Neuvola

Rasseli. Siis törkeän pitkä käynti! Miten se edes pysty pitämään niin pitkän? Ei ilmeisesti ollu muita aikoja sun jälkeen.. ja mä pidin mun 1,5h ekakäyntiä pitkänä.

Joo, oli tosiaan päivän viimeinen käynti. Aika alkoi klo 14 ja päästiin kotia kohti klo 16.30. Meni sillä itselläkin ilmeisesti ylitöiksi. Lisäksi varasi mulle diabeteshoitajalle ajan ihan toiselle puolelle kaupunkia. Mulla kestäisi ajella sinne n. puoli tuntia per sivu. Soitin kyllä neuvolan ajanvarauspalvelusta sitten ajan paljon lähemmäksi.

meillä on toinen ultra huomenna kun ensimmäisessä ei löytynyt oikein mitään... silloin oli menkoista laskettuna 5+6 nyt huomenna siis 7+6... jännittää ihan hirveästi löytyykö sieltä mitään

Tsemppiä tintsukka huomiselle! Tulehan sitten kertomaan uutiset meille! :)

Jännä miten monella uudelleen synnyttäjällä on harvennettu noita käyntejä! Mulla on eka lääkäri neuvolaki ennen nt-ultraa!:eek: tiiä sitte miten tiheästi noita tulee..

Miten muuten teillä muilla yli kolmikymppisillä, tuleeko automaattisesti lähete sokeri rasitukseen? Mä siitä viimeksi kyselin niin meinas että ei tarvi mun käyä mutta kaverille, joka asuu eri paikkakunnalla, oli sanottu että iän vuoksi pitää mennä :confused: ihan niinku me vanhoja oltas!:p

Minusta täällä meillä lähetellään kaikki yli kolmikymppiset sokerirasitukseen ja kohta varmaan perheetkin varuilta. Siitäkin huolimatta, että edellisessä raskaudessa ei olisi ollut radia, eikä olisi ylipainoa tai sukurasitetta.

Minä ajattelin pyytää terveydenhoitajan vaihtoa, jos se kenelle ensi viikolla on aika, vaikuttaa asialliselta. Edellisen raskauden terveydenhoitajan kanssa ollaan jokseenkin eri planeetoilla vaikkakin hän on hyvä lasten kanssa.

Viimeksi raskauden aikana lääkärikäynneistä en saanut oikein mitään irti. Oliko niitä edes useampia, kuin se yksi, jonka muistan? Täällä neuvolan lääkärit on yleensä vastavalmistuneita, kun ei taideta muita saada.

Meillä th luki taulukoita ja totesi, ettei tule ainakaan tässä vaiheessa sokerirasituslähetettä. Alhainen painoindeksi ja ekassa raskaudessa ei ollut sokereiden kanssa ongelmaa. Ikää mulla kuitenkin on jo 35. :meh: Onpa eri käytännöt. En sinne hingu, mutta outoa, että ihan eri linja eri kunnissa/neuvoloissa.

Mua alkaa pikkuhiljaa kyrsiä koko neuvola..ei oo tullu postia eikä lääkäri soittanut tänään kilppariarvoista niin kuin oli sovittu. Puhelinnumerokin oli vaihtunut viime viikosta joten jätin sitten soittopyynnön väärään numeroon.

Täällä oli ensimmäinen neuvola tänään. :) Kaikki oli aika tuttua juttua esikoisen ajalta. :D Oli kyllä kiva käydä ja saada koko neuvola homma taas käyntiin. Nyt vaan täytyy odotella että tulee postissa aika ultraan. :)

Ääh, mun pitäis kans soittaa eka neuvola, ehkä sit keskiviikkona, jolloin koossa 7+4. Mä oon jotenkin viivyttänyt soittoa, kun viimeksi meni kesken, onneksi ennen soittoa.. Ihan kun sillä olisi mitään merkitystä. Tosin tuolla meidän kunnan sivuilla sanottiin et pitäisi soittaa mahdollisimman pian, no mä soitan mahdollisimman myöhään...

Mulla on joku megainho neuvolaa kohtaan, käynnit ovat minusta jotenkin täysin turhia ja välillä tuntuu, että saa itse luennoida heille nykyisistä suosituksista (olen alaa sivuavalla alalla töissä). No, nyt on uusi paikkakunta ja uusi täti, josko tämä olisi asiantuntevampi???

Mun oma th on kans aivan kuutamolla tyyliin kaikesta, onneks seuranta on pääosin äitipolilla ja neuvolassa ei tartte käydä kuin ehkä 4 kertaa. Mua turhauttaa tuo oma th kun se ei osaa vastata mihkään, kaikki on et teen niin kuin susta hyvältä tuntuu, jos ilmaantuu jotain ihan oikeeta kysyttävää niin ei osaa vastata. Se on varmaan kohta jäämässä eläkkeelle tai sit se on ihan burnoutin partaalla.

Mä olin tuon ekan käynnin sijaisella kun oma oli sairaana ja se se vatsa tapaus olikin..

Mul oli esikoisen aikaan aivan ihana terkka, mut muutettiin ja en tajunnut jäädä vanhaan neuvolaan joten tuli sit tommonen vähemmän mukava. Nykysin tuun kuitenkin toimeen sen kanssa jo :D Sil oli aluks aika jäätävät ennakkoasenteet mua kohtaan ja ei peitelly niitä kyl yhtään, toiselta mua hoitavalta taholta sit soitettiin ja ennettiin hiukan palautetta niin asenne korjaantui. Toi on ihan mukava/siedettävä mut se on vaan ihan kuutamolla koko täti.

TuuHei mielenkiinnolla minäkin odottelen parin viikon päässä olevaa neuvolakäyntiä. Vähän niinkun itsekin alalla niin toivon että ei ala yrittää täti liikaa. Sen kyllä huomaa. Ja luotan näissä asioissa enemmän itseeni kuin terkkoihin. Mutta menen neuvolaan tulevana äitinä ja avoimena, en ammattilaisena. Mutta hieman kyllä jännittää.

Takaisin