Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli varhaisultra keskus-sairaalassa ja voi tätä onnen määrää!!!
Kaikki oli niinkun pitikin ja sydänäänet kuului!!!!
Siinä vaiheessa onnen kyyneleillä ei ollut rajaa! LA määriteltiin 10.11!
ensi viikolla olisi sitten eka neuvola!
Loppu päivä onkin menny melkoisen leveän hymyn kera! Ei oo ees haitannu pahoinvointi kohtaukset ja aamuinen vessa oksukin unohtui! Nyt vaan täytyy yrittää nauttia ja toivoa parasta!

Onnea muillekkin,nyt sen tajuu kun itse kokee!
:)

Ihana kuulla teidän onnellisia kuulumisia :happy093
Ite joudun oottaan vielä pari viikkoa .Mulla on muissa raskauksissa aina ekalla kerralla (n.rv9-10)jo kuulunu sydän äänet ,sitä ootellessa nytkin :)

Ihanaa kun on paljon hyviä uutisia :hug007

Mulle tuli eilen aika seulontaverikokeeseen, joka on 10.4. ja nt-ultra on 30.4. (rv12+2)

Ei ole tullut neuvolaan vielä soiteltua, josko joskus kuukauden päästä. Siellä saa kuitenkin ravata ihan riittämiin :) la on vasta 26.11. ja eka ultrakin on vasta rv 12 eli ei suotta hötkyillä.

Mutta neuvolasta saa meillä ainakin vasta lähetteen ultraan? Eli kannattaa siinä mielessä kyllä mennä ajoissa..

Niin saa. Neuvola-aika irtoaa kuitenkin viikon kahden sisään täällä ja ultra-ajankin saa helposti. Ja vaikken jostain syystä ekaa neuvolakäyntiä ehtiskään saada ennen ultraa, niin lähetteen saa silti haettua sieltä. :) 6. viikolla tässä vasta ollaan.

Nyt on käyty pari kertaa ultrassa ja eka neuvolakin takana ! Ultrassa nyt näyttäisi että viikot olisi yhden vähemmän kun menkoista laskettu ja nyt siis 7+6 tai 8+6 tai jotain siltä väliltä :D aika tuntuu matelevan. Ultrassa kummallakin kerralla näkyi yksi sykkivä katkarapu eli jotain siellä on ♡

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Ihanaa on ollut lukea täältä kuinka moni meistä marraskuisista on jo nähnyt tai kuullut pienen sykkivän sydämen.
Itse sain todistaa tänään samaa onnea varhaisultrassa. Siellä se pieni oli ja elossa, nyt tuntuu, että voi huokaista ja alkaa olla onnellisesti raskaana. Lääkärikin totesi, että mikäli näillä viikoilla 7+ on sikiö kehittynyt normaalisti ja vahva syke näkyy niin tuskin mitään keskenmenoa voi enää tapahtua.

Onnittelut vielä kaikille ja kärsivällisyyttä odotukseen niille jolla ultra on vielä tulossa.

Tänään käyty varhaisultrassa ja siellä se pieni sydän sykki. <3
Oli kyllä todella jännittävä hetki, ei voi muuta sanoa :)
Kahden viikon päästä virallinen eka neuvola. Lupasi ultrata heti alkuunsa, että saan mielenrauhan :) Ihanaa :) Nyt siis viikkoja 7+1.

Tinja79, kerrohan sitten miten ultra nyt aamulla meni?? Ihana kuulla kyllä näitä iloisia ultrauutisia! :) Itse joutuu vielä kärvistelemään kaksi viikkoa nt-ultraan ennenkuin näkee ja kuulee masuasukista mitään... Taidan ollakin sitten ekoja tässä marraskuisten porukassa, kun laskettu aika on tod. näk. ihan kuun alussa. Oon kyllä niin kade teille joilla ultrataan jo ekalla/jokaisella neuvolakerralla, on varmasti niin helpottavaa nähdä masuun että siellä on kaikki kunnossa.

Taas ihania ultra ja sydänääni kuulumisia <3 Onnea hirmuisesti kaikille :) mä odottelen vielä huomiseen, et pääsen toivottavasti näkemään pikku tirriäisen <3
Tinjan kuulumisia odotellen! :)

Aurinkoista aprillipäivää :P

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Nyt meinas mulla hanat aueta... että te, vieraat ihmiset jännäätte täällä mun puolesta. Niisk :')

Kuulumiset on hyvät, pieni sydän hakkasi pontevasti ja vastasi viikkoja mitä olin arvellutkin. Tänään siis 7+1. Ehkä nyt uskallan hetken huokaista ja nauttia raskaudesta. Sain parin viikon päähän vielä toisen ultra-ajan la:n tarkempaa määritystä varten. Ihanaa kun ottivat myös pelkoni tosissaan ja hoitaja hyvin perusteellisesti kertoi kaiken eikä jäänyt mikään epäselväksi.

Meidän neuvolassa ei muuten edes ole ultraa, mutta sain lähetteen ultraan km-taustani ja pitkän kiertoni takia, että veriseulat, nt-ultrat ym osuis oikeille viikoille. Ehkä ihana neuvolan hoitajani halusi myös vähän helpottaa oloani kun olin niin epävarma tästä.

Mutta tänään siis kaikki hyvin <3

Jyra, mulla on sama juttu että hb on normisti yli 150. Tänään neuvolassa mitattu tulos 122, joten ei ihme että heikottaa. Tosin mulle hoitaja sanoi, että rautalisää suositellaan vasta viikon 12 jälkeen, jos siis ei ihan alhaiseksi lukemat tipu. Kai nää on ihan hoitajakohtaisia mielipiteitä jälleen kerran!

Mut eka käynti muuten oli semmonen läpihuutopikakäynti. Lääkäri pistää e-reseptillä pahoinvointilääkettä, sain neuvolakortin ja labran pissanäytehilppeet, sit ohjeet itsenäiseen verikoe- ja ultra-ajan varaamiseen (joka on meidän kunnassa ulkoistettu yksityiselle) ja kiitos näkemiin! Seuraava neuvola on 1,5 kk päästä. Synnytystapa-arvioon tulee lähete sit loppuvaiheessa (esikoisen sektion takia).

Kun toi esikoinen oli mukana räpeltämässä tutkimuspöytien sermejä ja jalustimia, ei kauheesti huvittanut jäädä hölpöttään kummempia! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin