Mulla, tai oikeastaan meillä, oli myös tänään eka neuvola. Mies tuli mukaan, kuten ainakin täällä päin toivotaan.
Jäi tosi hyvä mieli. Terkkari oli todella mukava ja erittäin pätevän oloinen. Kuunteli huolet ja vastaili ajatuksella mm. mun ruoka- ja ruokarytmipulmailut ynnä muut. Juteltiin 1,5 tuntia; aika pitkään mun mielestä. Ei ainakaan tullut sellainen olo, ettei terkkarilla ois ollut aikaa meille ja meidän ajatuksille.
MUTTA: Käytiin läpi niitä meidän täyttämiä lippuja ja lappuja sekä samalla edellisen raskauden aikaisia tietoja. Neuvolan vanhojen tietojen mukaan sekä mä, että mies oltais sairastettu joskus herpes genitalis, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Lisäksi siellä luki jossain lisätiedoissa, että mulla ois muka vasemmassa jalassa 6 varvasta! Ei kyllä oo... Ihan ihme juttu...

Terkkakin ihmetteli, että mustäköhän nää tiedot on oikein tulleet. Onneksi saatiin nyt tiedot korjattua.
No, nyt on sitten tiedossa, milloin pitää mennä labraan (parin viikon päästä) ja milloin suunnilleen on ultra (heinäkuun puolen välin jälkeen). Kutsu ultraan tulee sitten kotiin. Lisäksi sovittiin elokuulle sekä TH- että lääkäriajat.
Jännä oli huomata, miten paljon on muuttunut siitä, kun odotin esikoista. Aika paljon enemmän itsepalvelua on nykyään. Ennen vain pissattiin purkkiin ja lompsittiin TH:n luokse tutkittavaksi. Nyt pitää itse katsoa pissasta valkuaiset ja sokerit ja lääkärikäyntien yhteydessä pitää ensin itse punnita itsensä ja mitata verenpaine. Ennen käytiin ensin terkkarin luona hoitamassa nää asiat ja sit vasta mentiin lääkäriä tapaamaan. Ei tää uusi systeemi mua mitenkään haittaa. Jännää vaan, että niin paljon on muuttunut. Niin, ja oman terkkarin puhelintuntejakaan ei oo enää olemassa...