Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana kuulla näistä teidän neuvola jutuista <3 Minullakin se oli tänään ja sain kuin sainkin sen ar-ultran LA:n määrittämiseksi. Se on siis tasan viikonpäästä ke 2.4. ja jänskättää niin pirusti! Eniten pelkään sitä tuulimunaa..
Niin ja siitä sydänäänien kuuntelusta, neuvolatäti sanoi, että viikolta 8 alkaen niitä yritetään kuunnella, muttei välttämättä vielä silloin kuulu. Minultakin yritti kuunnella, mutta pelkkää suhinaahan sieltä vaan kaikui :( no, viikonpäästä ainakin selviää onko siellä joku matkassa mukana!

Aurinkoista päivää kaikille odottajille! :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Ensimmäinen neuvolakäynti on täällä nyt takana! Neuvolatäti oli tosi mukava, maanläheinen eikä mikään nipo. :rolleyes: Mulla on usein ollut virtsarakkotulehduksia ja se tulee aika helposti, joten joudun viemään pissanäytteen kerran kuussa. Lisäksi sokerirasitustestiin menen kun on rv 26, painoindeksi nyt sattui olemaan ihan vähän päälle 25... Mutta kaikenkaikkiaan positiivinen maku jäi ekasta neuvolasta. :) Nyt sitten lasketaan päiviä täälläkin ensimmäiseen ultraan, johon on vielä siis kolme viikkoa. Toivottavasti aika menisi nopeasti! rv:t tänään 8+2. :Heartred

Muoks. Meillä ei neuvolatäti ehdottanut sydänäänien kuuntelua enkä itsekään sitä pyytänyt, vaikka se dopplerilaite siinä lähellä niin houkuttelevasti olikin. Todennäköisesti ei olisi kuulunut vielä mitään.

Pakko vähän murista näistä kaikenmaailman säästöistä. Meidän neuvola on lomautettuna 1.4 asti. Eli pelkkä ekan neuvolan varaus menee reippaasti viikolle 7. Minneköhän asti se itse käynti menee!? :/

Onko teillä ollu vastaava? Kun soittelin tänään neuvolaan että miten saan tietää ennen vk11-13+6 siis sitä np ultraa että onko tuolla ees eloa, niin täti sano ettei mun neuvolassa ole edes ultraus laitetta :D mites sit loppu aika, eikös sitä ultralla just katota et esim ollaanko sielä mitenpäin jne?? :D

meiltä mennään keskus sairaalaan ultralle... Mulla matkaa 41km suuntaansa... Samassa sit synnytellää... Mut neuvolas ei oo mitää muuta kun sydänäänilaite

Mulla on viikon päästä eka neuvola (9+5). Toivottavasti olis ultralaite, jota myös suostuttais käyttämään.. Ultraan on vielä 4 viikkoa.. (12+5..) Kai mä tuolta neukusta kurvaan suoraan labraan, kun muuten en pääse käymään. Töitä niin pirusti ja en haluis vielä kertoa. Se vaan tarkottaa et seerumeita ei oteta, mut en tiedä, vaikuttaisko tulokset mihinkään kuitenkaan..

Meillä tosiaan neuvolasta löytyy ultralaite, ja löytyyhän useimmista tk:sta sellainen muutoinkin, mutta sitä ei välttstä ole varusteltu transvaginaalisella anturilla, että pystyy alakautta katsomaan ;) Meillä tehdään neuvolassa tuo ar-ultra ja muut sitten synnytyssairaalassa, jonne mulla matkaa 90km... Kivaa vaan kun tietää siellä saavansa rampata useat kerrat ennen vauvan mahdollista syntymää... Tietty nuo tiedossa olevat ultrat, mutta ainakin synnytystapa-arvion saan tällä kertaa automaattisesti.

Olen maailma onnellisin nainen. LA-ultrassa pienen olmini sydän sykki tervehtien äitiään. Onnen itku on tullut jo monta kertaa. Rakkaani saapuu luokseni 12.11 kun kaikki on sujunut hyvin. Tällaista onnea en tiennyt olevankaan!

:Heartbigred

No niin varasin varhaisultraan ajan 31.3 silloin pitäs olla rv 6+6 tai 7 en oo varma. eka neuvola oli jo ja seuraava on 7.4

Stork paljon onnea :) tuo on kyllä ihana tunne <3 itse odotan kokevani saman 6pv päästä :) enkä meinaa malttaa tätäkään aikaa odottaa rauhallisesti :P joka pv pitää vähintään tänne tulla päivittelemään :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Ihanaa Stork! Oon onnellinen sun puolesta! :Heartred Helpotti varmasti kun tietää että siellä sydän sykkii täyttä elämää. :)

Mulla oli eka ultra tiistaina, omien laskujen mukaan 8+3 silloin. Kyllä jännitti ihan älyttömästi että näkyyköhän siellä mitään ja onko kaikki kunnossa, jopa siinä määrin et parkkikiekkoon oli mulla lipsahtanut ihan väärä kellonaika ja parkkisakko odotti tuulilasissa.... Eipä paljon sakotkaan haitannut, ultrassa näkyi pieni papunen, kooltaan 1,6cm ja sydän löi hurjasti eli kaikki pitäisi olla kunnossa ja eipä tuo heittänyt kun päivällä, lääkäri sanoi et menossa 8+2. Itkuhan multa pääsi kun hänet ekaa kertaa siinä ruudulla näin :Heartred Nyt vaan toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa ja kaikki menisi hyvin :)

Onnea Stork :)
Itsellä oli ihan sama tilanne muutama viikko sitten. Menkkojen mukaan piti olla pidemmällä, vaan eipä ollut. Muutama viikko sitten ei näkynyt kuin "nesterakkula", olin aivan varma että tuulimuna on. Viikko oli tuskaa elää piinassa ja jännityksessä, käydä verikokeissa ym. 23.3 la kuitenkin löytyi elävä alkio, joka vastasi viikkoja 6+3. Aikamoinen helpotus :p La aika siirtyi noin 2vko:lla eteenpäin, 12.11.
Itsellä on 31.3 neuvolalääkäri ja ultra varattu 28.4

Niin ja ONNEA muillekkin :)

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :-)

Täällä oli eka neuvola viikko sitten, ja eilen tuli postissa aika nt-ultraan joka on 17.4. Viikkoja kasassa tuolloin 12+0. Sitä ennen olisi vielä käytävä antamassa verinäyte labrassa seerumiseulontaa varten.

Neuvolassa kaikki ok, lippuja ja lappuja tuli sylitolkulla. Jotenkin on kyllä unohtanut jo melkeen kaiken, kun edellisestä synnytyksestä on jo se 6 vuotta aikaa. ..
Hb oli 123 ja se on mulle tosi alhanen, kun normaalisti mulla on 150-160. Ekaa odottessa mulla ei menny kertaakaan alle 140 ja tokan kanssa meni joskus loppuvaiheessa just tuon 130 alle ja silloinkin muistan valittaneeni väsymystä ja huteraa oloa. Joten nyt rautaa kehiin vaan heti, niin jos tää ylimaallinen ja täyain lamauttava väsymys edes vähä helpottais....

-Jyra 9+1

Onnea kaikille sydänäänistä! <3

Itse kävin viime viikolla alussa ultrassa ja siellä näkyi pieni sydän pamppailemassa ja vastasi viikkoja la heitti yhdellä päivällä! :Heartbigred Vaikka on ollut oireita vaikka muille jakaa, silti pelkäsin jos olisi ollut tuulimuna. Aivan mahtava fiilis! La on nyt sitten näillä näkymin 3.11 :love7 neuvolassa käytiin tällä viikolla ja mukaan tuli sylin täydeltä lappuja. Nyt vaan pitäis melkein 4 vkoa odottaa np ultraa! Ei malttais millään :wav tsemppiä kaikille odotukseen!

Takaisin