan verrattuna uutta oli puhalluskoe, millä mitattiin hengityksen häkäpitoisuutta. Uudistus tullut kuulemma vuoden vaihteessa. Tupakoimatonkin voi puhaltaa pieniä arvoja (0-6) riippuen kai ilmanlaadusta. Minäkin sain viisarin värähtämään (1) :wink

Lääkärineuvola ja ultra siis 10.2., verikoe vkolla 7.

Ei meillä vaan tollasta ollut kun maanantaina kävin, ei ees puhuttu moisesta :D

Varmaankin, must tuo on lähinnä odottajan syyllistämistä ja paineiden luomista. Mä olen entinen tupakoija ja ei se kauheen herkkua ole lopetella ja siitä kyllä muutenkin kaikkialla muistutetaan kuin se lasta vaurioittaa jne niin itse koen et tuo on jo suorastaan "ilkeää" on varmasti vapaaehtoista, mut kyl mä kokisin painostavaks. Ja mitäs kun ilmottaa ettei halua puhaltaa niin ruksataanko paperiin automaattisesti et onkin tupakoija vaikka ei olisi oikeasti.
Eihän tuosta tietenkään kenellekään haittaakaan ole, mutta jotenkin mä vaan koen tuon semmoseks holhoamiseks ja paineiden luomiseks odottajalle. Raskaana oleminen kun ei muutenkaan ole kovin herkkua ulkopuolisten odotusten ja paineiden ja kaiken maailman sääntöjen vuoksi, joka puolelta kytätään.

Mulla oli tiistaina (8+0) ensimmäinen neuvola.
Jouduin ottaa lapset (1v 2kk ja 3v1kk) mukaan, kun en saanut niille MLL:sta hoitajaa ja mies oli kiinni töissään. Neuvolakäynti kesti sitten peräti 2h30min!!!! Meinasin kuolla nälkään, kun en ehtinyt syödä ennen neuvolaa. Pojille oli onneksi välipalaa mukana. Terkkari haastatteli minua ja sitten vasta alkoi kirjaamaan asioita. Saattoi kysellä samat asiat kolmeenkin kertaan.
Oli kyllä puuduttava käynti.

Rasseli. Siis törkeän pitkä käynti! Miten se edes pysty pitämään niin pitkän? Ei ilmeisesti ollu muita aikoja sun jälkeen.. ja mä pidin mun 1,5h ekakäyntiä pitkänä.

Takaisin