Neuvola

MadR91

Sukkela juttelija
Helmikuunmammat 2015
Onkos joku jo varannut ensimmäistä neuvolaa? :) Mä ajattelin itse soitella ensi viikon loppupuolella, kunhan plussa on vähän vahvistunut. Josko sais semmosta aikaa et mieskin pääsis mukaan :)
 
Mä aattelin soittaa maanantaina. Jännittää kyllä sen terkkarin reaktio, vaikka se on kyllä ihan huippu tyyppi! :)
 
Whii! Täällä vois sit keskustella just kaikista neuvolakäynneistä ja muusta :)
Mua hirvittää, kun eksän kans aikanaan kävin ultrassa kun kuvittelin olevani raskaana ja lääkäri oli ihan kamala! Se sama lääkäri on vieläkin ultraääniyksikössä töissä ja käytännössä ei hirveesti valinnanvaraa, pakko sille kai mennä. Mun luokkatoveri kerto, että se on ollu nyt ihan mielettömän kamala hänen raskautensa aikana, joten vähän kyl on vaihtoehdot vähissä. Argh!
Yks vaihtoehto on käydä koko neuvola yksityisellä (johon ei oo varaa) tai sit käydä vaan ultrat yksityisellä, jollon kaikki seulontaverikokeet on otettava sit samassa paikassa jossa ultrataan. Argh!

Meinasko kukaan muu käydä varhaisultrassa? Mä ajattelin sit kesäkuun puolenvälin jälkeen, tai viimeistään heinäkuun alussa käydä kurkkaamassa kuka siellä oikeen on ja onko oikees paikas :) siis heti ku on rahaa tarpeeks! :D

Meinasitteko seulontoihin osallistua?
 
hihii, tää hoppuilija on soittanu jo neuvolatätille :D 26.6 olis eka käynti ja kyllä jänskää jo! varhaisultraa en oo oikee miettiny vielä kunnolla, ei varmaan olis kauheesti varaa mut halua kyllä riittäs :)
 
Mä oon tota ultraa miettiny että voiskohan tollasen äskettäisen varhaisen keskenmenon varjolla pyytää..?
 
mandah ainakin mää oon jostain lukenu että kunnallisillaki pääsee jostain syystä varhaisultraan mut en muista miten se oli et miksi... ite taidan neuvolassa kysästä jos vaikka heltyisivät :) tuntuu et toi keskenmenemisen pelko haittaa jo vähä tätäki yritystä ku yritän tulkita kaikkia nipistyksiä ja kipuja, tuntuu et yltyy vaan kivut mitä enemmän niitä ajattelee :sad001
 
Ens viikolla varmaan soittelen aikaa. Meillä on neuvolassa ultra( tosi huono mut kumminkin), esikoisesta ainakin ultrattiin ekassa neuvolassa n. 7-9 viikolla.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä varasin nyt varhaisultran 3.7.2015, sillon olis rv8+2 et jotain pitäis sit kyllä näkyä. :) Vielä kuukausi aikaa, mut kaipa sen kestää :D
 
hellu, ainakin jos on ollu kohdunulkoisia, on epäily monikkoraskaudesta, tai paljon keskenmenoja niin ainakin sillä perusteella täällä turussa päin olen saanu kuulla et sais varhaisultraa, muuten ei oikeen :sad001 ainakin julkisella...
 
Mä en oikein tiedä koska soittaisin. Ajattelin, että jos 6+ odottelisin. Toisaalta meidän esikoisen lastenneuvolatäti on myös meidän äitiysneuvolatäti ja 7+1 olis lapsen neuvola. Että jos vasta siellä mainitsisi. Toisaalta ehkä voisi olla hyvä soittaa ajoissa jos kesän vuoksi on ruuhkaa neuvola-ajoissa. Jotenkin ei vaan uskalla vielä soittaa :wink
 
Mulla on vähän sellainen olo, että onko pakko :D Meidän neuvolaterkka on aivan ihana, mutta en jaksa käydä taas kaikkea läpi ja jutella samat asiat uudestaan. Ne kun sattuvat olemaan vielä tuoreessa muistissa esikoisesta. Toinen vaikuttava asia, miksi en haluaisi neuvolaan mennä, on tämä kamala vatsani, joka on edelleenkin ihan hirveän näköinen ja tuntuinen. En halua kenekään koskevan tai katsovan sitä. Nolottaa ajatuskin. 8kk jo synnytyksestä, mutta vatsa on ja pysyy. Ensimmäistä ultraa odotan erittäin positiivisella mielellä. On aina kiva nähdä kuka siellä masussa asustelee! Esikoisesta en mennyt seulontoihin, mutta mietin, että nyt voisi ehkä mennä. Ehkä!
 
Meilläpäin säästösyistä yli 1v neuvola ja ehkäisyneuvola ovat kiinni kesäkuukaudet!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Ajattelin soitella neuvolaan loppuviikosta. Meidän th:n kesäloma osuu just noiden 8-10 viikkojen kohdalle niin saa nähdä kenelle joudun! Edellisessä raskaudessa oli eri th mutta hän oli niin ammattitaidoton, välinpitämätön ja vähättelevä niin vaihdettiin tytön synnyttyä tälle nykyiselle omasta pyynnöstä.
 
Mää meinasin torstaina napata luurin käteen. Harmittaa melkeen ku neuvolassa puhelinaika 12-13, vai voiko sinne muinakin aikoina soittaa? :) nyyppä kyselee .... :wink

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä nyt yritin tänään soittaa mutta varattu oli. Mulla meni pojan nukuttamisessa niin kauan että jäi vaan vartti aikaa soittaa. No huomenna sitten kai uus yritys. Kauheesti jännittää soittaa tutulle ihmiselle. Mutta ajattelin että on hyvä olla ajoissa aikojen puolesta ja sit jos onkin jotain häikkää niin on joku jolle soittaa. Kyllä niillä varmaan muihin aikoihin on asiakkaita.
 
Joo maltoin torstaihin my ass :D nyt eka neukku on sit 30.6.14 :) molemmat miehen kans herätään yövuorosta siihen :D
 
Mandah, me molemmat sit sillon kerrotaan kuulumisia!! :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei ihan Mandah, sää kerkeet ensin :wink Meillä molemmilla miehen kans just yövuoro sillon edellisyönä, ni varasin sit iltapäiväajan kun pitää sitä nukkuakin :) 14.30 meillä on. Tunnin puolentoista pyysi varaamaan, ja jo puhelimessa seposti seulonnat et mistä löydän tiedot siitä et pitää päättää käyntiä varten haluaako, et saa ajan varattua ultraan :eek: aika outoa mun mielestä puhua puhelimessa tommosesta. Vasta kun toinen on saanu plussan...

Joo ammattini vuoksi tiedän jo asioista, kuten seulonnat ja osasin heti sanoa että me halutaan ne seulonnat. Siitä nimittäin on puhuttu. :) Mut eriasia olis jos puhelimessa olis joku joka ei tiedä mitään ja joutuu netistä ettimään tiedon ja sit miettimään sitä yksin...? En tiedä onko mikään kauheen hyvä juttu.

Kuulemma hän keneltä aikaa varasin, joka ilmeisesti olis meidän oma neukkuterkka niin on lomalla just sillon ekan käynnin aikaan ja joku sijainen ottaa sillon vastaan :) Eipä se mua haittaa. Onneks on koulukirjat jos joku jää mietityttämään :wink Niinjoo ja tää palsta :wink
 
Takaisin
Top