Neuvola

Mä varasin tänään ekan neuvolan, 9.2 ois aika jolloin rv 9+2. Lupas et voidaan silloin jo kokeilla saada sydän äänet kuuluviin. Mutta sanonpahan vaa et oli vaikee töistä soittaa aikaa ku miljoonat korvat ympärillä enkä vielä haluis et kukaan saa tietää :D

Mulla eka neuvola 27.1 sillon 6+5, oikeesti ois pitänyt olla jo tällä viikolla muttei millään saanut kalenteriin järkättyä tilaa. Huomenna tai pe kuitenkin pitäisi terveydenhoitajan soitella vointeja yms.

Mä soitin neuvolaan heti kun olin plussannut, ja sain ajan 9.2, silloin 7+5 omien laskujen mukaan. Itellä ei mitään hajua mitä siellä tehdään tai muutenkaan mistään niin kaikki on tosi jännää. Ja pelottavaa. :happy093

Tällä viikolla plussasin. Näin ekassa raskaudessa heti "paniikkisoitto" neuvolaan :p 11.2. sain ajan alkuraskauden ultraan. Viikoista en ole sata varma, mutta tällä hetkellä suurinpiirtein 5-6 viikon paikkeilla mennään :Heartred

Tsemppiä ekaan neuvolaan celien! Täällä menee vielä piiitkä tovi ennen ensimmäistä neuvolaa.

Tiistaina eka neuvola ja kovin suuria odotuksia ei ole sen suhteen, välttämätön paha. Vielä aika on ei-omalle th.lle, joka ei kuulemma ole mikään hyvä, joten laskee odotuksia käynnin suhteen entisestään. Täällä ei ultrata, eikä kuunnella sydänääniäkään ennen ekaa lääkärineuvolaa.

Mitäs siellä ekassa neuvolassa yleensä tapahtuu? Olis kiva tietää etukäteen vähän jotain kun muutenkin jännitän hirveesti kaikkea ja vielä enemmän sellaisia käyntejä, joiden sisällöstä en tiedä yhtään etukäteen:grin

Minulla on eka neuvola ensi viikolla. Silloin taitaa olla viikkoja just kahdeksan. Meidän neuvola on aika ruuhkainen, joten ensimmäinen käynti on nyt sitten jonkun muun kuin sen tutun neuvolatädin kanssa. Meillä ei neuvolassa ole ultraa, joten lähete lähtee naikkarille. Eli vielä on arvoitus milloin päästään vauvaa kurkkimaan. :)

Mul olis tänään neuvola 12:30 :) piti olla jo viime viikolla, mutta siirtyi kun terkka oli kipeä. Eka käynti on vähän tylsä kun ei siellä mitään vielä tehdä, kattonee hempan, painon ja täyttää äitiyskortin ja kyselee ed. menkkojen ajankohdan ja varmaan vähän et millasia mietteitä on ja missä haluan synnyttää, jotta tietää mihin laittaa ultrat.
Mulle laittaa varmaankin jo lähetteen sokerirasitukseen viikon 12 tuntumaan.

Niin ja sit kysellään ainakin täällä meilläpäin et polttaako tupakkaa ja käyttääkö huumeita :D tai sit se johtuu vaan mun ulkonäöstä :D

Muokattu viimeksi:
Mulla katottiin ensimmäisellä käynnillä vain paino ja verenpaine. Rupateltiin oikeastaan enimmäkseen, ei meillä lappujakaan täytetty montaa. Mun th on sama joka oli ala-asteella, tuttu täti ja tykkään :)

Miulla on perjantaina.. Varmaan äitiyskortin täyttö ja hemppa, paino jne. En usko et mitään ihmeellistä. Vajaa vuos edellisestä äitiysneuvolakäynnistä :D

Meillä täyteltiin viime kierroksella niitä päihdekyselyitä oikein urakalla ja moneen kertaan. Tällä kertaa aion täyttää ekaa kertaa varten ja antaa muuten olla.

Meillä kans vaan paino ja verenpaine katottiin, täytettiin äitiyskortti ja tarkistettiin etukäteen sähkösesti täytetyt laput. Sit vaan rupateltiin ja mun kohdalla kyllä ultrattiin kun mä pyysin. Nin ja annettiin ohjeet tulevien kertojen varalle niit pissatestei tekemään, aina ennen varattua aikaa. Tarkistaa vissiin niistä proteiinit tms. Lähetteet ultriin ja äitiysseulontoihin :) Ei siis mitään kovin kummoista. Kasa papereita :D

Mulla ultras hoitaja :) Sano kyllä, et ei pidä säikähtää jos ei mitään näy kun ei ole saanut koulutusta. Mut hienosti sai näkyviin vatsanpäältä :)

Eipä tuolla neuvolassa tosiaan ihmeitä ollut, täytteli äitiyskortin, laitto lähetteen erityisäitiyspolille ja perus mittaukset eli paino ja verenpåaineet, hemppaa ei ottanu viel kun ei siinä oo heittoja ollut. Laitto myös lähetten labraan et tarttee mennä sokerirasitukseen 12-14 viikolla ja sit tosiaan ihan koht pitäs tulla aika ultraan et tarkistetaan raskauden kesto.

Neuvola oli tänään. Sain papereita ja täyteltiin papereita. Otettiin paino ja hemoglobiini. Ja hg oli yllätyksekseni tosi hyvä. Otti myös verenpaineen. Ihan ymmärtäväinen th sattui ja sai mulle hommattua ajan ultraan, jotta varmistetaan raskaus ennen sikiöntutkimusyksikön tutkimuksia. Lisäksi laittoi mulle lähetteen psykologille puhumaan näistä raskausajan peloistani, sanoi, että saan itse valita käytänkö palvelua vai en, mutta laittaa lähetteen joka tapauksessa. Ultra on jo to ip.llä ja arvaatte että alkoi jännittää. Silloin on neuvolan mukaan 8+4 ja neuvolan mukaan mun la on 4.9 muuten.

Takaisin