Neuvola

No eihän sulla sit Popli pitäis olla mitään hätää! Jos neuvolantäti on ens kerrallakin yhtä ikävä, pyydä uutta tätiä. Mun kätilö oli viime raskaudessa tosi välinpitämätön (Norjassa kätilöt on töissä neuvolassa) ja en todellakaan aio ottaa samaa tyyppiä tän uuden tulokkaan kanssa.
 
Kirjoittelinkin jo tuolla toisessa ketjussa, että minut ultrattiin eka neuvolakäynnillä. Ei siitä etukäteen ollut puhetta, mutta kun on ollut vähän epäsäännöllinen kierto, niin terkkari sanoi että voidaan ultrata. En toisaalta ymmärrä, miksi tuota ei voisi tehdä kaikille, eihän siinä mene kuin 5-10 min ja asia on selvä. Meillä siellä oli kaikki hyvin. :happy:
 
Helsingissä ei kyllä tehä mitään ylimääräistä,ellei oo hengenhätä tms tilannetta :-( :-D vai onko muilla erilaisia kokemuksia? Ei vaan resurssit riitä.
 
Huutelen tammikuisista 2016, mulla oli rv 6+0 neuvolalääkäri joka ultrasi, kun oli niin epäsäännölliset menkat niin teki raskaudenkeston määrityksen ja ihan Helsingissä asun. Että kai nämäkin on hyvin tapaus kohtasia.. :) ja siis varmaankin tehdään just jonkun tietyn syyn takia.. :) mukavaa odotusta teille!
 
Itse varasin plussauksen jälkeen neuvolan joka on 19.1 (8+4) ja samalla puhelulla neuvolan täti varasi minulle ensimmäisen ultran neuvolalääkärille 25.1 (9+3). Onneksi maltan odottaa kun olen hieman tällainen "päivä kerrallaan" elävä. :-D
 
Helmiella, mulla on samana päivänä eka neuvola ja aika samoilla viikoilla (8+6). Sitä neuvolalääkäriä ei varailtu kun soitin neuvola-aikaa varatakseni, mutta kaipa sekin hoidetaan sillon ekan neuvolan yhteydessä. :) Mukava olis s se neuvolatäti kattelisi sillä ultralla missä vaiheessa tuo skidi on menossa, koska mulla on ollut niin epäsäännöllinen kierto.. :) Harmittaa vähän kun tuo ukko ei pääse sinne ekaan neuvolaan kun sillä pukkaa 19. päivälle jos jonkun näköstä hommaa, koulun alotusta sun muuta..
 
Helmiella, mulla on samana päivänä eka neuvola ja aika samoilla viikoilla (8+6). Sitä neuvolalääkäriä ei varailtu kun soitin neuvola-aikaa varatakseni, mutta kaipa sekin hoidetaan sillon ekan neuvolan yhteydessä. :) Mukava olis s se neuvolatäti kattelisi sillä ultralla missä vaiheessa tuo skidi on menossa, koska mulla on ollut niin epäsäännöllinen kierto.. :) Harmittaa vähän kun tuo ukko ei pääse sinne ekaan neuvolaan kun sillä pukkaa 19. päivälle jos jonkun näköstä hommaa, koulun alotusta sun muuta..

Kiva! Joo ihmettelin itsekkin kun nauvolantäti sanoi että varataan samalla lääkärille aika, mutta nyt on sekin tiedossa ja neuvolan jälkeen ei tarvitse odottaa kuin muutama päivä niin pääsee ultraan. :-) minulla ei mieheni myöskään pääse mukaan kun on töissä ulkomailla huhtikuuhun asti. Mutta haluaisi olla Skypen välityksellä ainakin ultrassa mukana :D
 
Mulla oli ensimmäinen neuvola tänään myös. Puolisentoista tuntia siinä meni jutellessa ja otettiin myös pari putkea verta ja virtsatesti (ilmeisesti klamydia). Painon ottivat myös ja verenpainetta mittailtiin monta kertaa, kun mulla on joku verenpainekammo ja saan yläpaineet ja pulssin ajatuksen voimalla sinne 200:n.. :D Olin vähän ihmeissäni, ettei edes virtsasta tehty raskaustestiä.. Ehkäpä se siitä verestä testataan sitten.
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja siinä se meni kerraten asioita ja kyselyä täyttäen. Oli puolet nopeammin ohi kuin esikoisesta ensikäynti. Mutta turha sitä on jaaritella. Sain ajan np-ultraan ja ensi viikolla pitää käydä verikokeissa. Ja koska viikkoja oli jo 9+1 ja olen kotidopplerilla saanut sydänäänet kuulumaan, niin terkkari halusi testata myös itse ja hieno syke saatiinkin kuulumaan. Hyvillä mielin jaksaa odottaa 3vk ultraan.
 
Täälläkin oli eka neuvola tänään. Reilu tunti meni jutellessa. Eniten ihan ohjeista miten varata labra-aikaa ja ultra-aikaa ja sokerirasitusaikaa jne. :wink Piti tänään jo ehtiä varaamaan nuo ajatkin, mutta iltapäivä meni sitten jotenkin kauhean äkkiä ja sitten tuli taas kaamea väsymys mikä vei loput energiat. Pitää huomenna yrittää varailla niitä, että saa töiden kannalta järkevät ajat. :)
Mukava täti oli, mutta harmi kyllä vain sijainen, eikä tule olemaan minulla sitten oikeasti.
 
Mullakin eka neuvola, sijainen oli täälläkin ja höpötellessä meni reilu tunti. Verenpaine mitattiin, paino katsottiin. Vasta ensi kerrasta lähtien aina neuvolaan mennessä pissanäyte. Nyt on ajat labraan (veri-ja pissanäyte), ultraan ja seuraavaan neuvolaan. Eipä kauheesti tullut mitään uutta tai mistä en ois jo ollut tietonen. Mutta mukava täti oli, harmi ettei oo oma :) oman näen sitten seuraavalla kerralla. Se on kyllä outoa ettei tosiaan sen enempiä varmistella että raskaana edes ollaan :D

7+2
 
Popli, kylläpä on ollu tylyä kohtelua sulla neuvolassa!! :sad001 Ite en oo vielä neuvolassa käyny mut kun plussattua varailin sinne aikaa ja mainitsin keskenmenon pelosta taustan takia, niin se vaan tyyliin sano että "joo mutta eihän sitä nyt kahesti peräkkäin käy", ihan täysin ohitti mun pelon. Miten voi ees sanoa noin kun ei semmosia voi luvata?? Se vaan sano että nähään sitten tammikuussa, kun ite teki mieli lisätä perään että nii, JOS nähdään. On se mustakin outoa että monet menee ekaan neuvolaan ilman että raskautta on varmistettu mitenkään, turhaa paperityötähän se vaan niille terkkareillekin teettää. Ite halusin käydä tälläkin kertaa varmistamassa onko siellä ketään, tuntus oudolle mennä neuvolaan kun ei ees tiiä... Viimeksi en siis neuvolaan asti ehtiny kun kkm todettiin edeltävänä päivänä.

Meillä täällä Joensuussa on monta neuvolaa, mutta vaan yhestä löytyy ultrauslaite, joka ei harmi kyllä oo just se meijän alueen. Semmosissa paikoissa varmaan herkemmin sit ultraillaan neuvolakäynnin yhteydessä.

Mulla on eka neuvola 11.1. ja sillon 9+0, tosiaan mietin kysyisinkö sydänäänten kuuntelua vaikka tiiän että ne ei välttämättä kuulu. Kun ajattelin dopplerin hankkia ja sillä kokeilla samoihin aikoihin kuitenkin. Äh, kyllä nää on jänniä aikoja! :grin
 
Eka neuvola oli tänään ja pää hajoo kaikkien muistettavien ja varattavien juttujen kanssa. :) Muuten oli ihan mukava käynti, täti (hyvä sanoa tädiks kun oli varmaan mua nuorempi) oli ihan kiva ja sokerit onneksi ihan ok, niitä aina jännitän kun on ylipainoa, vaikka aina on olleet normaalit. Verenpaine on vähän koholla, kolme viimeistä mittausta on nyt olleet kaikki edellistä korkeampia ja se tietty vähän huolestuttaa varsinkin kun on yritetty vähentää suolaa ja kahvia.

Tänään on arviolta rv 6+0 eli tosi ajoissa tuli sit käytyä, kun alunperin luultiin että olis voinut olla paljon pidemmälläkin. Nyt sitten pitää yli kuukauden odotella ultraa...
 
Mä kävin eilen ekassa neuvolassa. Ihan eka ultrattiin mahan päältä ja katteltii pientä, sit piti käyä välissä tekee pissatestit ku oli nii täys rakko. (Käskettii olla 4h pissaamatta) sit ultrattii vielä emättimen kautta etttä saatiin mitattua. Kyllä piti vähän kyyneliä pyyhkiä ku toisen sydämen äänet kuuli :Heartred se nappas meille kuvan sintistä ja sit höpistii ja otettii verikokeita ja mitattii verenpaineet yms. Puoltoista tuntia meni. :) en kyllä yhtää tykkää tosta neuvolatädistä, hirveen jyrkkä ja jäykkä nainen :/
 
Keksikää mulle joku käypä syy töihin neuvolakäynnistä! Meillä ei töissä tunneta käsitettä "henkilökohtainen/oma meno" vaan hirmu avoimesti kerrotaan, mihin mennään jos työajalla käydään. Mun työaika on 8-16 ja neuvola on klo 7.45. Mitä sanon töihin, että tuun myöhemmin? En halua sanoa neuvolaa syyksi, kun haluaisin yrittää pitää salassa vielä useamman viikon.
 
Pakko kysyä teiltä joilta on neuvolassa kuunneltu sydän ääniä, millä viikoilla ne on alkaneet kuulumaan? Meillä oli neuvola rv 8+5, eikä ääniä kuulunut dopplerilla. Terkkari epäili että minulla kohtu olisi taaksepäin kallellaan eikä siksi saatu kuulumaan. Millä viikoilla ne ylipäänsä pitäisi kuulua? Oireita on edelleen enemmän ja vähemmän mutta kuitenkin pisti vähän huolettamaan että olisiko pitänyt kuulua niiden äänten jo? Viikkoa ennen rv 7+5 nähtiin syke ultrassa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top