Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä pääsin kunnalliseen varhaisultraan kun sanoin mun neuvolatädille, joka siis hoitaa meidän lapsienkin neuvolakäynnit että haluan sinne mennä. :) Joskus siis näinkin. Ja säästyi pennosia rutkasti!

Täällä on kaks lääkäriasemaa, ja toinen on mehiläinen, ja aattelin että siellä ois vielä kallimpaa.. Normaalisti tuolla ois maksanu 200€, mutta tolla lääkärillä oli joku oma taksa :) Saahan siitä vähän kelakorvausta, mutta en kyllä tiedä paljonko :) On toi summa sen väärti sitte kun saa tietää, että siellä on kaikki ok, tai ei ole ok..

Joo kyllä mielenrauhan takia voi vähän maksaakin. Ekasta ja kolmannesta maksoin, toisesta pääsin kunnalliseen ja nyt tästä pääsen. Jos en olis päässyt niin olisin kyllä maksanut siitä että pääsisin varhaisultraan.

Meillä on 1v neuvola 27.6 niin siinä samassa pyydän aikaa itelleni :) Mitään kiirettä mulla ei oo täyttämään pinoa lappuja ;) Ja muutenkin täällä käytäntö et rv 7-8 yleensä eka neuvola ja sit siitä eteenpäin kerran kk. Rv 32 -> 3 vkon välein. Rv 37 -> käydään sitten jo kerran viikossa :) Uudelleen synnyttäjänä näitäkin saa karsia :/ Mut toisaalta kuka jättäis sydänäänten kuuntelun väliin <3

Mites muuten muilla sokerirasitus? :) En tiedä onko koko satakunnan alueella mut porissa ainakin on nykyään pakollinen (tai no siis eihän mikään pakollista oo) rasitus. Eli meikäläinen menee istuskelemaan labran aulaan muutamaks tunniks rv 11-12 tienoollaa :/ Hyih!

Mä olin esikoisesta kahdessa sokerirasituksessa, iän (silloin 26) ja sukurasitteen vuoksi. Ei ollut yhtään niin kamalaa kuin pelkäsin, pahaa se litku oli mutta lueskelin kirjaa ja aika meni nopeasti. Arvotkin oli oikein hyvät. Oletan että nytkin joudun.

Mä olin esikosta sokerikokeessa raskauden puolessavälissä. Pienen ylipainon takia. Nytkin varmasti joutuu sen ja iän vuoksi.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Joo täällä kans tiedossa sokerirasitusta rv11-12.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Nyt on varattu varhaisultra yksityiselle ens viikon maanantaiksi 16.6., jolloin ois viikkoja ~6+5 (JEE!) ja eka neuvola (~7+6) ois sit ti 24.6. jos ja kun elävä toukka löytyy varhaisultrasta... Oon edelleenkin TODELLA skeptinen, pitäis vaan olla innostunut ja iloinen, mutta ei vaan vielä oikein pysty ennen kuin näkee, että kaikki on hyvin ja oikeassa paikassa.

Hih, mä en malttanu xD Varasin neuvola ajan kuitenkin :D 27.6. olis meidän pikku nupun eka neuvola <3 äiti pääsee samana päivänä neuvolaan ku pienin jäbä joka muuten täyttää tuona päivänä 1v :) <3

Varasin neuvolan myös, 4.7 olisi ja rv 8 sillon menossa. :) kovin mukavalta tuo uusi täti vaikutti, ei vaan osannut sanoa mun lääkkeistä mitään että onko ok niitä syödä nyt.

Mikä on Se numero mistä noita lääkejuttuja pysty kysyy? En muista enää. Joku t:llä alkava Se oli.

Täällä ennätin jo porata ja olla paha äiti kun en ollut vielä saanut neuvolaa varatuksi, kunnon plussa siis 5.6 viime viikolla lähes huostaanottoja siis pelkäsin :) täytyypä ensi viikolla alkaa varailemaan viikkoja siis 4+2 :)
Vaadin vaikeana potilaana kaikki ultrat ja testit iän 32 ja suvussa esiintyneen oudon neurologisen sairauden vuoksi :)

Mun ois pitäny mennä edellisessä raskaudessa sokerirasitukseen, mutta en halunnut ja neukkutäti sanoi että kun ei oo mitään epäilystä että olis mitään niin ei tarvinnu mennä. Nyt on vaihtunu siellä taas täti joten toivon että on yhtä supea asian kanssa :D Tietääkö kukaan että paljonko saa kelakorvausta varhaisultrasta?

Varhaisultrasta ei saa kelakorvausta ellei ole jonkin syyn edellyttämä se varhaisultra :) (esim. Aikaisempi kohdunulkoinen tms)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Mulle ei varmaan taaskaan tehdä sokerirasitusta. Ei ole mitään sellaisia syitä miksi se tehtäisiin. Hyvä niin. :) Janeh, mä katoin että sulla onkin ihan saman ikäinen poika kuin meillä nuorin. Meidän nuorin täyttää heinäkuun 10 pvä 1 vuotta. :) Miten muuten saa lisättyä tuohon alas nuo tiedot jo olemassa olevista lapsista ja muista jutskuista? Mihin ne kirjoitetaan että ne näkyy tossa?

Kolmenäiti ja janeh täälläkin heinäkuussa vuoden täyttävä pikkunen!! :) mä en oo vielä varaillu neuvolaa, haluisin jo heti soittaa mutta tuntuu hirveen hätiköidyltä :D mä en joutunu ekassa raskaudessa sokerirasitukseen ja toivon etten tässäkään, mut vähän kyllä pelkään nyt joutuvani.

Mä pääsin ekassa raskaudessa ilman mitään "syitä" rv 9 ultraan, luulin että se kuului ihan normaali käytäntöihin. Tietenkin sitten rv12 sitten taas nt ultraan jne . Ei millään kyllä malttais oottaa että pääsis näkemään sen pikkusen sydämmen sykkimässä :Heartred

No eipä oo sit paljoo ikäeroa! :) Tuolta omista asetuksista saa ainakin laitettua oman sanan :) Ja sit on tietty stickereitä joita saa tehtyä ainakin niin et klikkaat jonkun omaa ni avaa sen sivun jossa saa tehtyä :)

Mie varaan neuvolaan ajan vasta joskus ehkä rv 7 jälkeen. Ei kiirettä ku ekal kerralla vaa täytellää papereita ja jutellaa. Ja kotona mulla on dobleri eli sydänäänien kuuntelu laite et ei senkää puolestä kiire. :) ja tääl pääsee ultraan aika helposti pyytämällä ku neuvolassa ultrauslaite.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin