Neuvola, ultrat ym.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jelppis, otan osaa edellisen raskautesi puolesta. Esikoisellani todettiin np-ultrassa voimakas turvotus ja tutkimuksissa kävi ilmi, että hänellä oli Turnerin syndrooma. Hän kuoli kohtuun viidennellä kuulla.

Kristinaff, todella kamala tilanne ollut teiläkin! Otan osaa. Ei ole helppoa menettää omaa pientään. Vaikka ei ole vielä edes saanut häntä "valmiiksi". Meillä onneksi on jo yksi ihana poika, joka on ollut suuri apu surutyössä. Mutta oli rankka päätös keskeyttää raskaus. Silloin oli vko 13+6.

Jelppis, ihanaa että sinulla on poika ja minulla tyttö, molemmilla omat suojelusenkelit pilvenreunalla ja nyt molemmat myös raskaana. Voimia tähän raskauteen. Toivottavasti kummallakin menee hyvin. Itse tässä jännittelen, eteneekö kaikki hyvin, kun erehdyin eilen tekemään viikkotestin, jossa viikot eivät olleetkaan edenneet :/ Täytyy vain toivoa parasta.

Voi ei! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Oletko neuvolasta kysellyt voisitko päästä ar-ultraan kun on tällaine tilanne? Meille ainakin on sanottu, että jos on taustalla jotain ongelmaa niin pääsee tarvittaessa tarkempaan syyniin.

Minulla kun lapsettomuushoitojen tuloksena tämä plussa, niin päästän suoraan varhaisultraan. Eilen soittelin asiasta ja aika tullee johonkin parin viikon päähän :)
Täällä oli painokeskustelua aikaisemmin, me on käyty jo niin monet tutkimukset ja inssit ja ivf:ät ja mies kaikissa mukana, kun yhteinen projektihan tämä on. Eipä oo kropassa enää häpeiltävää :D

Jelppis, kyllä vaan. Ultra-aika on varattu lapsettomuusklinikalta 9.10. Toivotaan vain, että on sitä kuuluisaa hcg:n vaihtelua.

mithra, sama juttu. Sen verran on tullut leviteltyä alapäätä lääkäreille, että tässä nyt ei jaksa enää kilosta siellä tai täällä niin skitsoilla :)

Kristinaff, miten sinua on neuvottu laskemaan raskausviikot siirron jäljiltä? Edellisistä kuukautisista vai siirtopäivästä+alkioiden ikä?

Täällä eka neuvola 29.9 (7+5) ja varhaisultra, joka täällä meidän kunnassa kuuluu kaikille on 6.10 (8+5). Onneks ei oo enää ku vajaa pari viikkoo ni näkee onko masussa kuinka vilkasta elämää <3 Uskaltaa alkaa nauttimaan sitten..

Paino on mullekkin aika arka asia. Varsinkin jos mies sen kuulee. Mä kun laihdutin joitan vuosia sitte 20 kiloo ja olin sillon normipainonen, mut jostain syystä se on tasasesti taas noussu sen 10kg takas. Meinaan neuvolassa sanoo et paino on mun ongelma ei sen ja täts it :finger::p

mithra, ihan edellisistä menkoista vain. Mulla siirrettiin 6pv ikäinen blasto, joten ovulaation ajankohdasta oli ehtinyt mennä jo melkein viikko :) Viikot täsmentyy sitten ultrassa kuitenkin. Ei se laskettu aika kuitenkaan ole kiveen hakattu syntymäpäivä :D

6fc2288f93881ac36d4ed985da7d7afb

6+1 viikon vähemmän, mitä olin laskenut. Sydän sykkki ja normaali raskaus <3

itse varmaan joskus rv 6 soittelen neuvolaan, toivon mukaan nyt sinne asti päästään:) toivon kyllä että sykkeet kattois kuitenkin ekalla neuvolakäynnillä, on tosin itsellä sellanen ihan perus doppleri myös kun tuli keskenmenneessä sellanen kerittyä hankkimaan

Kellään ollu/tulossa mies mukaan ekaan neuvolaan?

Mä oon aiemmat raskaudet kokemut lähes tulkoon yksin, niin hullulta kun se naimisissa olleelta kuulostaakin mutta kuitenkin... Ei ois voinu vähempää kiinnostaa silloista miestä.
Noh, nykyinen (jonka kanssa ei vielä edes saman katon alla asuta) olisi kovin innoissaan tulossa mukaan neuvolaan.
Mua ajatus vähän "tökkii" et mitä se nyt muka siellä tekee...? Onko vähän outoa jos tulee tai outoa et minä ajattelen näin?
Ultra on asia erikseen.
En sitten käynyt varhaisultrassa vaan päätin odottaa sitä mikä kunnallisella noin rv 12 on. Katsoin vanhoista neuvolakorteista että on tehy 11+2 rv (2008 ja 2009).

Mulla eka neuvola maanantaina :)
Ja ultraan taitaa olla noin 3 vko

ei minulla mies esikoisen mukana neuvolassa käynyt, en kyllä sitä kokenut mitenkään tarpeelliseksikaan, eikä tuo kyllä sen enempi sinne mukaan kysellytkään :grin en kyllä tässäkään aikonut mukaan kysellä ja ite lähinnä haluan vaan kuulla ne sykkeet ja sit ultrat on aina ihania mutta muuten en koe oikein tarpeelliseksi koko neuvolaa:oops:

Memili mutta eikös miehelläsi ole ihan yhtälailla oikeus osallistua kaikkeen alusta asti -jos niin kovasti vielä haluaa? :) Siis en tarkoita tuota yhtään millään muotoa piikittelevänä kommenttina -en vain osannut paremmin asiaa ilmaista :D Mutta jokainenhan toki varmasti kokee asiat eri tavalla. Itse ainakin olen enemmän kuin mielissään että mies on itse oma-alotteisesti halukas olemaan kaikessa mahdollisessa mukana alusta alkaen. Ja minusta tuntuu että se onkin ihan hyvä miehille..koska eiväthän ne millään voi pysyä samalla tavalla kärryillä raskaudesta ja koko asiaan suhtautumisesta kuin me äidit. Osallistuminen neuvoloihin sun muihin varmasti auttaa sisäistämään asiaa paremmin :) Vaikka neuvolakäynnit olisikin vain liiba-laabaa..
Jos oma mieheni ei olisi kiinnostunut olemaan mukana, niin saattaisin kokea sen välinpitämättömyytenä. Eri asia olisi jos hän ei vaan haluaisi lähteä sinne paikan päälle mutta haluaisi palavasti kuulla kaikki käynnin jälkeen.

nii joo siis pitää vielä lisätä että oma mies kyllä aina kyseli neuvolakuulumiset mutta ei tosiaan paikan päällä mukana käynyt:)

Onnea vielä hyvistä uutisista jl86!!

Mun mies kysyi multa, että mihin kaikkialle haluan hänet mukaan ja sovittiin nyt ainakin alustavasti, että ensikäynnille neuvolaan + muillekin pelkille neuvolakäynneille menen itsekseni, mutta ultriin hän tulee mukaan ilman muuta.

Takaisin