Neuvola

Mullakin on ihan mukava neuvolatäti, sama kuin esikoista odottaessa loppuajalla oli. Meidän neuvolassa myös on aina kaikki sujunut kätevästi, aikoja on saanut aina tarvittaessa ja soittoaikoina pääasiallisesti joku aina vastannut puhelimeen. Lääkärit olleet ihan mukavia myös. Eli en voi kyllä valittaa.

Eipä löytynyt sykettä sain kiireellisen lähetteen taysiin joten sitä nyt odotellessa luultavasti tuulimunaraskaus

Jos on alhaset viikot ni ei välttämättä kuulu sydänäänet..
Mulla on neuvolassa alkanu äänet kuuluu vasta viikolla 11+

Toivotaan että ois kaik hyvin ♡

En oo saanu viel ääniä kuuluviin, tänää 9+0. Huomenna käyn neuvolassa ja kokeillaa kuuluuko. Viimeeks kuulu helposti 9+6 ja nyt alkaa pelottaa et pikkunen on lakannu kasvamasta.. Tiiän ettei kannattas liikaa viel murehtia.. Ultraanki on viel kauheen pitkä aika :(

Mäkään en tiä vielä mitään neuvolatädistä paitsi puhelimen perusteella. Viikon päästä sitten näkee millainen on, toivottavasti ois mukava ja kokenut esikoisodottajien jännitysten kanssa :)

Mulla on ihana neuvolatäti ja neuvolan toimintaankin oon todella tyytyväinen :)

Tintsukka75: Mä pidän täällä peukkuja että kaikki ois hyvin <3

Meillä ei edes ekalla neuvola kerralla yritetty kuunnella sydänääniä, mulle ainakin sanoi täti et hyvin harvoin kuulee vielä enne vkoa 9-10. :)

Phuuh, eka neuvola takana. Ei menny kun kaks tuntia, tuntuu että eniten keskityttiin mun terveysongelmiin. Ihan mukava täti, mutta olen ihminen enkä kasa diagnooseja. Ultra-ajan sain sentään jo iltapäivälle että tarkastetaan onko siellä elämää. Jännää!

Mulla oli eka neuvola pari viikkoa sitten. Käynnillä terveydenhoitaja luetteli listastaan varmaan sen 50 eri diagnoosia, joihin tuli vastata kyllä/ei sen mukaan oliko itsellä tai lähisuvussa kyseistä sairautta. Joten siinähän se tunti meni rattoisasti ei, ei, ei, ei ole, ei... :shifty: Ehkä olisi helpompi ollut kysyä onko sinulla/ lähisuvussa joitakin sairauksia. Hemoglobiinin myös mittasi, jollakin kivikautisella puukolla, jonka jälkeen sormenpää olikin viikon arka o_O

Tänään kävin ylimääräisessä neuvolassa. Eipä kuulunu vieläkään sydänääniä :( ens viikolla kokeillaan uudestaan ..

Jennyhannele nyt on 9+1, eli ei nyt välttämättä tarviiskaan kuuluu.. Mut viimeeks kuulu helposti 9+6..

Mannikka: onko sulla aavistusta missä kohti pikkuinen vois asustella? Tuntemuksia toisella puolella enemmän tms? Meinaan, että osaisivat kuunnella todella tarkkaan sieltä missä mahdollisesti majailee. Onhan se totta, että näillä viikoilla on tuurista kiinni kuuluuko. Pitää just sattua ultran alle. Tsemppiä! Eiköhän se syke sieltä kuuluuviin tule.

Mannikka: Kurja tilanne :( Älä vielä luovu toivosta, jokainen raskaus on erilainen eikä kannata liikaa tuudittautua siihen, mitä edellinen raskaus on tuonut tullessaan. :) Oliko sua vielä ultrattu?

Jellybean ei mitään aavistusta.. Mut aika tarkkaan kyllä kuunteli ja monesta kohtaa..

Jennyhannele, kävin 6+6 ultrassa, mutta siitäkin on niin pitkään et vaikka mitä on voinu käydä.. Yritän aatella positiivisesti mut pelkoja hiipii mieleen :/

Onko sulla mannikka itsellä doppleria? Se tietysti voi lisätä pelkoa entisestään, jos ei ääniä löydä :oops: Itse olen tykännyt siitä, kun saan rauhassa ja ajan kanssa etsiä. Esikoista odottaessani sain omalla dopplerillani paljon helpommin ja nopeammin sykkeen kuulumaan kuin mitä neuvolassa saatiin.
Toivottavasti kaikki on hyvin! Tsemppiä!

Murmeliinos on.. Ja pitkistä etsiskelyistä huolimatta en itekään oo saanu kuuliviin. Neuvolan laite on pikkasen herkempi niin sillä luulis kuuluvan aiemmin..

Takaisin