Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aivan kauheaa... pelkohan tässä heräs itellenikin .. otan paljon osaa teille kaikille kelle KM tullut ♡ :( itselläni 28.4 eka ultra ja nyt rv10... pelottaa juurikin ettei siellä sydänsyki tai muuta :'(

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

anteeks,ei siis todellakaan ollut tarkoitus ketään teistä muista saada paniikkiin!ei todellakaan! mä olen ihan varma,että kaikki meee hyvin teillä.ainakin mä itse olen sitä mieltä et mein vauvan tänhetkinen tilanne ja mein hektinen elämä ja uus tulokas eivät olisi sopineet keskenään laisinkaan ja siksi parempi kenties näin.kenellekään ei anneta enempää kun mitä jaksaa kantaa ja ehkä mun mittani täs kohtaa tuli täyteen. ja niinku tähänki asti,ilman ehkäisyä jatketaan,eli jos on tullakseen niin sitten tulee. parempi nyt vaan et saan aikaa tottua ajatukseen et en ehkä vielä pitkäään aikaan saa mun pientä kotiin. ihan näin järjellä ajatellen,parempihan mun on täl hetkel laittaa uuden vauvan haaveet narikkaan kunnes elämä on taas jotenkin normaali.

Hei! Tsemppiä teille keskenmenoja kokeneet!

Mä jostain syystä koko ajan mietin, että muutaman viikon päästä sitä sitten tietää onko raskaana vai ei. En tiedä onko jokin mielen suojelumekanismi, vaikka mitään ei varmasti auta.

En ole vielä saanut aikaa neuvolaan ja alkaa jännittää onko lähete mennyt perille. Edellisessä rakkaudessa oli jäänyt hoitamatta... Asun ulkomailla, niin täällä siis haetaan tk-lääkäriltä lähete neuvolaan. Lääkäri lupaili, että päästäisiin julkiseen varhaisultraan, kun kierto epäsäännöllinen. Tällä tahdilla ei varmaan kohta voida puhua enää varhaisultrasta... Kierron mukaan olisin varmaan jo RV 13 ja se päivä on vielä papereissa. Onneksi tiedän, ettei vielä niin pitkällä.

Alkuraskauden ultrassa käytiin RV 6+6. Syke löytyi, mutta koko viikkoa pienempi. Yritän olla murehtimatta...

SophieAmelia RV 8+4

mulla vuotoo ollu koko ajan niin miettiny koko ajan, onki matkalaista enää...

Kyllä nuo uutiset saa niin surulliseksi, mutta myös tajuamaan että kaikki ei aina mene niin kuin haluaisi. Olen kyllä todella pessimistinen ihminen muutenkin että en kerro kyllä kenellekkään perheen ulkopuoliselle vasta kun ollaan 12+ viikoissa.

Vaikka eilen ultrassa kävin ja siellä pienen pieni sydän sykki niin kovasti <3 Viikot vastasi 6+5 eli ei heittänyt kuin 2 vrk :P
Täytyy yrittää pysyä posiitivisena eikä pelätä turhaan, mutta välillä se pelko vaan hiipii. Itselläni ei ole mitään keskenmenoja eikä mitään taustalla mutta silti pelottaa välillä. Tsemppiä kaikille =)

neuvolas olin, kauheesti paprui täyteltäväks...huomenna olis lääkäri ja ultra..nyt keksin mitähän mä keksisin töissä syyks et pitää mennä lääkäriin :D

Ensimmäinen neuvola takana, ei täti uskaltanut sydänääniä kuunnella kun vasta 9+4 ja jos niitä ei olis kuulunu niin sano ettei halua mulle sitä tuskaa tuottaa... kun ei näillä viikoilla ne välttämättä edes vielä kuulukaan :) Sanoin jo neuvolatädillekin että ei vielä kesänaikoja varailla hänelle. Ei ennen kuin ultra on takana ja tiedän että Pömpylä malttaa vihdoin viimein pysyä matkassa :cool:

Olinpa ketku ja hain jo alkuviikosta kaverilta dopplerin lainaan :oops: nooh, alkuviikosta ei kuulunu kun oma syke... tänään sitten aattelin rohkastua ja rauhassa koittaa kuunnella mitä kuuluu vatsasta... ensiksi oma syke ja vierestä se mahdoton tak,tak,tak,tak,tak,tak kuului :p:Heartred Nauhotin puhelimeen vielä, että voi heikkona hetkenä kuunnella :rolleyes:

Nyt vaan varpaaat,peukut ja korvat solmuun että tämä kestää loppuun asti :)

Pahoitteluni km:n saaneille... :sad001

Ensimmäinen neuvola takana. Neuvolatäti harmissaan että mieheni jolle lapsi on ensimmäinen on estynyt tulemaan ultraan toukokuun alussa, koska on silloin ulkomailla töissä. Täti käski hypätä pöydälle makaamaan hja kokeili ultrata vatsan päältä, harmitteli iän ikuisen vanhaa vehjettä mutta löysi pienen asukin köllimästä. Sydänäänet ei kuitenkaan kuulunut kun kuunnella yritti. Hih. Olen niin tohkeissani! Rv 8+5.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Lääkäris ja ultras käyty..6+5..ja uudeleen alkuraskauden kontroli ultra parin vkon päästä..varmistetaan sikiön koko..lääk. mielest ois isompo kun kohtu kasvanu enemmän...syke oli todella vahva..ja vilkas x) vuodot ei johdu kohdusta :)

Täällä odotellaan tulisilla hiilillä tiistain la-ultraa. Etenkin kun se punerva valkovuoto pelotellut tällä viikolla ma ja ke. :( Tosin vain yhdellä vessakäynnillä noina päivinä jäi pyyhittäessä tuota värillistä paperiin, mutta eihän mun km taustalla voi olla ajattelematta pahinta vaihtoehtoa. Noh, kädet ristissä ja peukut pystyssä vaan kohti tiistaita. Oireita löytyy vaihtelevasti, joku päivä enemmän, toinen vähemmän, joten mielialakin poukkoilee niiden mukana. Kun oireet tuntuu vahvempina on uskokin siihen että kaikki on hyvin vahvempana.

Meilläkin oli ensimmäinen neuvola tällä viikolla, mutta eipä siellä oikein mitään apuja tullut tähän epätietoisuuteen. LA kuukautisten mukaan 8.11. mutta itse tiedän, että se on vähintään viikko siitä eteenpäin, ellei enemmänkin. En edes yrittänyt pyytää lähtettä ylimääräiseen ultraan, kun hoitaja sanoi ettei epätietoisuus tähän suuntaan aiheuta ongelmia. Ultra on 2.5. eli sinne asti odotellaan malttamattomana ja tätä nykyä jo täysin oireettomana.

Seuraava ultra 29.4,eilen tuli kutsu,onhan sitä ootettukkin.Vaikka varhaisultrassa jo käytykkin.Mutta eihän se minua ole pystynyt täysin vakuuttamaan.Ajoittain pelko persiissä,jos kehitys onkin jostain syystä lakannut.Mieltäni tosin rauhoittaa ettei mitään vuotoja ole ollut ja ns.oikeat oireet! Tuolloin ultraviikolla tulisi sitten 12 vk täyteen!

Me ei sitten koskaan päästy ekaan neuvolaan asti. Eilen kävin päivystyksessä vuotojen vuoksi ja sain kiireellisen lähetteen naistentaudeille ultraan ensi viikolla. Ultraan siis "pääsen", mutta vain varmistamaan, ettei siellä enää mitään ole. Tänään taisi tuo pikkuinen tulla lopulta ulos, kun eilen vielä oli kohdunsuu kiinni.

Takaisin