Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään meillä oli eka virallinen neuvola. :) Labra tulokset oli tullu ja ei oo menny kesken vaikka niin epäilin niistä viimeviikkosista hyytymistä. :) Nyt on mieli korkeella. :smiley-angelic003

Sain ultra ajan ensi viikon tiistaille. Ja vähän ihmetyttää et noinki pian pääsen. :) Mut ilmeisesti se neukku tajus et mähän en enää jaksa tätä epätietosuutta... :D

Sokerirasitus olis 14.5 ja nyt jo ärsyttää sinne meno kun se on niin tuskaa ollu joka kerta siellä istuu 2tuntii...

Ihania ultrauutisia!! :) Täällä niin kovasti jännittää, ensiviikolla 9.4 on eka neuvola ja ultra iltapäivällä. Toivon niin että kaikki olisi hyvin.. Pelottaa ja jännittää aivan kamalasti. Ultran jälkeen tässä varmaan sitten itsekkin uskaltaa alkaa iloitsemaan :) Nyt kun olo ei ole mitenkään erilainen normaalioloihin verrattuna niin ei edes usko että on raskaana..

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja aikaa vierähti huimat 1,5h. Oikein mukavalta vaikutti neuvolan täti ja valtavat määrät saatiin esitettä ja labramatskua mukaan. Vilkaistiin sinne masuunkin ikivanhalla ultralla tosta mahan päältä. Ensin meinasin ihan tuskastua, kun ei siellä näkynyt ketään, mutta lopulta löytyi rämisevästä kuvasta meidän pieni nakero ja pienen sydämen vinha syke :Heartred :love7 Kuinka onnelliseksi voi ihminen tulla :Heartbigred mieskin ihan täpinnöissään, kyseli naama kiinni ruudussa, että onko hän tässä? entä tässä? :grin neuvolantätiä lievästi hymyilytti.. :wink np-ultra olis 17.4. ja labrat ensi viikolla. Tästä se lähtee :rolleyes:

Nyt siis rv 9+5.

Heippa! Maanantaina käytiin miehen kanssa ekassa neuvolassa, hirmunen määrä tietoa ja lippuja ja lappuja joista meni pää vähän pyörälle! Onneks se mies oli mukana kuuntelemassa, mitä aikoja pitää varata milloinki. :grin Keskiviikkona kävin ultrassa jossa määritettiin raskauden kesto, epäsäännöllisten menkkojen takia (kiertoväli heittänyt jopa 10päivää). Jännitti ihan hirveesti mennä sinne ja olin pari päivää vaan miettinyt että mitä jos siellä ei näykkään mitään vaan uskottelen vaan niin paljon itselleni olevani raskaana että menkat ei tuu ja pieniä oireita on. Mutta suureks helpotukseks, siellä näkyi meidän oma tyyppi ja sydämen sykkeet! :love017 Mies ei tonne päässyt mukaan, mutta sain onneks kuvat mitä sitten ihasteltiin kotona yhdessä :) Itse olin laskeskellut että olisin eilen ollut menossa päivissä 9+4, mutta pari päivää otettiin siitä takapakkia, eli eilen olikin 9+2 ultran mukaan. Ei siis onneks suuri heitto! :) Nyt tekis mieli kuuluttaa kaikille että hei tiiättekö mitääää!! :happy093.Mutta parempi silti vielä pitää suu supussa :rolleyes:

Onnea norelli hyvistä ultrakuulumisista. On se vaan niin ihanaa. Mitä tuolloin 9+ viikolla siellä voi tarkalleen odottaa näkevänsä? Mulla la-ultra silloin, taitanee sattua n. 9+1. Kävin tiistaina (7+1) ja siellä näkyi sellainen sykkivä pilku papunen. :) :love7

Meillä oli tänään myös eka neuvola joka vastasi kovasti norellin kuvailua. Neuvolajoitajamme on kylöä tosi kiva.

No papusta muistuttava tyyppi siellä nytkin oli, ja tosiaan se sydämen syke näkyi ihan selkeesti, pienet käden ja jalan tyngät sieltä ultraaja osas mulle näyttää myös :) <3

Kiva, kädet ja jalat tulee sitten jo uutena nähtävyytenä JKMH. Katselin että noilla viikoilla alkaa myös alkion ensimmäiset hermoimpulsit ha tahdottomat liikkeet, mutta tuskin niitä (liikkeitä) vielä näkyy etenkään niin alkuviikosta. Hurhaa että tuosta muutama viikko eteenpäin ja pikkuinen heiluu siellä jo ihan kunnolla! (Olin mukana ystävän nt-ultrassa) <3

Täällä oltu niin huonovointisena ettei ole jaksanut kirjoitella. Lukemassa kyllä käynyt! Eka ultra oli pari viikkoa sitten. Pieni sydän löi vimmatusti <3 eilen eka neuvola ja saatiin sydänäänet kuulumaan. Huh uskaltaakohan jo iloita vapaammin.. hemoglobiini oli vain 112, ihmekkään kun väsyttää.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli tänään ensimmäinen ultra! Ja siellä se sydän sykki :love2 Tuntui niin epätodelliselta. Oli kiinnittynyt ihan oikeaan paikkaankin! Apuva :love2 TULEEKO MEILLE OIKEESTI VAUVA!!! :love7

Mulla olis menkkojen mukaan ollut rv 7+3, mutta niin kuin arvasin niin hyppäsi yli viikolla taaksepäin, eli nyt ollaankin vasta rv 6+2. Hiukan siis piteni taas alkuraskauden jännitysaika.. Uusi la 26.11. Jännittävää! Seuraavaan ultraan (nt) tasan 6 viikkoa!

Sain muuten ultrasta sekä kuvia että DVD:n niin että kuuntelimme ja katselimme sydänääniä vielä omasta telkkarista äsken kotona! Ihan mielettömän hyvää palvelua! Ja lääkäri oli ihana, käytti ultraamiseen yli puoli tuntia ja maksoi vain 90€! Eli jos asutte Turun alueella voin suositella lämpimästi VS lääkäripalveluita :love2 http://www.vslaakaripalvelu.fi/www.vslaakaripalvelu.fi/Tervetuloa.html

Hei ihan uusia kaikki nämä jutut ... :) joten Osaisiko joku viisaampi neuvoa? Ensimmäinen ultra oli viime keskiviikkona ja siellä näkyi kuulemma tosihyvän näköinen ruskuaispussi ja alkio. Mutta sydämmen sykettä ei näkynyt. Hoitaja sanoi olevan normaalia alkion kokoon nähden joka vastasi viikkoja 6. Huolestuttaa vaan tuo kun joillakin on jo kuulemma näkynyt. Seuraava ultra varattiin 2 viikon päähän. Sitte löydettiin myös kysta munasarjasta joka oli kuulemma luultavasti tullut irronneen munasolun tilalle. (Anteeksi epäselvä viestini :D)

Huutelen lokakuisista mutta tosiaan Äidiksi2014? käytiin miehen kanssa myös siellä VS Lääkäripalvelussa varhaisultrassa ja suosittelen kanssa lämpimästi! :) Lääkäri oli erittäin mukava ja kertoi tarkkaan kaikkea missä on mikäkin ja käynti oli muutenkin erittäin positiivinen! Meillä oli tuolloin 7+1 (nyt 11+5) ja vieläkin välillä tulee katottua sitä dvd:tä odotellessa ens keskiviikon nt-ultraa ja kuva on jääkaapin ovessa :) <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Heips. Te jotka käyneet yksityisella varhaisultrassa, minkälaisissa hinnoissa käynnit on ollut?
Meillä eka neuvola ensiviikon torstaina jolloin vk 8+5. Ultra vasta 6.5 ja mieheni jo silloin toisella puolen maailmaa töissä, olisi kiva ehkä varmistaa ennen lähtöä kaiken olevan kunnossa. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ehdinkö jo hehkuttaa, että np-ultra on vapun aattona. Ja mieskin tulee mukaan! Eli vappuna kerrotaan myös perheille ♡ ja silloin siis kasassa tasan 12vkoa ♡♡♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Meillä on nt-ultra 16.4. eli ennen pääsiäistä. Vielä puolitoista viikkoa siis kitkutellaan tietämättömyydessä! Aargh. Tänään iski taas sellainen pelko, että entä jos siellä ei olekaan mitään enää elossa kun mennään ultraan tai jos olikin tuulimuna. Ihan hirveää! Kylllä voisi ar-ultra kuulua Suomessa neuvolapalveluun, tämä odottelu ja tietämättömyys käy varsinkin ensiodottajan hermoille. Noh, neuvolasysteemi ja raskauden seuranta taitaa muuten olla huippuluokkaa täällä verrattuna moneen muuhun maahan, ei pitäisi siis valittaa. :rolleyes:

Kaikki menee Autumn hyvin, usko pois!! Puolitoista viikkoa ja sä saat nähdä pienen vaavisi ♡☆♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

esikko1 on ihan normaalia ettei sydämen syke näy vielä 6. viikon alussa. Mä olin itse vatsakipujen takia ultrassa rv6+0 ja silloin näkyi ruskuaispussi ja alkio, mutta ei vielä sykettä. Menin uuteen ultraan 7+0 ja siellä sitten jo näkyi syke. Tsemppiä seuraavaan ultraan, kyllä siellä kaikki on hyvin :smiley-angelic003

Mä olin tämän viikon tiistaina lääkärin vastaanotolla ja samalla otettii (taas) ultra. Kaikki on hyvin ja vauva oli kasvanut :Heartred Ensin lääkäri mittasi ja sai 12,5mm, joka vastasi rv7+3, mä olin silloin 8+1 ja huolestuin että tähänkö tämä nyt jäi, kun pitäisi tosiaan olla enemmän viikkoja. Mutta lääkäri lohdutti että tässä vaiheessa on vauvasta vaikea saada ihan millilleen tarkkaa mittaa, kun riippuu missä asennossa pikkuinen on. Lääkäri käänteli ultran päätä ja otti uuden mitan ja tulos oli 13,5mm ja nyt millin pidempänä vastasi rv8. Ja kun tosiaan tuolloin 7+0 crl oli 10mm niin olihan sintti kasvanut hurjasti laughing7

Hei ihan uusia kaikki nämä jutut ... :) joten Osaisiko joku viisaampi neuvoa? Ensimmäinen ultra oli viime keskiviikkona ja siellä näkyi kuulemma tosihyvän näköinen ruskuaispussi ja alkio. Mutta sydämmen sykettä ei näkynyt. Hoitaja sanoi olevan normaalia alkion kokoon nähden joka vastasi viikkoja 6. Huolestuttaa vaan tuo kun joillakin on jo kuulemma näkynyt. Seuraava ultra varattiin 2 viikon päähän. Sitte löydettiin myös kysta munasarjasta joka oli kuulemma luultavasti tullut irronneen munasolun tilalle. (Anteeksi epäselvä viestini :D)

Koita olla huolestumatta :) Helpommin sanottu kuin tehty...Itsellä lähes samankaltainen tilanne, viikot ei täsmännyt menkkojen kanssa. Ekalla ultrauksella näkyi vain nesterakkula. Olin aivan varma että on tuulimuna tms. Jouduin myös odottamaan reilu viikon seuraavaa ultraa, silloin löytyi sikiö ja syke vastas viikkoja 6+3. La aika ei pitänyt menkkojen mukaan yhtään paikkaansa. Vaan tämä papu oli saanut alkunsa ihan kierron loppuvaiheessa. Odottaminen ja epätietoisuus on niin ressaavaa. Tsemppiä sinulle :)

Te jotka olette seulontoihin menossa, niin kuinka tarkalleen osuu verikokeet? Kun pitäisi tasan RV 10(+0) olla.. Kun mulla vaihtuu rv sunnuntaisin, ja maanantai on pyhä, niin menen "vasta" RV 10+2. Kun vielä silloin ekalla neuvola kerralla niin painotti sitä, että pitäisi just sinä päivänä mennä :O

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Takaisin