Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äh no enhän mä malttanu oottaa :D soitin jo tänään neuvolaan ja eka neuvola 2vk päästä ja eka lääkäri missä ultrataan on kuukauden päästä! ei millää malttas oottaa

Oi vitsit teitä onnekkaita jotka pääsee lääkärien yhteydessä ultraan! :D oon niin kade! Täällä on eka äippäpolilla rv 11-12 aikoihin vasta ellei sitten mee varhais ultraan yksityiselle :)

Saan mä ainakin kelakorvauksen otsta varhaisultrasta kun tänään kysyin :) ja ei oo mitään erityistä syytä.

Hyvä :) joissain paikoissa ei meinaan saa :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Enää kaks viikkoa varhaisultraan!! :D huiiiiii!

Ajattelin odotella 6+viikoille ennen neuvolan varaamista. Keskenmenoja 2 ollut aika tarkkaan viikolla 6+0. Ei tarvi sitten perua aikaa.. mutta kohtahan se jo aika onkin. Kesällä neuvolassa lomat ym sotkee aikoja ni ei liian pitkälle viiti venyttäkkään..

Soitin tänään neuvolaan ja jäi kyllä aika paska fiilis. Kun sanoin, että mulla puolivuotias vauva niin hänen kommentti oli "niin siinä käy kun on paikat vielä auki!" Joo, kyllä itsekin ymmärrän, että ainahan siinä on omat riskinsä jos ei suojaa käytä. Ja tämäkin lapsi on toivottu, minä kun olen jo yli 30, niin ei sitä hirveästi senkään takia halua odottaa. Että hyvillä mielin sitten ensimmäiselle nevolakäynnille, joka onneks on vasta heinäkuun puolessa välissä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^^^^^ Mur, että mua sitten ärsyttää noi neuvolatädit mitkä on tasan väärällä alalla....:angry4

Tosi asiatonta käytöstä neuvolatädiltä Semla. :( Koita olla ottamatta itseesi, en tiedä mikä noita joitain ihmisiä jurppii. Onko kateutta vai yksinkertaisesti vaan omaan elämäänsä kyllästyneitä.

Minäki varasin heti neuvolaan ajan :D Sain 15.7. ajan eli oisin sillon jollain rv 10. Ei kyllä malttais oottaa sinne asti :D

Semla: Aika rumasti sanonu kyllä terveydenhoitaja :angry3 Luulis, että ammattilainen miettis vähä ennen ku suunsa aukaisee. Jotkuhan tosiaan alottaa heti sen yrittämisen, että mitä se sille terkalle kuuluu millon oot raskaana. Ei kannata välittää...

Tein plussan sunnuntaina 8.6 ja eka neuvola oli 9.6. Nopealla aikataululla, koska mitään tietoa ei ole että millä viikoilla olen :D pillerit lopetin huhtikuussa ja menkkoja ei tullut...

Semla, aika inhasti todettu terkalta... ikinä en ite kyllä sanois kelleen mitään vastaavaa :/

Mä varasin eilen aamulla ekan neuvola-ajan, joka on nyt sitten 26.6. Jäi kyllä tosi hyvä mieli, kun puhelimeen vastasi se sama aivan ihana täti, joka hoiti mua ensimmäisen raskauden aikana silloin reilu 9 vuotta sitten ja meidän pientä myös ekat pari vuotta, kunnes me muutettiin.

Hän ei valitettavasti tule olemaan terkkarina tällä kertaa, koska on edelleen normaalisti siellä "meidän vanhassa neuvolassa". Hän vain sattui nyt poikkeuksellisesti olemaan kesälomittajana neuvolan puhelinpalvelussa. Hän muisti meidät ja kyseli kuulumiset; ihmetteli onko meidän neiti todella jo kohta 9v. Juttelimme melkein 20 minuuttia.

Hymyilytti koko päivän tuon puhelun jälkeen. :)

Ajattelin viikon päästä soitella neuvola-aikaa, ku on ehtiny tähän raskausuutiseen totuttelemaan ja rauhottaan pelkoa keskenmenosta. Aion myös tiedustella tuota varhaisultra asiaa, koska La:n ajankohta on hieman epäselvä. Asuin ensimmäistä lasta odottaessa aivan toisaalla, joskohan täällä uudessa paikkaa sellaisen saisi kunnallisesta. :) Voi kunpa kaikki vaan menis hyvin. Useamman keskenmenon saaneena ei millään uskaltaisi vielä kauheasti iloita asiasta.

Mä kanssa ajattelin odottaa vielä viikon tai 2 nyt vasta 4+5 :) ja sellainen olo että mitä tahansa voi tapahtua.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä myös ensimmäinen neuvolakäynti varattuna, joka sattuu heinäkuun alkuun. Rv 8+4 silloin. :Heartpink
Olen itse myös miettinyt koti-dopplerin hankkimista. Onko teillä kertoa hyviä ja huonoja kokemuksia sen käytöstä? Ajatus siitä, että saan kuunnella toisen sydänääniä silloin kun haluan houkuttaa paljon. :Heartpink

Itse varasin neuvola-ajan 10.6. kun eka plussa oli 9.6. :D Saatiin aika 1.7. Toivottavasti tää mukula ei oo yhtä malttamaton ku äiteensä että pysyy suht ajalleen mahassa :)

Ultra on tosiaan siellä rv 11-12.
Ostin juuri tori.fi:stä sen doppler-laitteen, joten voi ite sit jo kuunnella kotona, jos ne vaan löytää :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Tittidii, enää 1 viikko ja 4 päivää varhaisultraan!! :)
Dopplerin tilaan vasta kesäkuun lopussa kun palkka kilahtaa tilille, mut aion sen kyllä tilata! :) Sit oliski jo 9 viikko menossa kun palkkaa tulee... :D

Dopplerissa yks ainoo huono puoli vois olla se, jos ei joku ilta löydäkään niitä sydämenlyöntejä...

Mulla neuvola juhannuksen jälkeen ja ultra menee sinne heinäkuun lopulle ku ollaan just rv 10-11 reissussa. Lisää jännitystä siis?

Takaisin